رازی عجیب در پی پیدا شدن یک جمجمه قدیمی در چین

به گزارش انوار بلاگ، تجزیه و تحلیل فسیلی که دانشمندان آن را انسان اژدها نامیدند، شاخه جدیدی از شجره انسان را کشف کرد که قبلاً ناشناخته بود و فراتر از نئاندرتال ها یا انسان نخستین است، اما ارتباط نزدیکی با انسان های مدرن داشت.

رازی عجیب در پی پیدا شدن یک جمجمه قدیمی در چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

کشف جمجمه انسان اژدها ممکن است دانشمندان را مجبور کند که داستان تکامل انسان را دوباره بنویسند.

با تجزیه و تحلیل فسیل جمجمه انسانی کشف شده در چین، شاخه تازهی از درخت خانواده انسان کشف شد که قبلاً شناخته نشده بود و قدمتی بیشتر از انسان نخستین دارد. نئاندرتال ها یا انسان نخستین یکی از گونه های تیره هومو هستند که در اروپا و مناطقی از آسیای غربی و مرکزی سکونت داشته اند و اثرات آن به 350 هزار سال پیش باز می گردد. این جمجمه راز آلود حدود 90 سال پیش کشف شد، زمانی بود که کارگران چینی آن را در سال 1933 پیدا کردند در زمان اشغال ژاپنی ها در حال ساختن پل رودخانه Songhua در هاربین واقع در استان هیلونگ جیانگ در شمال چین بودند.

کارگران برای جلوگیری از افتادن جمجمه به دست ژاپنی ها، آن را در چاه متروکه پیچانده و پنهان کردند و در سال 2018 پس از آن پیدا شد که مردی که آن را پنهان کرد، اندکی قبل از مرگ به نوه اش محل اختفای آن را گفت و در آنالیز این جمجمه که بسیار بزرگتر از جمجمه انسان است، با طول 23 سانتی متر و عرض بیش از 15 سانتی متر، یک تیم بین المللی به ریاست پروفسور چیانگ جی در دانشگاه هبی جیو در چین کار نموده است.

محققان حدس می زنند جمجمه متعلق به مردی در حدود 50 سال باشد که ابرویی ضخیم دارد و صورت او حاوی دو جای بزرگ چشم، اما به شکل مربع است. به نظر می رسد که این مرد هیکل فوق العاده ای داشته است خصوصاً از آنجا که داشتن بینی پهن به او اجازه می دهد میزان زیادی هوا استشمام کند. اگرچه معین قد این مرد سخت است، اما دانشمندان معتقدند که این سر بزرگ جسمی را حمل می نماید که بالاتر از میانه قد بدن امروزی انسان است.

اگرچه محققان چینی بر این باورند که جمجمه کشف شده در هاربین به مقدار کافی متمایز است و می تواند به اسم یک گونه تازه طبقه بندی گردد، پروفسور کریس استرینگر، رئیس تحقیق در موزه تاریخ طبیعی لندن و یکی از اعضای پروژه آنالیز جمجمه ترجیح می دهد آن را به انسان عاقل (Homo Sapiens) نسبت دهد با این وجود بعلاوه بیان می نماید که احتمال این وجود دارد که این جمجمه یک Denisovan بوده است یعنی یک گروه مرموز از انسان های منقرض شده که از DNA و قطعات استخوانی کشف شده در سیبری روسیه شناسایی شده اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 9893

به "رازی عجیب در پی پیدا شدن یک جمجمه قدیمی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رازی عجیب در پی پیدا شدن یک جمجمه قدیمی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید