دستمزد داوران به اندازه یک دست لباس تمرینی هم نمی گردد

به گزارش انوار بلاگ، اکبرپور گفت: دستمزد داوران فوتبال ساحلی به قدری کم است که اندازه یک دست لباس یا جلسه تمرینی نمی گردد.

دستمزد داوران به اندازه یک دست لباس تمرینی هم نمی گردد

ابراهیم اکبرپور داور بین المللی فوتبال ساحلی کشورمان که در مسابقات جهانی مهمی تجربه قضاوت را در کارنامه دارد، به مناسبت روز جهانی داور در گفت و گو با ، در مورد کم و کاستی های داوری عنوان نمود: ابتدا به نوبه خودم روز داور را به تمام همکارانم تبریک می گویم. اما در مورد کم و کاستی ها باید بگویم مشت نشانه خروار است و اگر حرفی بزنم، تکرار مکررات است.

نگاه فدراسیون به داوران فوتبال ساحلی کمتر از فوتبال و فوتسال است

وی اضافه کرد: در هر حال خوشبین هستم با حضور راهنمایی الله ممبینی در راس امور دپارتمان داوری، وضعیت داوران خیلی بهتر گردد. البته کوشش ممبینی به تنهایی چاره ساز نیست و باید نگاه ها به جامعه داوری بهتر گردد. البته نگاه فدراسیون فوتبال به داوران فوتبال ساحلی به نسبت فوتسال و فوتبال خیلی کمتر است و حالا امیدارم با حضور ممبینی یکسان سازی بین این 3 ورزش صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: باید نگاه مسئولان ارشد فوتبال نسبت به داوری به طور کلی تغییر کند. ممبینی نیز به تنهایی تا زمانی که حمایت مسئولان ارشد را پشت خود نبیند، نمی تواند تغییرات ریشه ای ایجاد کند.

شکوری، ریاست کمیته فنی فوتسال را تکذیب کرد

دستمزد داوران به اندازه یک دست لباس تمرینی هم نمی گردد

اکبرپور در مورد بحث درآمدزایی در داوری رشته ورزشی فوتبال ساحلی بیان نمود: من در خارج از کشور یک مجموعه اقتصادی دارم و بیشتر درگیر آن جا هستم. در داوری ما برای پول کار نمی کنیم، ولی مسئله این است که پولی که به ما تخصیص داده می گردد اندازه یک لباس تمرینی هم نیست! حتی این پول به اندازه هزینه های آماده سازی و تمرینات داوری هم نمی گردد.

به راغبان داوری نصیحت می کنم وارد این حرفه نشوند!

داور بین المللی فوتبال ساحلی کشورمان در قالب یک نصیحت خطاب به کسانی که اول راه هستند اظهار کرد: برای کسی که می خواهد داوری را آغاز کند نصیحت می کنم که هیچوقت وارد این حرفه نگردد! اما اگر علاقه مند به این حرفه بود باید بسیاری از فاکتور ها را در نظر بگیرد و پول و درآمد را در راس هرم نگذارد.

داوران ایرانی متهم ردیف اول هر مسابقه ای هستند

او در ادامه گفت: در همه جای جهان داور مسابقه عالی ترین مقام یک دیدار به شمار می آید، اما متاسفانه در کشور ما رویه به گونه ای پیش رفته که داور بازی متهم ردیف اول تمام کم کاری ها و ارکان فوتبال به حساب می آید. مثلا اگر تیمی از نظر اقتصادی مورد حمایت نگرفته است یا در کادر فنی خود مسئله ای احساس می نماید، بدون در نظر دریافت این مسائل تنها انگشت اتهام به سمت داور بازی روانه می نماید.

باید در حمایت از داوران حرفه ای عمل گردد

وقتی از داور توقع می رود که بسیار حرفه ای عمل کند، باید شما نیز حرفه ای از این قاضی بازی حمایت و تامین کنید. وقتی هم حمایتی از داور ندارید، نباید توقع حرفه ای بودن از او داشته باشید. من معتقد هستم باید رویه زندگی حرفه ای داوران را بر پایه ای گذاشت که ثمره خوبی بدهد چرا که داوران برای رسیدن به این صندلی کوشش بسیار می نمایند، وقت می گذارند و در کنارش هزینه می نمایند تا به موفقیتی دست پیدا نمایند.

شمسایی: انصاری فرد مدیری کاربلد است/ کمیته فوتسال باید هر چه زودتر تکلیف تیم امید را تعیین کند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 157

به "دستمزد داوران به اندازه یک دست لباس تمرینی هم نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستمزد داوران به اندازه یک دست لباس تمرینی هم نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید