عروسک کاپی حاصل هم فکری و همراهی تیمی کارآمد است

به گزارش انوار بلاگ، تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت کاپی حاصل هم فکری و همراهی تیمی کارآمد است.

عروسک کاپی حاصل هم فکری و همراهی تیمی کارآمد است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران، صدرالدین علیپور در نشست هم اندیشی خلق شخصیت کاپی به عنوان نماد سازمان مدیریت پسماند در بحث آموزش به بچه ها با حضور مرضیه برومند کارگردان و صداپیشه عروسکی گفت: تمرکز کشورهای پیشرفته جهان در بحث مدیریت پسماند، بحث کاهش پسماند است که ضروری بود ما هم برای تحقق این موضوع برنامه ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به همین نگرش ما طرح کاپ(کاهش پسماند) را برنامه ریزی و اجرا و برای تحقق آن کوشش کردیم بحث های آموزشی و فرهنگی ویژه ای ببینیم.

علیپور ادامه داد: خود عروسک شبیه درخت طراحی شده است، سبز رنگ است و المان های طرح کاپ و بازیافت را دارد که باید کم کم بالنده گردد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند گفت: کاپی حاصل هم فکری و همراهی تیمی کارآمد است و بر اساس نظرات جمعی به الگویی رسیدیم که حاصل آن عروسک کاپی است.

علیپور با بیان این مطلب که طرح کاپ شش مرحله دارد، اضافه کرد: برای تحقق کامل طرح کاپ احتیاج به حضور و همراهی هنرمندان داریم و می خواهیم بسیاری از حرف ها و دغدغه ها به وسیله این عروسک به مخاطبان کودک و نوجوان زده گردد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی سازمان مدیریت پسماند نیز در این نشست گفت: سازمان مدیریت پسماند در راستای برنامه ریزی و پیاده سازی طرح کاهش پسماندها (کاپ) تصمیم گرفت تا با استفاده از دانش تخصصی شرکت های بومی در حوزه گرافیک و افزایش اثربخشی فرایندهای آموزش، نسبت به استانداردسازی شخصیت های کارتونی، نمادها و لوگوها و سایر امور گرافیکی مرتبط با سازمان اقدام کند.

رجایی ادامه داد: به همین دلیل و با لحاظ نظرات خبرگان حوزه مدیریت پسماند و هنر، گرافیک و انیمشین شخصیت کارتونی جدیدی به نام کاپی برای طرح کاپ طراحی شد که در طراحی این شخصیت کارتونی به موضوع محیط زیست و همچنین تناسب و همخوانی ظاهری و گرافیکی شخصیت با لوگوی طرح کاپ توجه شده است.

وی اعلام نمود: سازمان مدیریت پسماند مصمم است با بهره گیری از شخصیت کارتونی و عروسکی کاپی در قالب مجموعه های انیمیشنی، کلیپ و برنامه های تلویزیونی و... نسبت به آموزش، اطلاع رسانی و انتقال نکات و مفاهیم مهم و کاربردی مدیریت پسماند به گروه های مخاطب شهروندی به ویژه بچه ها و دانش آموزان اقدام کند.

مرضیه برومند کارگردان و صداپیشه عروسکی، در نشست هم اندیشی خلق شخصیت کاپی گفت: اگر فیلم نامه خوب و مناسب نوشته گردد، صدا پیشه حرفه ای انتخاب کنید و کارگردانی مطلوب داشته باشید قطعا این شخصیت جای خودش را باز می نماید.

کارگردان مجموعه عروسکی شهر موش ها با تاکید بر این مطلب که کار فرهنگی زمان بر است، عنوان نمود: مشکل اصلی من با سازمان ها این است که برنامه ریزی بلندمدت نمی نمایند و برنامه کوتاه مدتشان هم برای یک ماه و دوماه است. با این زمان نه می گردد فرهنگسازی کرد و نه المان یا عروسک را بین بچه ها برد.

وی با اشاره به شکل عروسک کاپی و شباهت آن به دانه و گیاه اضافه کرد: برای اینکه کاپی اثرگذار باشد باید این شخصیت بین بچه ها برود و جا باز کند تا بتواند حرفش را بزند.

برومند با بیان این مطلب که محیط زیست و کاهش فراوری پسماند از دغدغه های من است و این موضوع را در بسیاری از فیلم هایم آورده ام، اضافه کرد: هم بحث آموزش در این زمینه بسیار مهم است و هم فراوری محتوا برای جامعه هدف اصلی که بچه ها و نوجوانان هستند.

این کارگردان تاکید نمود: مردم احتیاج به آموزش دارند و این موضوع باید با استفاده از ابزارهای مختلف در آن ها نهادینه گردد و قطعا خلق عروسک و دیگر فراوریات فرهنگی می تواند بسیار موثر و قابل توجه باشد.

کارگردان مجموعه مربای شیرین با تاکید بر اینکه کاپی در مجموع عروسک قابل قبولی است، گفت: این عروسک باید با یک رونمایی درست و برنامه ریزی شده حضور خودش را اعلام کند و با بهره گیری از همه زمینه های موثر بتواند جای خودش را باز نموده و پیغام ها و خواسته هایش را همه گیر کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 8094

به "عروسک کاپی حاصل هم فکری و همراهی تیمی کارآمد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عروسک کاپی حاصل هم فکری و همراهی تیمی کارآمد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید