زیباترین و شگفت انگیزترین مکان های قاره آفریقا

به گزارش انوار بلاگ، خبرنگاران: همه قاره ها، زیبایی ها و مناظر شگفت انگیز خاص خود را دارند. مسلماً قاره آفریقا نیز از این قاعده مستثنی نیست. قاره آفریقا بدون شک یکی از زیباترین قاره ها در دنیاست. قاره ای که هر ساله میلیون ها گردشگر و دنیا گرد از آن بازدید می نمایند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به معرفی چندین مکان دیدنی و فوق العاده زیبا در آفریقا بپردازیم که از دیدن آن ها لذت خواهید برد.

زیباترین و شگفت انگیزترین مکان های قاره آفریقا

1. صخره تبتی

این صخره که در کشور چاد قرار گرفته است در میانه صحرای آفریقا واقع شده است. این صخره بلندترین نقطه در کشور چاد محسوب می گردد و ارتفاعی 3514 متر بالاتر از سطح دریا دارد.

بالاترین نقطه این صخره امی کوسی نام دارد. این صخره از سنگ های گوناگونی مانند بازالت، ماسه سنگ ها، تراکت و داسیت تشکیل شده است. استقبال گرم بومیان این منطقه از گردشگران و چشم انداز زیبای بالای این صخره، باعث شده است که هر ساله هزاران گردشگر از این صخره بازدید نمایند.

2. کوه کامرون

این کوه همچنین با نام های کوه فاکو و کوه خدایان شناخته می گردد و پس از کوه تووبکال در کشور مراکش، بلندترین رشته کوه در قاره آفریقا به حساب می آید. ارتفاع تقریبی این کوه، 4 هزار متر است و در جنوب غربی کشور کامرون واقع شده است.

همچنین در این منطقه، فعال ترین آتشفشان در غرب آفریقا نیز وجود دارد که مجموعاً در قرن بیستم 9 بار فوران نموده است. نمای بالایی کوه کامرون بدون تردید یکی از زیباترین مناظر در آفریقا محسوب می گردد و از بالای این کوه، دشت های ساحلی به راحتی قابل رویت هستند.

3. پارک ملی آمبوسلی

این پارک بدون شک زیباترین منطقه در کشور کنیا محسوب می گردد که در 200 کیلومتری پایتخت کنیا، شهر نایروبی واقع شده است و منطقه ای در حدود 400 کیلومتر را پوشش می دهد.

این پارک که در سال 1980 به عنوان یک زیست گاه طبیعی در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است در منطقه شمال کوه کلیمانجارو قرار گرفته است. بازدید نمایندگان از این پارک ملی، هیچ وقت منظره کوه کلیمانجارو را که از میانه این پارک پدیدار است را فراموش نمی نمایند.

در این پارک ملی از حیوانات مختلفی مانند گرگ، کرگدن، گاومیش و گورخر و تعداد زیادی از گونه های جانوری که در قاره آفریقا وجود دارند، نگهداری می گردد. این پارک محلی فوق العاده برای کسانی است که می خواهند انوع گونه های جانوری در آفریقا را از نزدیک تماشا نمایند.

4. موزه مصر

کسانی که به پایتخت کشور مصر یعنی قاهره سفر می نمایند، باید از این موزه دیدنی نیز بازدید نمایند. این موزه که در سال 1902 افتتاح شده است، در منطقه تحریر در قاهره واقع شده است.

در این موزه آثار باستانی کشور مصر نگه داری می گردد. بیش از 120 هزار قطعه باستانی در این موزه قرار گرفته است. انواع نقاشی ها، مجسمه ها، سلاح های باستانی و تابلو ها در این موزه وجود دارند.

مجموعاً 100 اتاق در این موزه وجود دارد که اولین اتاق به بازدید نمایندگان از این موزه، خلاصه مختصری از تاریخ کشور مصر از گذشته تا به امروز را ارائه می دهد. به علت نگه داری از وسایل قیمتی و باستانی، از این موزه به شدت محافظت می گردد. کسانی که از این موزه بازدید می نمایند تا مدت ها خاطره ای خوش از این موزه در خاطر خواهند داشت.

5. پارک ملی پنجاری

این پارک ملی که 275 کیلومتر مربع مساحت دارد در شمال کشور بنین واقع شده است. در این پارک ملی گونه های جانوری بسیاری زندگی می نمایند. ﻓﯿﻞ، ﺷﯿﺮ، کفتار، شغال، پلنگ، ﺍﺳﺐ ﺁﺑﯽ، ﮔﺎﻭﻣﯿﺶ ﺁﻓﺮﯾﻘﺎﯾﯽ ﻭ ﮔﻮﻧﻪﻫﺎﯼ ﻣﺘﻌﺪﺩی از ﺁﻫﻮ در این پارک زندگی می نمایند.

همچنین کرگدن هایی در این پارک وجود دارند که وزن آن ها تا 4 تن نیز می رسد. پارک پنجاری دارای گونه های گیاهی متنوعی نیز است. بیش از 200 گونه متعدد گیاهی نیز در این پارک وجود دارد. بدون شک این پارک مقصدی ایده آل برای دوست داران طبیعت و حیات وحش خواهد بود.

6. صحرای نامیب

بدون تردید یکی از شگفتی های کره خاکی، صحرای نامیب است که مساحتی در حدود 80 هزار کیلومتر را پوشش می دهد. این صحرا محل تلاقی بیابان به اقیانوس است و این تضاد باعث چندین برابر شدن زیبایی این صحرا شده است.

نام ﻧﺎﻣﯿﺐ ﺍﺯ ﺭﯾﺸﻪ کلمه ﻧﺎﻣﺎ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﯽ ﭘﻬﻨﺎﻭﺭ، ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. این منطقه به دلیل الماس های زیبای خود نیز معروف است. ﭘﺎﺭﮎ ﻣﻠﯽ ﻧﺎﻣﯿﺐ ﻗﺴﻤﺖ ﺑﺰﺭﮔﯽ ﺍﺯ ﺑﯿﺎﺑﺎﻥ ﻧﺎﻣﯿﺐ ﺭﺍ ﺩﺭ بر می گیرﺩ.

ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺍﮐﺜﺮ ﻣﻨﺎﻃﻖ این پارک ﺑﻪ ﺳﺨﺘﯽ ﻗﺎﺑﻠﯿﺖ ﺩﺳﺘﺮﺳﯽ ﺩﺍﺭﻧﺪ، اما با این حال ﭼﻨﺪﯾﻦ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺗﻮﺭﯾﺴﺘﯽ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﺟﺎﯼ ﺩﺍﺩﻩﺍﺳﺖ. بارش سالیانه در این بیابان کمتر از 10 میلی متر است که همین امر این صحرا را به منطقه ای خالی از سکنه تبدیل نموده است.

7. صحرای داناکیل

صحرای داناکیل در شمال غربی کشور اتیوپی واقع شده است. این صحرا یکی از گرم ترین مناطق کره زمین محسوب می گردد که اخیراً دمای 122 درجه فارنهایت نیز در این صحرا به ثبت رسیده است. صحرای داناکیل با کوه ها و صخره های زیادی احاطه شده است.

ارتفاع این صحرا از سطح دریا 165 متر است. این منطقه از نظر زمین شناسی شگفتی های زیادی را با خود به همراه دارد. در این منطقه چشمه های آب گرم، دریاچه های نمک و همچنین آتشفشان های متعددی وجود دارد.

8. اهرام مصر

نمی گردد راجع به مناظر دیدنی قاره آفریقا صحبت کنیم و حرفی از اهرام مصر نزنیم. اهرام زیادی در کشور مصر وجود دارند که توسط مصریان باستان ساخته شده اند. آن ها نماد تمدن فوق العاده و یکی زیباترین ساخته های دست بشر هستند.

این اهرام به دلیل شکل عجیب و مرموز و زیبایی بی اندازه خود در میان عجایب هفت گانه جهان قرار دارند. ﻧﺎﻣﺪﺍﺭﺗﺮﯾﻦ ﻫﺮﻡﻫﺎﯼ ﻣﺼﺮﯼ ﻣﺠﻤﻮﻋﻪ ﺍﻫﺮﺍﻡ ﺟﯿﺰﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﮐﻪ ﺩﺭ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺟﯿﺰﻩ ﺩﺭ ﺣﻮﻣﻪ شهر ﻗﺎﻫﺮﻩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﯾﻦ ﺳﺎﺯﻩﻫﺎﯼ ﺳﺎﺧﺘﻪ ﺷﺪﻩ توسط انسان هستند. اهرام مصر هرساله بیشترین گردشگر را در کشور مصر به خود اختصاص می دهند.

9. کوه کلیمانجارو

کلیمانجار یکی از بلندترین کوه های جهان محسوب می گردد که در شمال شرقی تانزانیا واقع شده است و همچنین با نام Olt Doinyo Tibor شناخته می گردد. این کوه دارای 3 مخروط آتشفشانی با نام های کیبو، ماونزی و شیرا است. ارتفاع این کوه از سطح دریا 5895 متر است.

حیوانات زیادی مثل فیل، زرافه و پلنگ در اطراف کوه کلیمانجارو زندگی می نمایند. حیات وحش این منطقه یکی از بکرترین مناطق طبیعی در جهان محسوب می گردد که هر ساله گردشگران زیادی را نیز به خود جذب می نماید.

10. جزیره بیوکو

جزیره بیوکو که از فاصله ای دور شبیه به مکانی معلق در آسمان به نظر می رسد یک جزیره آتشفشانی است که در گینه استوایی واقع شده است. مساحت این جزیره نزدیک به 2 هزار کیلومتر مربع است و جمعیتی در حدود 130 هزار نفر نیز در این جزیره زندگی می نمایند.

وسعت زیادی از این جزیره توسط جنگل هایی سرسبز پوشیده شده است که منظره ای نفس گیر و زیبا به این منطقه می بخشد. مردم این منطقه به زبان های اسپانیایی و انگلیسی مسلط هستند که این امر باعث می گردد که این مردم به راحتی با گردشگران ارتباط برقرار نمایند.

منبع: wonderslist

منبع: برترین ها
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 677

به "زیباترین و شگفت انگیزترین مکان های قاره آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین و شگفت انگیزترین مکان های قاره آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید