خوشقدم: عباسعلی سه بار بعد از مصدومیت به تاتامی برگشت تا به مردم بگوید در مقابل کرونا مقاومت نمایند

به گزارش انوار بلاگ، سرمربی تیم ملی کاراته بانوان گفت: در فینال اتریش و در 7 ثانیه پایانی با وجودی که عباسعلی سه مرتبه زمین خورد، بلند شد و به تاتامی برگشت تا به مردم بگوید در مقابل بیماری کرونا مقاومت نمایند.

خوشقدم: عباسعلی سه بار بعد از مصدومیت به تاتامی برگشت تا به مردم بگوید در مقابل کرونا مقاومت نمایند

سمانه خوشقدم در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در مورد شرایط حمیده عباسعلی ملی پوش المپیکی کاراته ایران بعد از عمل جراحی گفت: حمیده عباسعلی در مسابقه فینال کاراته وان اتریش از ناحیه زانو دچار مصدومیت شد، اما با توجه به کمپ تمرینی که بعد از این مسابقات در فرانکفورت آلمان داشتیم و قرار بود از این کشور در مسابقات کاراته وان مراکش شرکت کنیم، به آلمان سفر کردیم. با صحبت با رئیس فدراسیون کاراته و با توجه به اینکه حمیده درد زیادی داشت و نباید در چنین آسیبی زمان را از دست می دادیم، تصمیم گرفتیم با توجه به تکنولوژی کشور آلمان پای عباسعلی در این کشور معاینه گردد.

وی توضیح داد: بعد از هماهنگی فدراسیون کاراته با کمیته المپیک، در آلمان دکتر بابک زرگر امینی به ما معرفی گردید و ما سریعا از فرانکفورت به هانوفر رفتیم. در هانوفر از پای عباسعلی عکس گرفته شد و دکتر امینی تشخیص پارگی رباط صلیبی داد و توصیه کرد به نفع عباسعلی است که هر چه زودتر عمل جراحی انجام گردد. نباید عضلات حمیده تحلیل می رفت و از طرفی آمادگی بدنی خوب او می توانست به موفقیت آمیز بودن عمل یاری کند.

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان در مورد عدم جراحی عباسعلی در ایران گفت: با توجه به بعد مسافت تا ایران، حضور در پرواز قطعا باعث اذیت عباسعلی می شد. از طرفی شرایط خاص کشور می توانست باعث تاخیر در عمل گردد و برای همین درنگ نکردیم. تجربه موفقیت آمیز دکتر امینی در عمل جراحی سهراب مرادی قهرمان وزنه برداری کشورمان نیز عامل دیگری بود که تصمیم گرفتیم عباسعلی را با خیالت راحت در آلمان جراحی کنیم. روش جراحی عباسعلی روش نوینی بود که پیش از این روی دو بازیکن تیم ملی فوتبال سوئیس انجام شده بود و آنها در زمان کوتاهی به میادین برگشته بودند و ما نیز قصد داشتیم عباسعلی را برای رقابت های المپیک که 5 ماه دیگر برگزار می گردد آماده کنیم.

خوشقدم تاکید نمود: همه این عوامل باعث شد تا جراحی در آلمان صورت بگیرد که خدا را شکر موفیت آمیز بود و او از روز آدینه 16 اسفندماه فیزیوتراپی خود را شروع و روز شنبه نیز از پله بالا و پایین رفت. برای جراحی عباسعلی تحت نظر دکتر امینی مشورت شد و بدون تدبیر این عمل صورت نگرفت. ارکان ورزشی کشورمان نیز در این اتفاق خیلی تاثیرگذار بودند و لطف داشتند و من از وزارت ورزش، کمیته المپیک و فدراسیون کاراته به خاطر این تصمیم درست تشکر می کنم.

وی در مورد نقدها به ادامه مبارزه عباسعلی در 7 ثانیه پایانی و بعد از مصدومیت گفت: در این مدت نقدهای در مورد ادامه مبارزه عباسعلی در 7 ثانیه پایانی از او و من به خاطر عدم قطع مسابقه انجام شده است. سالیان سال است که با عباسعلی تمرین می کنم و سلامت روحی و روانی و جسمانی او و تمام بازیکنان تحت نظرم برای من مهم است، اما با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و ماه های سختی که مردم پشت سر گذاشتند، به خوبی می دانستیم که مردم به شادی و روحیه احتیاج دارند.

سرمربی تیم ملی کاراته بانوان توضیح داد: شنیدن خبر فوت دختر پرستار قهرمان در لاهیجان بر اثر خدمت رسانی به مردمی که دچار بیماری کرونا شده بودند و همچنین فوت یکی از پرستاران آقا و کوشش های جامعه پزشکی باعث شده بود تا عباسعلی بخواهد با مدال طلا دل مردم را شاد و از آنها بخواهد که با بیماری کرونا بجنگند. زمانی که پای عباسعلی پیج خورد، هم من با توجه به اینکه کارشناس ارشد آسیب شناسی و حرکات اصلاحی هستم و هم حمیده با توجه به سابقه ورزش حرفه ای متوجه شدیم او دچار چه حادثه ای شده است.

خوشقدم گفت: حمیده می توانست در 7 ثانیه پایانی انصراف بدهد و به مدال نقره برسد، اما او در این 7 ثانیه با وجودی که سه مرتبه زمین خورد، بلند شد و ایستاد و به تاتامی برگشت تا به مردم بگوید در مقابل بیماری کرونا مقاومت نمایند تا همه با هم از پس این بیماری بربیایم. عباسعلی در عمل چنین مسئله ای را نشان داد و به مدال طلا رسید و باعث خوشحالی مردم شد تا به مردمان یادآوری کند در کنار هم و با روحیه برای شکست کرونا کوشش کنیم.

وی در مورد لغو مسابقات کاراته وان مراکش گفت: مسابقات کاراته وان ها متاسفانه بسیار فشرده است و باعث شده تا بازیکنان خسته شوند و به لحاظ جسمی کم بیاورند. در مسابقات اخیر با توجه به خستگی بازیکنان فقط شاهد جنگ اراده بودیم و شاهد بودیم چند بازیکن در مسابقات اخیر به خاطر فشار مسابقات دچار مصدومیت شدند. مسابقات مراکش می توانست همه چیز را معین و تکلیف سهمیه های ما را معین کند. در بخش بانوان امیدوار بودیم 2 سهمیه باقی مانده را قطعی و نهایی کنیم، اما با تعویق مسابقات باید منتظر باشیم تا تصمیم مسئولان فدراسیون جهانی را ببینیم. امیدوارم هر تصمیمی گرفته می گردد برای ما خیر باشد. مردم کشورمان نیز بدانند ما برای شادی دل آنها کوشش می کنیم تا با حداکثر سهمیه در بخش آقایان و بانوان در المپیک حضور داشته باشیم و باعث افتخار مردم کشورمان باشیم.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3046

به "خوشقدم: عباسعلی سه بار بعد از مصدومیت به تاتامی برگشت تا به مردم بگوید در مقابل کرونا مقاومت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشقدم: عباسعلی سه بار بعد از مصدومیت به تاتامی برگشت تا به مردم بگوید در مقابل کرونا مقاومت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید