فهرست سردترین شهرهای کانادا

به گزارش انوار بلاگ، کانادا و سرمای آن برای بیشتر مردم آشناست. به خصوص آنان که قصد مهاجرت یا مسافرت به این کشور را دارند حتما از شرایط آب و هوایی آن اطلاع دارند. آنقدر که در کانادا از سرما و یخبندان می شنوید، کمتر روزهای سال را آفتابی و گرم سپری خواهید کرد. کانادا با وجود وسعتی که دارد تنها دو مرز خاکی دارد یکی با آمریکا در جنوب و دیگری آلاسکا در شمال غرب، باقی مرز کانادا با اقیانوس اطلس و آرام است و در شما به قطب شمال متصل است. به همین جهت شمال کانادا تقریبا خالی از سکنه است و زندگی در آن جریان ندارد. این یعنی 80 درصد خاک کانادا قابل زندگی کردن نیست.

فهرست سردترین شهرهای کانادا

با اینحال در 20 درصد به جای مانده افراد بسیاری در آن زندگی می نمایند که بیشتر این جمعیت، مهاجران از سراسر دنیا هستند که به علت کیفیت بالای زندگی در این کشور سالانه تعداد زیادی برای دریافت اقامت کانادا در کوشش هستند. اگر شما هم مسافر این کشور هستید و می خواهید از سردترین شهرهای کانادا بیشتر بدانید در این مطلب با ما همراه باشید.

شهر وینیپگ در منیتوبا

این شهر به علت قرار گرفتن در پایین دره رودخانه قرمز در معرض بادهای تند و خشکی است که سبب شده تا بیشتر ساکنین در منازل خود از دستگاه های مرطوب نماینده هوا استفاده نمایند. این شهر که لقب سردترین شهر بزرگ کانادا را دارد دمای هوای منفی 2/19- در بیشتر روزهای سال، خود حکایت از سرمای طاقت فرسای این منطقه دارد.

علاوه بر این در 12 روز سال دمای هوا تا 30- درجه نیز می رسد. در سال 2013 مقاله ای در CBC دمای هوای این شهر را معادل دمای هوای مریخ گفت. با این وجود در این شهر خبری از برف و کولاک مانند دیگر شهرهای کانادا نیست و بادهای تندی که می وزند سرمای منطقه را شدت می دهند.

نکته حائز اهمیت این است که این شهر دارای طولانی ترین پیست اسکیت دنیا است که بدون حضور عوامل خارجی بر روی رودخانه وینیپگ، یخ می زند.

شهر سگونی در کبک

به طور میانه در حدود 7/321 سانتی متر برف در هر زمستان گزارش می گردد. در این صورت این شهر دومین شهر بزرگ برفی کانادا بعد از سنت جان در نیوفاندلند است. زندگی ماجراجویانه از ویژگی شاخص زندگی در این منطقه است چرا که اهالی سورتمه سواری با سگ ها و شکار گوزن و دیگر حیوانات حیات وحش را بخشی از تفریحات خود می دانند.

در این شهر تفاوت بین فصل تابستان و فصل زمستان بسیار زیاد است. سرمای این شهر که از موقعیت جغرافیایی آن نشآت می گیرد سبب شده که در طی سال چندین مرتبه دمای هوا تا منفی 30 درجه نیز برسد. این شهر تحت تاثیر آب سرد رودخانه لابرادور و خلیج هادسون است.

شهر رجینا در ساسکاچوان

این شهر که در 258 کیلومتری ساسکاتون واقع شده است یکی از شهرهای سرد کانادا است که در تاریخچه خود دمای هوایی معادل 50- درجه را ثبت نموده است! زمستانی طاقت فرسا در 1 ژانویه سال 1885 دمای هوای رجینا به پایین ترین حد ممکن خود رسید. با اینحال در باقی روزهای سال نیز پیش می آید که دمای هوا تا 30- درجه هم برسد. تقریبأ 40 روز از سال این دما کاملا طبیعی است.

اینطور که تعیین است ساکنین این شهر بادهای تند و برف و یخبندان سنگین را به خوبی می شناسند و هر ساله با آن دست و پنجه نرم می نمایند.

شهر تاندربی در انتاریو

این شهر رکورددار سردترین روز در انتاریو است چرا که دمای هوایی معادل 58- درجه را در سال 1982 در کارنامه خود به ثبت رسانیده است. در سال 2013 و 2014 نیز این شهر سردترین روزها را مجدد تجربه کرد. در این سال تقریبا 61 روز مداوم دمای هوا 20- درجه بود و در یکی از همین روزها این شهر در ماه دسامبر سردترین روز خود با 40- درجه را به خود دید.

البته این شهر سردترین شهر کانادا نیست چرا که در آگوست سال 1983 بالاترین دمای خود را در 40 درجه سانتی گراد به ثبت رسانید. با اینحال، با وجودی بارش برف سنگینی در زمستان گزارش نمی گردد اما زمستان های سرد و خشکی دارد.

شهر ساسکاتون در ساسکاچوان

در این شهر تقریبا 124 روز از سال زمین پوشیده از برف است. در سال 1893 دمای هوای این شهر به 50- درجه نیز رسید. مردم این منطقه اوقات فراغت خود را با اسکی روی یخ، اسکی در مسیرهای برفی می گذرانند. از طرف دیگر این شهر یکی از پرباران ترین شهرهای کانادا نیز هست. به علت بارش های برف و باران بسیار در این شهر، زمستان های سردی در این شهر شاهد خواهید بود.

اما بدین معنی نیست که در این شهر خبری از تابش نور خورشید نیست. برعکس! در تابستان نور خورشید سبب می گردد مردم به استفاده از کرم ضد آفتاب روی بیاورند.

شهر سادبری در انتاریو

ممکن است برای شما هم کمی عجیب باشد که نام این شهر را در فهرست سردترین شهرهای کانادا ببینید! سادبری در 136 روز سال برف روی زمین دارد و به طور میانه سالانه 263 سانتی متر برف می بارد. دمای هوای این شهر به طور میانه 15/5- درجه است. به علت موقعیت این شهر در مسیر توده های هوای قطبی سرمای بی رحمانه ای در شهر حاکم است. این شهر به شهر دریاچه ها معروف است. خوب است بدانید سادبری بیشترین فرانسوی زبانان را در خود جای داده است

شهر شربروک در کبک

این شهر که در 156 کیلومتری شهر مونترال واقع شده است میانگین دمای هوا 15- درجه را دارد و به علت موقعیت جغرافیایی آب و هوای قاره ای مرطوب بر این شهر حاکم است از این رو زمستان های این شهر طولانی و پر برف است. به طوری که در سال در حدود 286 سانتی متر برف می بارد. در این شهر تنها سه ماه از کل سال یخبندان نیست و البته هوای گرمی هم شاهد نیستیم.

این شهر میزبان بارش های بسیار زیاد باران است که حتی در خشک ترین روزهای سال نیز باران می بارد.

شهر کبک در کبک

کبک با 303 سانتی متر برف جزو یکی از بالاترین میانگین های بارش برف را دارد. از طرف دیگر میانگین دمای هوای این شهر تا 5/15- درجه سانتی گراد است. با اینحال مردم در این شهر با سرما و یخبندان کنار آمده اند و تفریحاتی مانند برگزاری کارناوال کلاسیک زمستانی کبک از تفریحات مردم در فصل زمستان است و این شهر را باشکوه برگزار می نمایند به طوری که مردم از سراسر دنیا برای شرکت در این کارناوال به این شهر سفر می نمایند.

شهر تروا ریویر در کبک

این شهر که در 129 کیلومتری جنوب غربی کبک واقع شده است با میانگین دمای 14- درجه جزو سردترین شهرهای کانادا است. در این شهر میانگین سالانه بارش 259 سانتی متر گزارش شده است. در این شهر به علت دارا بودن آب و هوای قاره ای هوا انتظار است که تغییرات دما بین تابستان و زمستان شدید باشد که همین طور هم هست. نتیجه آنکه تابستان های گرم و زمستان های سرد و طولانی بر شهر حاکم است.

شهر ادمونتون در آلبرتا

این شهر با میانگین دمای هوای 13- درجه شهر دیگری در کانادا است که در لیتس سردترین شهرهای کانادا است که به نسبت دیگر شهرهای سرد از سرمای کمتری برخوردار است اما در نوع خود نیز سرمای قابل توجهی دارد. آب و هوای خشک این منطقه سبب شده زمستان های پوشیده از برف و یخ و بادهای تلخ و تند و شدید بر شهر حاکم باشد.

میانگین بارش برف سالانه در حدود 339 سانتی متر گزارش شده است. در این شهر در طول سال 133 روز برف روی زمین است.

شهر یلونایف

این شهر به داشتن زمستان های بسیار سرد معروف است به طوری که دمای هوا تا 29- درجه نیز می رسد. بیشترین کاهش دمای این شهر 40- درجه بوده که به ندرت تکرار شده است. اگر به قصد گردشگری بخواهید به این شهر سفر کنید پیشنهاد می کنیم از اوایل ماه ژوئیه تا اوایل ماه اوت به یلونایف سر بزنید.

با وجود سرمای طاقت فرسا در این شهر، در سال 2011 طبق آخرین سرشماری 19 میلیون نفر در آن سکونت داشتند. این شهر بزرگترین شهر نواحی شمال غرب کانادا است.

سخن آخر

شهرهای دیگر کانادا مانند بیور کریک، اینوویک، بیکرلیک و رنکین اینلت نیز جزو شهرهای سرد کانادا به حساب می آیند که زمستان های بسیار سردی را تجربه می نمایند. اگر جرأت کردید و به این منطقه ها سفر کردید ممکن است برخی روزها دمای هوای 40- درجه را نیز تجربه کنید.

به طور مثال در شهر رنکین اینلت تقریبا تمام طول سال زمستان است و در ماه آگوست نیز در حدود 3 میلی متر برف روی زمین است. در مثال دیگر شهر بیکرلیک وزش بادهای شدید همراه با برف، سبب شکل گیری طوفان های بسیار سخت و سردی می گردد. زندگی در این منطقه تا حدودی خطرناک است چرا که بارش برف در حدود 3 متر نیز در این شهر به ثبت رسیده است. در شهر بیور کریک نیز تنها 103 نفر ساکن هستند که حتی عبور و مرور با وسایل نقلیه معمولی در این شهر تقریبا غیرممکن است.

مشاوران و کارشناسان ما در موسسه خبرنگاران در کنار شما هستند تا با انتخابی درست بتوانید مسیر آینده تان را تعیین کنید و به موفقیت برسید. معرفی سردترین شهرهای کانادا این مزیت را دارد که شما بدانید با توجه به شرایط زندگی، سیستم بدنی و... در کدام شهر می توانید اقامت بهتری تجربه کنید. موسسه مهاجرتی خبرنگاران مشاوره تلفنی رایگان را در سیستم کاری خود تدوین نموده تا شما بتوانید با خیال راحت به آن ها اعتماد کنید.

منبع: پارسیس
انتشار: 24 اسفند 1401 بروزرسانی: 24 اسفند 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 17722

به "فهرست سردترین شهرهای کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست سردترین شهرهای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید