تور اروپا: عکس های خیره کننده آژانس فضایی اروپا از دره ای روی مریخ که 20 برابر پهن تر و پنج برابر عمیق تر از گرند کانیون است

به گزارش انوار بلاگ، دره بزرگ Valles Marineris مریخ در تصاویر نو خیره کننده ای که به وسیله مارس اکسپرس آژانس فضایی اروپا گرفته شده است، بسیار خیره کننده است.

تور اروپا: عکس های خیره کننده آژانس فضایی اروپا از دره ای روی مریخ که 20 برابر پهن تر و پنج برابر عمیق تر از گرند کانیون است

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این دره سیاره سرخ با 4 هزار کیلومتر طول، بیش از 200 کیلومتر عرض و بیش از 6.4 کیلومتر عمق عمق، مساحت بسیار زیادی دارد. طوری که اگر نقشه آن را روی نقشه اروپا منطبق کنیم از شمال نروژ تا جنوب سیسیل را در بر می گیرد.

عکس های تازه از بخش چاسما که بخش غربی این دره است گرفته شده است.

این عکس ها از داده های دوربین با وضوح بالا (HRSC) در مارس اکسپرس به دست آمده اند و یک تصویر رنگی واقعی است، به این معنی که اگر انسانی واقعا به مریخ می رفت با چشمان خود همین چشم انداز را می دید.

بلندترین کوه مون بلان آلپ در اروپا - با ارتفاع بیش از 4572 متر - را اگر در داخل چاسما قرار دهیم، کوتوله به نظر می رسد.

برخلاف گراند کانیون آمریکا که حدود 5 میلیون سال پیش در اثر فرسایش صخره ها به وسیله رودخانه کلرادو شکل گرفت، اعتقاد بر این است که دره بزرگ سیاره سرخ در اثر جابجایی صفحات تکتونیکی شکل گرفته.

در بالای چاسما، یک بخش تیره - که ممکن است حاصل فعالیت آتشفشانی باشد - تضاد رنگی را به تصویر می آورد.

در کنار این تپه های ماسه ای تیره، دو تپه با رنگ روشن و به ارتفاع نزدیک به 3 هزار متر دیده می شوند.

سطوح تپه ها به طور قابل توجهی به وسیله باد های شدید مریخ فرسایش یافته است: سرعت باد معمولی در سیاره سرخ به طور میانه 200 میلومتر در ساعت و تندبادها 600 کیلومتر در ساعت است.

یک سری برجستگی کوچکتر در بین دو تپه بزرگ دیده می گردد. به گفته آژانس فضایی اروپا، مارس اکسپرس قبلاً مواد معدنی سولفات حاوی آب در این منطقه پیدا نموده است.

مارس اکسپرس ESA از سال 2003 به دور مریخ می چرخد تا طیف وسیعی از آزمایشات علمی از جمله تصویربرداری از سطح مریخ، نقشه برداری از مواد معدنی آن، شناسایی ترکیب و گردش جو و کاوش زیر پوسته آن را انجام دهد.

مریخ نورد استقامت ناسا نزدیک به یک سال و نیم است که در حال کاوش در مریخ است. آژانس فضایی آمریکا می خواهد انسان ها را در دهه 2030 به مریخ بفرستد. ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس ایکس، مدت ها پیش گفته بود که انسان ها باید مریخ را مستعمره خود نمایند و به گونه ای چند سیاره ای تبدیل شوند.

اما باید صبر کنیم تا ببینیم واقعا فتح زودهنگام مریخ ممکن می گردد یا خیر.

منبع: یک پزشک
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 14825

به "تور اروپا: عکس های خیره کننده آژانس فضایی اروپا از دره ای روی مریخ که 20 برابر پهن تر و پنج برابر عمیق تر از گرند کانیون است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا: عکس های خیره کننده آژانس فضایی اروپا از دره ای روی مریخ که 20 برابر پهن تر و پنج برابر عمیق تر از گرند کانیون است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید