طرز تهیه پیتزا با قارچ ، به سبک رستورانی ساده و سریع

به گزارش انوار بلاگ، پیتزا به عنوان غذایی محبوب و آسان برای تهیه، در رژیم غذایی انسان های زیادی در سرتاسر دنیا جای دارد و بعلاوه با توجه به تنوع و گوناگونی آن و آزادی عمل در اضافه کردن ترکیبات و مواد غذایی گوناگون، سلیقه ها و ذائقه های زیادی را پوشش می دهد. اما یکی از این ترکیبات خوشمزه که در این مطلب درباره آن شرح می دهیم، پیتزا با قارچ است. البته پیش تر راجع به طرز پخت پیتزای مخلوط صحبت کردیم اما به طور کلی در این مطلب درباره طرز تهیه پیتزا با قارچ صحبت می کنیم. بعلاوه انتخاب این پیتزا برای کسانی که گیاهخوار هستند، گزینه خوب و خوشمزه ای محسوب می گردد! بعلاوه، اگر بدانیم خمیر پیتزا چیست، می توانیم پیتزای باکیفیت تری در خانه تهیه کنیم.

طرز تهیه پیتزا با قارچ ، به سبک رستورانی ساده و سریع

مواد لازم در طرز تهیه خمیر پیتزا

  • آب دو پیمانه آب گرم
  • شکر یک پینچ
  • روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
  • آرد پنج پیمانه
  • نمک یک و نیم قاشق چای خوری

طرز تهیه خمیر پیتزا

1. فعال کردن خمیر مایه

آب و شکر را درون ظرفی بریزید و سپس خمیر مایه را به آن اضافه کنید؛ برای 5 تا 10 دقیقه اجازه دهید تا مخلوط استراحت کند.

2. اضافه کردن آرد

روغن زیتون، نمک و آرد را به آن اضافه کنید. اگر از مخلوط کن استفاده می کنید، با سرعت پایین آغاز به مخلوط کردن کنید و سپس در حدود 5 دقیقه با سرعت میانه ادامه دهید تا ورز بیاید و مخلوط یک دست گردد و حالت کش آمدگی به خود بگیرد. چنانچه از مخلوط کن استفاده نمی کنید مراحل را با همزن دستی یا دست انجام دهید.

3. استراحت دادن به خمیر و ورز دادن

کاسه ای را کمی با روغن زیتون چرب کنید و سپس خمیر را به آن اضافه کنید و با سلفون و حوله تمیز آن را بپوشانید. سپس در محیطی گرم و بسته قرار دهید تا زمانی که حجم خمیر دو برابر گردد. خمیر را چندین بار مشت و مال داده و می کوبیم. بسته به ابعاد دلخواه خودتان آن ها را به گلوله های کوچکتری تقسیم نموده و 20 دقیقه دیگر اجازه استراحت دهید.

مواد لازم در طرز تهیه پیتزا با قارچ

  • خمیر پیتزا به اندازه لازم
  • قارچ اسلایس شده یک و نیم پیمانه
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  • آبلیمو یک قاشق غذاخوری
  • سس مارینارا نصف پیمانه
  • پنیر پیتزا به اندازه لازم

بعلاوه می توانید برای طعم دار کردن پیتزا از سبزیجات خرد شده یا پودر شده نظیر آویشن، جعفری، پیازچه، فلفل دلمه ای و… بهره ببرید یا به جای سس مارینارا از سس دیگری به دلخواه بهره ببرید. بعلاوه برای تهیه پیتزای وگان می توانید از پنیر پیتزای وگان بهره ببرید.

طرز تهیه پیتزا با قارچ

1. تفت دادن قارچ و اضافه کردن آب لیمو

بر روی شعله میانه، به ماهیتابه خود اندازهی روغن زیتون اضافه کنید. سپس قارچ را اضافه کنید و گاهی هم بزنید تا ترد و نازک گردد.پس از این آبلیمو را اضافه کنید و ظرف را از روی حرارت بردارید و گوشه ای بگذارید.

2. شکل دادن به خمیر پیتزا و اضافه کردن مواد و سس مارینارا

بر روی سطحی کمی آرد بپاشید. سپس خمیر پیتزا را روی آن قرار دهید، آن را ورز دهید و به آن شکل دهید. سس مارینارا را بر روی سطح خمیر پخش کنید اما یک تا دو سانتی متر برای گوشه ها حاشیه در نظر بگیرید.

در مرحله بعد، قارچ، پنیر پیتزا، سبزیجات و کمی نمک اضافه کنید.

3. پخت پیتزا

اگر از فر استفاده می کنید، پیتزا را درون فر قرار دهید و اجازه دهید بپزد. فر را باید آن را از قبل تا دمای 260 درجه سانتی گراد (500 درجه فارنهایت) گرم کنید. در این دما، پیتزا را تا جایی بپزید که روی آن به رنگ طلایی-قهوه ای درآید و مواد آن به خوبی پخته شوند. معمولا بین 8 تا 10 دقیقه طول می کشد تا پیتزا بپزد. بعد از این مراحل پیتزا با قارچ ما آماده است و می توانیم آن را سرو کنیم.

البته برای تهیه پیتزا به سس مخصوصی احتیاج داریم که در ادامه طرز تهیه پیتزا با قارچ، مواد لازم برای تهیه این سس را نیز آورده ایم.

مواد لازم در طرز تهیه سس مارینارا

  • گوجه فرنگی تازه پنج پیمانه، قطعه قطعه شده
  • سیر سه حبه، خرد شده
  • روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
  • نمک نصف قاشق چای خوری
  • برگ ریحان پنج تا
  • پونه کوهی نصف قاشق چای خوری (خشک شده)
  • شکر یک پینچ

طرز تهیه سس مارینارا

1. تفت دادن سیر و اضافه کردن گوجه فرنگی

در ماهیتابه ای روغن زیتون را بریزید و آن را بر روی حرارت بگذارید، سپس سیر را برای سه تا چهار دقیقه در ماهیتابه تفت دهید. گوجه فرنگی، نمک، ریحان و پونه کوهی را به ظرف اضافه کنید و اجازه دهید 30 دقیقه بپزد و جوش بیاید.

2. اضافه کردن شکر

در این میان که سس در حال پخت است، شکر را به آن اضافه کنید تا طعم دار گردد. از گوشت کوب برقی یا هر وسیله دیگری برای مخلوط کردن سس بهره ببرید.

نکاتی درمورد طرز تهیه پیتزا با قارچ

تا اینجا درمورد طرز تهیه پیتزا با قارچ صحبت کردیم. در ادامه قصد داریم به سوالات متداول و پاسخ آن ها بپردازیم.

چه کار کنیم قارچ آب نندازد؟

آن ها را نازک تر اسلایس کنید و روغن زیتون به آن اضافه کنید.

پیتزا را چه مدت در فر بپزیم؟

معمولا هر فر با دیگری فرق دارد اما به طور کلی اگر دمای 260 درجه سانتی گراد (500 درجه فارنهایت) را داشته باشید، به زمانی حدود 10 دقیقه احتیاج دارید. در حقیقت بهتر است تا زمانی که خمیر طلایی و ترد گردد، اجازه دهید پیتزا در فر بماند.

چرا خمیر پیتزا می چسبد؟

برای جلوگیری از چسبیدن خمیر پیتزا، کمی آرد بر روی سطحی که خمیر را بر روی آن ورز می دهید، بپاشید و اگر خمیر چسبناک شد اندازهی آرد به آن اضافه کنید و ورز دهید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 28 مرداد 1402 بروزرسانی: 28 مرداد 1402 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 19288

به "طرز تهیه پیتزا با قارچ ، به سبک رستورانی ساده و سریع" امتیاز دهید

2 کاربر به "طرز تهیه پیتزا با قارچ ، به سبک رستورانی ساده و سریع" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیتزا با قارچ ، به سبک رستورانی ساده و سریع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید