خبرنگاران پوشش 60 درصدی بیمه روستاییان اسفراین

به گزارش انوار بلاگ، بجنورد- خبرنگاران - فرماندار اسفراین گفت: این شهرستان با رساندن پوشش بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به 60 درصد، سال جاری در شمار چهار شهرستان برتر استان قرار گرفته است.

خبرنگاران پوشش 60 درصدی بیمه روستاییان اسفراین

طاهر رستمی، سه شنبه در نشست ستاد توسعه بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اسفراین اظهار کرد: بر اساس دستور استاندار خراسان شمالی، باید پوشش بیمه ای عشایر و روستاییان استان در شهرستان هایی که بالای 50 درصد است تا سرانجام سال جاری به 80 درصد برسد.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که از سال گذشته تا کنون در این شهرستان برای افزایش چتر این بیمه انجام شده اضافه نمود: باید کوشش کنیم تا سرانجام سال جاری میزان بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شهرستان حداقل 20 درصد دیگر افزایش یافته و به بالای 80 درصد برسد.

رستمی از دستگاه های اجرایی این شهرستان خواست تا با اطلاع رسانی در این زمینه به مردم، جامعه هدف خود را زیر پوشش این بیمه قرار دهند.

وی بابیان اینکه 70 درصد هزینه بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر را دولت پرداخت می نماید، اضافه نمود: در شهرهای زیر 20 هزار نفر، مانند صفی آباد که از مزایای بیمه روستایی نیز برخوردار است افراد می توانند با ثبت نام، از خدمات بیمه روستایی بهره مند شوند.

شهرستان 120 هزار نفری اسفراین در 60 کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار گرفته است.

حدود نیمی از جمعیت این شهرستان را روستانشینان تشکیل می دهند که در 138 نقطه روستایی سکونت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5045

به "خبرنگاران پوشش 60 درصدی بیمه روستاییان اسفراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پوشش 60 درصدی بیمه روستاییان اسفراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید