هارتویگ لوگر صدراعظم موقت اتریش شد

به گزارش انوار بلاگ، در پی رسوایی های اخیر و رای عدم اعتماد مجلس اتریش به سباستین کورتز، رئیس جمهور این کشور، معاون کورتز را به عنوان صدراعظم موقت منصوب کرد.

هارتویگ لوگر صدراعظم موقت اتریش شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، الکساندر فان دربالن رئیس جمهور اتریش، هارتویگ لوگر معاون صدراعظم را به صورت موقت صدراعظم اتریش کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فان در بالن در جریان کنفرانس خبری گفت: من ریاست صدراعظمی فدرال و دولت فدرال را بر عهده هارتویگ لوگر معاون صدراعظم واگذار می کنم.

به این ترتیب لوگر به صورت رسمی از امروز سه شنبه ریاست دولت اتریش را بر عهده می گیرد و نماینده وین در نشست اتحادیه اروپا در بروکسل خواهد بود.

به دنبال رسوایی اخیر هاینتس کریستین اشتراخه معاون صدراعظم اتریش، مجلس این کشور دیروز (دوشنبه) رای اعتماد خود به سباستین کورتس صدراعظم دولت ائتلافی را پس گرفت. به این ترتیب کورتس که در تدارک ترمیم کابینه با نفرات جدید تا برگزاری انتخابات بعدی بود از صدراعظمی این کشور کنار رفت و فان دربالن هم بیان کرد کهفرد جدید را مسدول تشکیل کابینه تا انتخابات بعدی خواهد نمود.

روز 29 اردیبهشت ماه، یک روز پس از آنکه انتشار ویدئویی از زد و بند اقتصادی معاون صدراعظم اتریش و رهبر حزب آزادی به استعفای این سیاستمدار راستگرا منجر شد، کورتس صدر اعظم با اعلام فروپاشی کابینه ائتلافی، از رئیس جمهور این کشور خواست هرچه زودتر انتخابات پیش از موعد برگزار کند.

انتخابات زودهنگام قرار است اواخر تابستان برگزار گردد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 58

به "هارتویگ لوگر صدراعظم موقت اتریش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هارتویگ لوگر صدراعظم موقت اتریش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید