تازه ترین قابلیت های دوربین مداربسته

به گزارش انوار بلاگ، دوربین مدار بسته و سیستم امنیتی و نظارتی به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی در هر فضای عمومی یا محل کار تبدیل شده است. در این بین شرکت های فراوری دوربین مداربسته در پی ارائه راهکارها و تکنولوژی های تازه برای ارتقاء محصولات خود هستند؛ هر کدام از قابلییت های دوربین مداربسته به منظور برطرف نیازهای مشتری ارائه می شوند بعلاوه کمپانی های بزرگی مانند داهوا یک قدم فراتر گذاشته و با استفاده از راه چاره های کار گشایی برای زندگی روزمره، کسب و کارها و حتی محیط زیست در نظر گرفته است. شناخت تمام فناوری ها و تکنولوژی های روز جهان باعث شده پاسخ های خلاقانه ای برای تامین امنیت و نظارت در نظر گرفته گردد. در این مطلب می خواهیم با سه مورد از فناوری ها و راه چاره های کمپانی داهوا که در بهبود نظارت بر اماکن و بالا بردن سطح امنیت دخیل بوده اند بیشتر آشنا شویم.

تازه ترین قابلیت های دوربین مداربسته

تشخیص پارک غیرقانونی به وسیله دوربین داهوا

پارک خودرو به صورت غیرمجاز به یک چالش بزرگ برای ادارات حمل و نقل و افسران هدایت و رانندگی تبدیل شده است، به ویژه در شهرهایی که شلوغ و پر ترافیک هستند. اجرای یک راهکار هوشمندانه به وسیله دوربین داهوا برای یاری به حفظ نظم شهری و کاهش مسائل ترافیکی از اهمیت بالایی برخوردار است.

هنگامی که وسیله نقلیه ای در منطقه پارک ممنوع پارک می نماید، زنگ هشدار دوربین داهوا به صدا در می آید و آژیر هشدار برای اخطار خروج خودرو فعال می گردد. این راهکار دوربین داهوا از نمایش همزمان نماهای پانوراما و جزئیات تصویر دوریبن مداربسته تشکیل شده است که به تشخیص پارک غیرقانونی تا شعاع 100 متری می پردازد. دوربین پانوراما تشخیص پارک غیرقانونی را اجرا می نماید در حالی که دوربین جزئیات زوم می نماید تا هنگام وقوع پارک غیرقانونی خودرو تخلف را ضبط کند. شماره پلاک و سایر اطلاعات متخلف را می توان از تصاویر ضبط شده دوربین داهوا شناسایی کرد و به عنوان مدرک ارجاع داد. این قابلیت دوربین داهوا هزینه های نیروی کار را تا حد زیادی کاهش می دهد و کارایی را به مقدار قابل توجهی بهبود می بخشد.

حفاظت دوربین داهوا از منابع طبیعی

به حفاظت از منابع طبیعی یاری نموده و همیشه یار محیط زیست بوده و به آن خدمت رسانی نموده است. برای مثال رودخانه توئو رودخانه ای به طول 655 کیلومتر است که میزبان گونه های مختلف ماهی از جمله گربه ماهی جنوبی، تیلاپیا، گربه ماهی پوزه بلند و ماهی هالتر است. با وجود ممنوعیت ماهیگیری در این رودخانه فعالیت های ماهیگیری غیرقانونی هنوز هم در آب های آن اتفاق می افتد. صید غیر قانونی که عمدتاً غیرقابل شناسایی و از دید پنهان هستند به وسیله دوربین داهوا کنترل شده و در نتیجه از منابع طبیعی آبزی در رودخانه محافظت می گردد. با راهکار نظارت تصویری دوربین داهوا، فرآیند گشت زنی کارآمدتر و موثرتر ساده شده است. برای مثال سیستم دوربین داهوا هر نیم ساعت تمامی نقاط از پیش معین شده را بازرسی می نماید و با اسکن اتوماتیک فعالیت ها، تخلفات را شناسایی می نماید سپس به محض پیدا کردن موقعیت های غیرعادی برای پرسنل مدیریت یک آلارم ارسال می نماید. بعلاوه با وجود تخلفات بیشتر در شب دوربین داهوا با استفاده از فناوری تصویربرداری حرارتی، مزاحمان یا کشتی های ماهیگیری غیرقانونی را به سرعت شناسایی نموده و اطلاع رسانی می نماید. دوربین داهوا با ارائه راهکار های خلاقانه مانع تخلفات این چنینی و حفظ محیط زیست شده است؛ نوآوری فناوری هوش دیجیتال و کاربردهای بیشتر این سیستم به ساخت منابع طبیعی سالم و فراوان در سراسر دنیا یاری خواهد نمود.

دوربین داهوا با راه حل های ساختمان سازی هوشمند

در میان گرم شدن کره زمین، الگوهای شدید آب و هوا و سایر مسائل زیست محیطی راهکار های بسیاری برای کاهش مقدار کربن و گازهای گلخانه ای ارائه شده است. از جمله اقدامات زیست محیطی داهوا در این راستا هوشمند سازی ساختمان ها و صرفه جویی در مصرف انرژی می باشد. دوربین داهوا با طرح راهکار های ساختمان هوشمند که از اینترنت اشیا و داده هایی که فراوری می نمایند برای سبزتر کردن ساختمان ها و کارآمدتر کردن انرژی استفاده می نماید. دوربین داهوا با سوئیچ هوشمند هوا مصرف برق را بهینه نموده و خطرات احتمالی آن را کاهش می دهد.

کمپانی داهوا با هدف ایجاد محیطی امن و نظارت بر اماکن کلیدی دوربین مداربسته های با توجه به سیستم کنترل ترافیک، کنترل پالایشگاه، منطقه ها نظامی و مراتع طراحی و فراوری می نماید. بعلاوه دیگر کمپانی های دوربین مداربسته با طرح سناریو های مختلف دوربین مداربسته های متعددی را فراوری نموده اند که جوابگو احتیاج روزمره خواهند بود. تعدد و کاربرد دوربین های مداربسته تنوع بسیار بالایی را در اختیار کاربران این حوزه قرار داده است. برای مثال پروژه های بزرگ ساختمانی و تجاری با توجه به موقعیتی که دارند مشاوره می گیرند تا به صورت تخصصی انجام گردد و دوربین های هوشمند و کارآمدی برای نظارت 24 ساعته به کار گرفته شوند.

منبع: شبکه چی
انتشار: 6 آبان 1402 بروزرسانی: 6 آبان 1402 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 19658

به "تازه ترین قابلیت های دوربین مداربسته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین قابلیت های دوربین مداربسته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید