رونمایی از یک برف روب خودران فرودگاهی

به گزارش انوار بلاگ، یک شرکت سوئدی آغاز به آزمایش یک برف روب خودران فرودگاهی نموده است تا دیگر انسان ها در این کار درگیر نباشند و برف روبی باند فرودگاه ها با دقت و سرعت عمل بیشتری انجام گردد.

رونمایی از یک برف روب خودران فرودگاهی

به گزارش خبرنگاران و به نقل از گیزمگ، یک شرکت سوئدی موسوم به LFV با راهنمایی کنسرسیوم تحقیقاتی وسایل نقلیه اتوماتیک برای فرودگاه ها(AVAP) آزمایش جدیدترین تجهیزات خودران برف روب را شروع نموده است.

تحقیقات AVAP به دنبال برف روبی اتوماتیک فرودگاه ها و خدمات مرتبط با آن است.

در حال حاضر این گروه در حال آزمایش برف روب خودران باند فرودگاه هستند که برف را از اطراف چراغ های باند برای بهتر دیده شدن توسط خلبانان می روبد.

این عملیاتی است که در حال حاضر در اکثر فرودگاه ها عمدتا به شکل دستی و توسط خدمه فرودگاه انجام می گردد و پرسنل، تجهیزات و سلامت هواپیما و مسافرانش را در بدترین شرایط آب و هوایی در معرض خطر قرار می دهد.

شرکت LFV امیدوار است که با اتوماتیک سازی این عملیات، آن را ایمن تر و سریع تر انجام دهد و منجر به همواره روشن و درخشان ماندن چراغ های باند فرودگاه و باز بودن همیشگی باند در زمستان گردد.

برف روب های این وسیله نقلیه خودران به یک تراکتور لاندبرگ 6250 متصل شده اند که بیش از 6 تن وزن دارد و حسگرها برای اسکن محیط به آن اضافه شده است. یک سیستم کنترل رایانه ای نیز امکان عملکرد خودران را فراهم می نماید.

این دستگاه به وسیله شبکه 4G به پشتیبانی پرسنل و کنترل کننده های هوایی متصل شده و به طور مداوم مکان و وضعیت خود را در هنگام کار ارسال می نماید.

گروه AVAP این برف روب های خودران را در فرودگاه اورسکولدسویک(Ornskoldsvik) سوئد به نمایش گذاشت.

این گروه در کنار چمن زن های اتوماتیک و تجهیزات برف روب و نگهداری باند در حال نزدیک شدن به در اختیار داشتن مجموعه کاملی از ماشین های مراقبتی اتوماتیک است.

هدف اصلی این گروه از توسعه این وسیله، افزایش پروازها است. ضمن اینکه انجام عملیات برف روبی در فرودگاه ها با این روش، مقرون به صرفه تر خواهد بود و نقش سوئد در نوآوری را پررنگ تر می نماید.

تجهیزات اتوماتیک برف روبی ایده جدیدی نیست. شرکت دایملر در سال 2017 از برف روب های اتوماتیک در فرودگاه آلمان به عنوان بخشی از تحقیقات کلی در خصوص اتوماسیون وسایل نقلیه تجاری رونمایی کرد و در سال 2018 نیز یک شرکت نروژی برف روب های اتوماتیک را در فرودگاه فاگرنس(Fagernes) به نمایش گذاشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 226

به "رونمایی از یک برف روب خودران فرودگاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از یک برف روب خودران فرودگاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید