ربوده شدن 25 عضو کاروان صلح هلمند از سوی طالبان

به گزارش انوار بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، اعضای کاروان صلح افغانستان می گویند عصر روز گذشته، سه شنبه افراد گروه طالبان 25 عضو این کاروان را در راستا فراه با خود برده اند.

ربوده شدن 25 عضو کاروان صلح هلمند از سوی طالبان

گروه صلح هلمند از زیرمجموعه های گروه صلح افغانستان محسوب می شود.

در بهار امسال نیز طالبان 21 عضو این گروه را در ولایت هلمند با خود بردند و بعد از چند روز رها کردند.

بسم الله وطندوست یکی از اعضای این گروه به بی بی سی گفت که این کاروان در راستا فراه و هرات در غرب افغانستان در حرکت بودند که طالبان آنان را بازداشت کرد و اکنون ارتباط به این افراد قطع شده است.

به گفته او این افراد می خواستند که به فراه رفته و درباره صلح و آتش بس برای مردم برنامه اجرا کنند، که بدست نیروهای طالبان افتادند.

طالبان تا به امروز در این باره ابراز نظر نکرده اند.

به گفته وطندوست این افراد در نظر داشتند تا به ولایت غور در مرکز و بادغیس در شمال غرب افغانستان سفر کنند ولی به دلیل بارش برف و بسته شدن راه راهی ولایت فراه شدند.

کاروان صلح افغانستان حدود دو سال قبل ایجاد شد و اعضای آن صدها کیلومتر راه را برای ترویج و حمایت از صلح پیاده طی کرده اند.

اعضای کاروان صلح قبلاً اعلام کرده بودند که به سراسر افغانستان برای ایجاد صلح سفر خواهند کرد.

خواست اصلی این گروه اعلام آتش بس است. طالبان تا به امروز به این درخواست جواب مثبت نداده است و حتی اجازه نداده تا به ولسوالی موسی قلعه مرکز اقتدار طالبان سفر کنند.

وقتی کاروان صلح هلمند در این ولایت ایجاد شد، بعد از طی 700 کیلومتر در بهار سال 1397 به کابل رسید، این کاروان بعد فاصله نزدیک به 500 کیلومتری تا ولایت بلخ را با پای پیاده پیمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 1891

به "ربوده شدن 25 عضو کاروان صلح هلمند از سوی طالبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربوده شدن 25 عضو کاروان صلح هلمند از سوی طالبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید