خبرنگاران مقام وزارت ورزش: واژه دیپلماسی ورزشی باید وارد ادبیات دولتمردان ایران شود

به گزارش انوار بلاگ، تهران- خبرنگاران- مدیرکل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان با تاکید براینکه واژه دیپلماسی ورزشی باید وارد ادبیات دولتمردان ایران شود، گفت: این موضوع یک مقوله مهم فراموش شده است و برای نهادینه کردن این مهم باید مرحله به مرحله به پیش برویم.

خبرنگاران مقام وزارت ورزش: واژه دیپلماسی ورزشی باید وارد ادبیات دولتمردان ایران شود

به گزارش شنبه شب وزارت ورزش و جوانان، فرشید طهماسبی در نشست حقوق بین الملل و ورزش در خصوص برگزاری و اجرای آن اضافه نمود: این طرح با عنوان دیپلماسی ورزش برگزار و قصد داریم این پروژه را در زیرمقیاس های کوچکتر تداوم ببخشیم.

او ادامه داد: یکی از این زیرمقیاس ها، حقوق بین الملل است که با وجود مسائل و حاشیه های اخیر به ویژه در بحث قراردادها، چالش هایی در حوزه بین الملل به وجود آورده و نیازمند نگاه ویژه ای است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان درخصوص این پیش نیازها، به حمایت های قانونی از سوی قوه قانون گذار در حوزه بین الملل اشاره کرد و در بخش دیگری از سخنان خود تخصیص بودجه از سوی دولت در خصوص این طرح را بسیار مهم دانست.

وی با بیان اینکه همه افراد ذینفع در نشست حقوق بین الملل و ورزش حضور داشتند توضیحاتی را درخصوص نخستین نشست ارائه کرد.

طهماسبی گفت: نشست نخست محرمانه و با حضور تعدادی از کنندگان مجلس، وکلای ورزش در حوزه فدراسیون ها، وزارت ورزش و سازمان های بین المللی برگزارشد که نتایج مطلوبی را در پی داشت.

او با اعلام این خبر که این نشست با کمک موسسه مطالعات و تحقیقات بین المللی ابرار معاصر تهران برگزارشد با مثبت خواندن نتایج این تعامل، اضافه نمود: این موسسات علاوه براینکه ارتباط، همکاری، هم افزایی و نفوذ خوبی دارند می توانند بستر مناسب را برای معرفی این ایده در محافل اجتماعی، سیاسی و دولتی فراهم کنند.

مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان با تاکید بر تداوم این جلسات، از برگزاری چنین نشستهایی با اصحاب رسانه خبرداد و گفت: پس از دستیابی به نتیجه در نهایت با شخص رییس جمهوری دیدار و مبحث دیپلماسی ورزشی را طرح و دستاوردها را تبیین خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه می خواهیم واژه دیپلماسی ورزشی را وارد ادبیات دولتمردان ایران کنیم، گفت: این مقوله به عنوان موضوعی مهم اما فراموش شده است که برای تحقق آن باید مرحله به مرحله به پیش رفت تا این مهم نهادینه شود.

طهماسبی در بخش دیگری از سخنان خود به پیشنهادات کنندگان مجلس از جمله سید محمدرضا میرتاج الدینی درحوزه دیپلماسی ورزشی اشاره کرد که قرار است این موضوع در مجلس به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.

وی تاکید کرد: از پیشنهادات و نقطه نظرات تمامی کارشناسان حقوقی ورزشی و وکلا حاضر، اظهارنظرها و ایده ها بهره گرفته خواهد شد تا انشالله در حوزه دیپلماسی ورزشی به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4907

به "خبرنگاران مقام وزارت ورزش: واژه دیپلماسی ورزشی باید وارد ادبیات دولتمردان ایران شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام وزارت ورزش: واژه دیپلماسی ورزشی باید وارد ادبیات دولتمردان ایران شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید