تجهیزات ضروری برای کوهنوردی انفرادی و گروهی

به گزارش انوار بلاگ، کوهنوردی یکی از فعالیت ها و تفریحات مسترت و هیجان انگیز و بعلاوه جزو ورزش های هیجان آوری است که افراد زیادی یا به صورت انفرادی یا گروهی به وسیله تور طبیعت گردی و گروه های طبیعت گرد به طبیعت بکر می فرایند. اگر به نکات و قوانین مورد احتیاج کوهنوردی آشناییت کامل را نداشته باشید، کوهنوردی به همان میزان ای که لذت بخش است می تواند برای شما خطرناک و سخت باشد.

تجهیزات ضروری برای کوهنوردی انفرادی و گروهی

بعد از انتخاب جهت و آنالیز موقعیت و شرایط مکان مورد نظر با توجه به تعداد نفرات گروه می توانید تجهیزات خود را انتخاب نمایید. اگر به صورت انفرادی قصد کوهنوردی دارید باید تجهیزاتی انتخاب کنید که مورد احتیاج و ضروری باشند تا در طی جهت با مشکل روبرو نشوید.

تجهیزات مورد احتیاج کوهنوردی گروهی

بهتر است برنامه کوهنوردی خود را به صورت گروهی بچینید چرا که علاوه بر لذت بخش تر شدن سفرتان، در مواقعی که اتفاق یا خطری برایتان پیش بیاید بهتر می توانید آنرا مدیریت کنید. از مزیت های دیگر کوهنوردی گروهی امکان استفاده مشرک از وسایل و تجهیزات است.

در ادامه به آنالیز تجهیزاتی که می توان به صورت گروهی در کوهنوردی استفاده کرد می پردازیم تا شما بتوانید در کمپ و کوهنوردی وسایل کمتری با خود حمل نمایید.

چادر کوهنوردی

از جمله تجهیزات بسیار مهم در کوهنوردی انفرادی و گروهی بشمار می رود که در برابر گرما و سرما و دیگر عوامل محیطی نظیر باران، نور مستقیم خورشید و گزش حشرات موزی از شما حفاظت می نماید. چادر کوهنوردیتان را با توجه به محیط، شرایط دمایی، نوع سفر و تعداد نفرات گروه انتخاب کنید. اگر تعداد نفرات گروهتان 8 نفر است می توانید یک چادر 6 نفره و یک چادر 2 نفره انتخاب کنید و به صورت مشترک استفاده نمایید. با انتخاب و خرید برترین چادر کوهنوردی، یک سفر خاطره انگیزی را برای خود رقم بزنید.

ظروف پخت و پز

با انتخاب ست ظروف پخت و پز چند نفره، می توانید علاوه بر تهیه و پخت و پز وعده غذایی لذت آشپزی در طبیعت بکر را بچشید. از سرشعله هایی که تحمل وزن بالا و توانایی تحمل قابلمه و ماهیتابه های چند نفره را دارند انتخاب کنید و کپسول آنرا با توجه به اندازه مصرف و تعداد روز های سفرتان بخرید. بعلاوه می توانید از ست ظروف غذا خوری نیز در گروه های کمپی بهره ببرید. با همفکری و همکاری با تیمتان می توانید وزن چشمگیری از تجهیزات خود را کاهش دهید.

کفش کوهنوردی

در بین انواع مختلف کفش های کوهنوردی، بوت ها برترین کفش های کوهنوردی بشمار می فرایند و امروزه بوت های ساق دار در بین کوهنوردان و طبیعت گردان محبوبیت زیادی دارند، چرا که با برخورداری از ساق بلند از مچ و ساق پاها محافظت می نمایند. در هنگام خرید کفش کوهنوردی حتما یک سایز بیشتر از سایز کفش های روزمره انتخاب کنید و برای صعود و پیمایش در زمستان کفش های کوهنوردی سنگین و برای کوهنوردی سبک نیز کفش های نرم تر تهیه کنید.

کوله پشتی کوهنوردی

همان طور که همه ما می دانیم کوله پشتی کوهنوردی یک وسیله ضروری و اولیه برای یک کوهنورد است. برای خرید کوله پشتی کوهنوردی فرد باید یک سری پارامترها را مد نظر قرار دهد تا در نهایت بتواند مناسب ترین آن را خریداری کند. امروزه انواع کوله پشتی های روزانه برای فعالیت کوهنوردی، دوچرخه سواری و یا حتی ورزش های زمستانی طراحی و فراوری می شوند.

قطب نما

برای یافتن جهت مناسب و درست، وجود قطب نما ضروری و واجب است. بنابراین اگر قصد رفتن به مسافرت دارید، حتما خرید آن را در دستور کار خود قرار دهید یا آن را از دوستان خود قرض بگیرید.

کیسه خواب

این محصول ضروری ترین کالا برای مسافرت کردن است. خریداری برترین نمونه های موجود، تنها به وسیله فروشندگانی که به فروش نمونه های برند آن می پردازند امکان پذیر است. پس بهتر است این محصول را از فروشگاه های معتبر بخرید.

وسایل گرمایشی

در طبیعت و کمپینگ که امکان حمل وسایل گرمایشی نظیر بخاری وجود ندارد، چخماق و جوب خود سوز یکی از برترین گزینه ها می باشند. در هر شرایط آب و هوایی بخصوص آب و هوای نامساعد (طوفانی و بارانی) امکان استفاده از آنها وجود خواهد داشت و از جمله ویژگی های بی نظیر آنها محسوب می شود.

وسایل روشنایی

هدلایت یا چراغ پیشانی، پاور بانک خورشیدی و چراغ چادر از جمله وسایل روشنایی کمپ هستند که وجود آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد.

چراغ پیشانی به راحتی با قرار گیری بر روی پیشانی این امکان را برای شما فراهم می سازد تا با آزادی عمل بیشتری به برپایی کمپ یا چیدمان تجهیزات سفرتان در شب بپردازید. پاور بانک خورشیدی علاوه بر ابزار روشنایی، به عنوان منبع تغذیه برای شارژ شدن هدلایت و وسایل هوشمند شما کاربرد و استفاده می شود.

پوشاک کوهنوردی

پوشاک کوهنوردی در هر نوع سفر و فصلی اهمیت بالایی دارد. از آنجایی که بایددر خرید لباس کوهنوردی به این نکته توجه کنیدکه متناسب سایز شما باشد و نمی توان از لباس هم گروه خود استفاده کرد. کاپشن کوهنوردی را با توجه به نوع سفر و شرایط دمایی انتخاب کنید. در هنگام خرید کاپشن کوهنوردی علاوه بر سایز، به حنس و رنگ آن نیز دقت کنید. اغلب کاپشن های کوهنوردی از پر و الیاف گرمایشی تهیه می شوند. اگر قصد سفر به مکان های برفی را دارید بهتر است هنگام خرید کاپشن کوهنوردی از رنگ های گرم نظیر نارنجی، قرمز، زرد انتخاب کنید تا در مواقع خطر و اضطراری، راحت تر در دیدگاه گروه امداد قرار بگیرید، علاوه بر کاپشن کوهنوردی کلاه، جوراب، دستکش، شلوار ، پیراهن و گتر جزئی از پوشاک کوهنوردی هستند که باید هنگام کوهنوردی همراه خود داشته باشیم.

منبع: فوت و فن
انتشار: 8 شهریور 1401 بروزرسانی: 8 شهریور 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 15267

به "تجهیزات ضروری برای کوهنوردی انفرادی و گروهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیزات ضروری برای کوهنوردی انفرادی و گروهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید