خودروهای لوکس الکتریکی با تلاش بنتلی به واقعیت نزدیک تر می شوند

به گزارش انوار بلاگ، بنتلی قصد دارد در یک دهه پیش رو استفاده از موتورهای احتراق داخلی را به طور کامل قطع کند و تنها با تولید خودروهای الکتریکی به یک سازنده سازگار با محیط زیست تبدیل شود.

خودروهای لوکس الکتریکی با تلاش بنتلی به واقعیت نزدیک تر می شوند

نخستین مرحله در این تحول عظیم، تولید دو خودروی پلاگین هیبریدی است که سال آینده به خودروی هیبریدی بنتایگا (Bentayga) این شرکت می پیوندند. همچنین طبق برنامه ریزی قرار است خودروی هیبریدی فلایینگ اسپر (Flying Spur) این شرکت برای نخستین بار از پیشرانه شرکت خواهر خود پورشه پانامرا 4 هیبرید (Porsche Panamera 4 E-Hybrid) استفاده کند.

  • رئیس بنتلی: بحران کرونا باعث تسریع فرایند الکتریکی شدن خودروها می شود

تا سال 2026 همه خودروهای بنتلی از پیشرانه پلاگین هیبریدی استفاده می کنند و چهار سال بعد ناوگان این شرکت تماما الکتریکی خواهد بود. به گفته بنتلی این اقدام باعث می شود تا این شرکت به یک رهبر جهانی در زمینه توسعه پایدار وسایل نقلیه لوکس تبدیل شود. بنتلی در حال بازسازی هر یک از عناصر خود است و می کوشد تا سال 2030 به طور کامل کربن خنثی شود.

این طرح بنتلی که فراتر از 100 (Beyond 100) نامیده می شود، راستا آینده این شرکت را پس از جشن 100 سالگی در سال 2019 تعیین می کند. بنتلی قصد دارد اثرات زیست محیطی کارخانه خود را نسبت به سال 2010 تا 75 درصد کاهش دهد. از جمله استفاده از پلاستیک در این شرکت به میزان قابل توجهی کاسته می شود.

در زمینه کربن خنثی شدن، کارخانه کرو (Crewe) این شرکت به دلیل استفاده از سامانه بازیافت آب، تأمین نیروی خورشیدی، کاشت درختان و حتی نگهداری از زنبور عسل پیش از این توسط کربن تراست (Carbon Trust) به عنوان یک مجموعه کربن خنثی گواهی شده است.

نخستین خودروی تمام الکتریکی بنتلی هم با قابلیت شارژ در جاده ها، سال 2025 عرضه خواهد شد و به طور کامل کربن خنثی خواهد بود. بنتلی آینده الکتریکی خود را با خودروی مفهومی EXP 100 GT به نمایش گذاشت کرد اما انتظار می رود که خودروی ارائه شده در سال 2025 بیش از یک سدان یا کوپه، رقیب جگوار i-Pace باشد.

رئیس بنتلی آدریان هالمارک در این زمینه گفت: از سال 1919 بنتلی مفهوم خودروهای لوکس قدرتمند را تعریف کرد. پیشگام بودن بخشی از DNA ماست، پسران بنتلی پیشگامان و رهبران این عرصه بودند و اکنون در حالی که به فراتر از 100 سالگی نگاه می کنیم، با دگرگون کردن کامل شرکت و تبدیل شدن به معیار تجارت جهانی خودروهای لوکس، به رهبری خود ادامه می دهیم.

با در نظر داشتن اینکه شرکت بنتلی ارائه های پیروز زیادی داشته و از جمله چندی پیش عظیمترین سازنده موتورهای V-12 در جهان بود، باید دید آیا واقعا می تواند در مدت یک دهه کاملا از سوخت های فسیلی فاصله بگیرد و به یک خودروساز لوکس دوستدار محیط زیست تبدیل شود؟

عکس ها: معرفی طرح فراتر از 100 بنتلی

Credit: Bently

منبع: Hagerty

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 6772

به "خودروهای لوکس الکتریکی با تلاش بنتلی به واقعیت نزدیک تر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای لوکس الکتریکی با تلاش بنتلی به واقعیت نزدیک تر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید