خبرنگاران بیش از هزار نفر در مهاباد آموزش مهارتی فرا گرفتند

به گزارش انوار بلاگ، مهاباد- خبرنگاران- رییس مرکز آموزش فنی وحرفه ای مهاباد گفت: سال گذشته، یک هزار و 58 مهارت آموز در قالب 214 هزار نفر ساعت آموزش های مختلف را در این مرکز فراگرفتند.

خبرنگاران بیش از هزار نفر در مهاباد آموزش مهارتی فرا گرفتند

محمود کریم دخت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اعلام کرد: از این تعداد 534 نفر مرد و 524 نفر زن بودند که در حرفه و رشته های مختلف مهارت های کسب و کار را فراگرفتند.

وی با بیان اینکه 6 مربی خانم و هشت مربی آقا آموزش مهارت های مختلف را بر عهده دارند، اضافه نمود: رشته ای دوزندگی لباس محلی و جواهرسازی سیمی و زرین و در بین بانوان هم رشته های سرویس و نگهداری پکیج سوفاژ، جوشکاری، برق کار صنعتی و تعمیرکار تلفن همراه از جمله رشته های پرطرفدار هستند که همگی آنها با حداکثر ظرفیت طی سال گذشته برگزار گردید.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای مهاباد فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای را کلید اشتغال پایدار و برطرف بیکاری دانست و اعلام کرد: سال گذشته 106 نفر در پادگان های نظامی، 201 نفر در ندامتگاه و 239 نفر در سکونتگاه های غیررسمی به صورت کارگاه سیار در رشته های مختلف و کاربردی برگزار گردید.

کریم دخت گفت: همچنین طی سال گذشته، 644 آزمون در بخش صنعت ساختمان، هزار و 286 تمدید گواهینامه فاقد اعتبار و 218 مورد معین صلاحیت اصناف متقاضی دریافت پروانه کسب صورت گرفته است.

کریم دخت اضافه نمود: مهمترین رسالت مراکز آموزش فنی وحرفه ای ارائه مهارت های مختلف برای افراد جویای کار است که انتظار می رود مسوولان و والدین در سوق دادن جوانان جویای کار به این مراکز گام های موثرتری بردارند.

مهاباد با 240 هزار نفر جمعیت دارای سه مرکز آموزش فنی و حرفه ای است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 9113

به "خبرنگاران بیش از هزار نفر در مهاباد آموزش مهارتی فرا گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از هزار نفر در مهاباد آموزش مهارتی فرا گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید