عجیب، زشت و تمسخرآمیز، لندکروزی که سفارش می دهی، چیزی که تحویل می گیری!

به گزارش انوار بلاگ، شرکت های چینی علاقه زیادی به کپی کاری از روی محصولات پیروز دارند. هرچند در سال های اخیر از شدت این موضوع کاسته شده، اما هر از گاهی چینی ها یادی از گذشته نموده و یک کپی نو رو می نمایند! تازه ترین مورد این چنینی به کپی عجیب و غریب و تمسخرآمیز تویوتا لندکروزر مربوط می گردد!

عجیب، زشت و تمسخرآمیز، لندکروزی که سفارش می دهی، چیزی که تحویل می گیری!

به گزارش دیجیاتو، اولین تصاویر از کپی نسل تازه تویوتا لندکروزر در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شد. این پروژه ابعاد بسیار کوچکی دارد و می توان آن را بچه لندکروزر توصیف کرد! در همان نگاه نخست به تصاویر این خودرو، عدم تناسب قسمت های مختلف و مقایسه آن با لندکروزر باعث آزار چشم می گردد!

در رابطه با جزئیات کپی تویوتا لندکروزر اطلاعات زیادی در دست نیست. اما با دقت در تصاویر، نام Kuluze در پشت خودرو به چشم می خورد. جستجو در گوگل نشان می دهد این برند یا معروف نیست و یا واژه مربوطه اصلأ ربطی به شرکت سازنده ندارد. حدس ما این است که بچه لندکروزر چینی در زیر پوسته یکی از مدل های مطرح چینی باشد و یک شرکت ثالث یا کارگاه محلی آن را به این شکل درآورده است.

کپی تویوتا لندکروزر و توجه بالا به جزئیات

در نمای روبرو، همه چیز یادآور تویوتا لندکروزر LC 300 است؛ با این تفاوت که المان هایی مثل چراغ ها و جلوپنجره مینیاتوری شده اند! توجه چینی ها به سطح جزئیات قابل تحسین است، چرا که فرم چراغ ها، فرم جلوپنجره و سپر شباهت فراوانی به شاسی بلند پرطرفدار ژاپنی دارد.

کپی لندکروز بالا و لندکروز اصلی پایین

با مشاهده تصاویر نمای جانبی، به احتمال زیاد اذیت خواهید شد، مخصوصأ اگر از هواداران تویوتا و مدل محبوب لندکروزر باشید! در این بخش با وجود کوشش های ستودنی در شبیه سازی، ابعاد ریز رینگ ها و تایر ها هیچ تناسبی با بدنه ندارند. در نمای عقب هم شباهت این خودرو به لندکروزر LC 300 انکارناپذیر است و باز هم باید به تحسین استعداد چینی ها پرداخت!

علی رغم شباهت زیاد و جزئیات بالا، باید پذیرفت که سبک طراحی تویوتا لندکروزر و تناسبات بدنه آن برای یک خودروی شاشی بلند فول سایز مناسب است تا خودرویی ریزجثه مثل این. بعلاوه باید اذعان کرد که کپی کورکورانه از محصولاتی که برای طراحی آن ها ساعت ها، روز ها و هفته ها زمان صرف شده، ضامن موفقیت نیست. چه بسا ممکن است چنین کاری باعث تمسخر و ایجاد سوژه برای کاربران شبکه های اجتماعی گردد!

منبع: فرارو
انتشار: 21 اسفند 1401 بروزرسانی: 21 اسفند 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 17675

به "عجیب، زشت و تمسخرآمیز، لندکروزی که سفارش می دهی، چیزی که تحویل می گیری!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب، زشت و تمسخرآمیز، لندکروزی که سفارش می دهی، چیزی که تحویل می گیری!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید