لیزرهای فضایی مهاجرت حیوانات دریایی را رصد کردند

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، پژوهشی مشترک میان ناسا، سازمان فضایی فرانسه (CNES) با استفاده از لیزرهایی که در فضا قرار گرفته اند، فرایند مهاجرت حیوانات دریایی ریز را 2 بار در روز بررسی کرده است.

لیزرهای فضایی مهاجرت حیوانات دریایی را رصد کردند

در این تحقیق از ماهواره نظارتی CALIPSO استفاده شده که در سال 2006 میلادی به فضا ارسال شده اند. این پژوهش 10 ساله اطلاعات جدیدی درباره آب و هوای زمین فراهم می کند.

تصویر بیشتر انسان ها از مهاجرت حیوانات، گله ای از موجودات وحشی است که از صحرای آفریقا می گذرند. اما این رویداد فقط دو بار در سال اتفاق می افتد و نمونه کوچکی از مهاجرت در حیات وحش است.

دو بار در روز(هنگام طلوع و غروب خورشید) مهاجرت عظیم حیوانات در دریا اتفاق می افتاد. این رویداد Diel Vertical Migration نام دارد و بزرگترین مهاجرت از جهت تعداد حیوانات و توده زیستی در طبیعت به حساب می آید. بسیاری از گونه های مختلف از جمله کریل، بچه ماهی های مرکب، لاروهای خرچنگ و ماهی های کوچک در این رویداد شرکت می کنند. اما انسان ها متوجه آن نمی شوند زیرا موجودات مذکور بسیار ریز و بیشتر آنها میکروسکوپی هستند.

به طور ساده این حیوانات در شب به نزدیک سطح آب می آیند تا از گیاهان ریزی به نام فیتوپلانکتون تغذیه کنند. هنگام روز آنها به اعماق تاریک آب بر می گردند تا از مهاجمان در امان باشند.

حرکت عظیم این حیوانات در مناطق مختلف تاثیر وسیعی دارد، بنابراین ناسا و سازمان فضایی فرانسه با استفاده از لیزرهایی که در فضا کار گذاشته شده بود نخستین نقشه جهانی از مهاجرت حیوانات ریز دریایی در 2 روز را ثبت کردند. آنها با استفاده از لیدار ماهواره CALIPSO از 2008 تا 2017 میلادی فرایند مهاجرت حیوانات دریایی را تا عمق 20 متری آب بررسی کردند تا آنها را در مقیاس جهانی بررسی کنند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1506

به "لیزرهای فضایی مهاجرت حیوانات دریایی را رصد کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیزرهای فضایی مهاجرت حیوانات دریایی را رصد کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید