بررسی دوربین بدون آینه فوجی فیلم X، T3؛ همه فن حریف واقعی!

به گزارش انوار بلاگ، دوربین فوجی فیلم X-T3 و مدل X-T4 را شاید بتوان بهترین دوربین های فوجی فیلم دانست. این دوربین ها به خوبی توانسته اند فیلم برداری پیشرفته 4K را با عکاسی های با کیفیت 26 مگاپیکسلی ترکیب کنند. دوربین های عکاسی سطح بالاتر و البته بسیار گران تر ممکن است در برخی زمینه ها عملکرد بهتری داشته باشند، ولی با این حال نمی توانند اعتبار دوربین فوجی فیلم X-T3 را تحت الشعاع قرار دهند. علیرغم وجود مدل X-T4، مدل X-T3 کماکان به عنوان یکی از بهترین دوربین های بدون آینه باقی می ماند. اگر فاکتورهای مختلفی مانند قدرت، میزان، مقرون به صرفه بودن را نظر بگیریم، حتماً ارزش دوربین X-T3 بیشتر تعیین می شود. به روزرسانی های نرم افزاری که برای این دوربین منتشر شده نیز توانسته قابلیت های فوکوس اتوماتیک و فیلم برداری این دوربین را بیش از پیش بهبود ببخشد.

بررسی دوربین بدون آینه فوجی فیلم X، T3؛ همه فن حریف واقعی!

ویژگی های اصلی دوربین فوجی فیلم X-T3

دوربین X-T3 اولین مدل دوربینی است که از آخرین نسل سنسورهای 26.1 مگاپیکسلی فوجی فیلم استفاده می کند. در مقایسه با مدل قبلی (X-T2)، شاید نهایتاً 2 مگاپیکسل بهبود را مشاهده کنیم. ولی وضوح اضافی اصلاً مد نظر ما نیست، بلکه این نسل از سنسورها ویژگی هایی بسیار فراتر از صرفاً افزایش رزولوشن دارند. این مدل اولین سنسور X-Trans Cosmos 4 با نور پشتی ساخته شده از طریق فوجی فیلم است. به این معنی که سیم کشی الکترونیکی در پست سنسور است و مانع دیودهای نوری در جلوی خود نمی گردد. به صورت کلی، این به معنای قدرت بیشتر سنسور در زمینه جمع آوری نور و کیفیت کلی تصویر بهتر است. این سنسورها همچنین 1.5 برابر سریع تر از X-T2 و حدود 10 برابر سریع تر از سنسورهای به کار رفته در دوربین X-Pro1 است.

شرکت Canon ممکن است که تاج مگاپیکسلی را با دوربین 32.5 مگاپیکسلی EOS M6 MARK II از آن خود کرده باشد. ولی باید در نظر داشته باشیم که مگاپیکسل های اضافی لزوماً تفاوت چندانی ایجاد نمی کنند. چراکه سنسورهای کانن واقعاً در حد سنسورهای فوجی فیلم نیستند.

حالت عکاسی سریع

پیشرفت های سخت افزاری که پیش تر از آن ها یاد کردیم، دوربین فوجی فیلم X-T3 را قادر ساخته تا با استفاده از شاتر الکترونیکی خود با سرعت 20 فریم در ثانیه و با شاتر مکانیکی خود تا 11 فریم در ثانیه عکاسی کند. علاوه بر این، حالت های 10، 20 و 30 فریم در ثانیه هم وجود دارد که اگر دوربین را روی شاتر الکترونیکی تنظیم کنید، از برش 1.25 برابری استفاده می کنند.

علاوه بر این، حالت Sports Finder در این دوربین تعریف شده است که می تواند با شاتر مکانیکی استفاده گردد. در این حالت نیز از برش 1.25 برابری برای گرفتن تصاویر 16 مگاپیکسلی و با حداکثر سرعت 11 فریم بر ثانیه استفاده می گردد.

بااین حال، باید در نظر داشته باشید که حالت Sports Finder به سادگی و تنها با یک برش عکس شکل نمی گیرد. در این حالت یک پیش نمایش کامل از تصویر را در منظره یاب دوربین تماشا خواهید کرد که ناحیه برش خورده روی صفحه نشان داده شده است. این حالت به شما این امکان را می دهد که که ببینید سوژه های شما چه زمانی قرار است وارد کادر شوند. تصویر حدود 90 میلی ثانیه روی منظره یاب باقی می ماند و این به شما زمان می دهد تا عمل بعدی خود را سریعاً پیش بینی کنید.

حالت نمایش بزرگ

حالت نرم افزاری نوی برای دوربین فوجی فیلم X-T3 طراحی شده که با استفاده از آن، اطلاعات و اشکال روی منظره یاب الکترونیکی و یا صفحه نمایشگر در ابعاد بزرگ تری درج می شوند. در واقع، اعداد و آیکون ها در این حالت بزرگ نمایی می شوند. البته این ویژگی ها قابلیت شخصی سازی دارند و می توانید تنها اطلاعات موردنظر خودتان را نمایش داده و باقی را مخفی کنید. برای مثال، می توانید تنظیم کنید که فقط اعداد مربوط به سرعت شاتر و یا ISO در منظره یاب نمایش داده شوند و باقی اطلاعات در نمایشگر پشتی دوربین درج شوند.

حالت دید در شب

یکی دیگر از ویژگی های نو دوربین X-T3، امکان تغییر سطح کنتراست رابط کاربری صفحه نمایشگر است. گزینه Information Contrast Adj که در منوی دوربین درج شده، این امکان را به شما می دهد که اندازه روشنایی حروف و پس زمینه نسبت به یکدیگر را معین کنید.

چند حالت پیش فرض در این منو قرار گرفته است که جالب ترین آن ها Dark Ambient Lighting است. با انتخاب این گزینه، رنگ رابط کاربری دوربین تغییر می کند. متن ها قرمز و پس زمینه تیره می گردد تا نور صفحه نمایشگر اخلالی در سازگاری شما با محیط های تاریک ایجاد نکند.

فوکوس اتوماتیک دوربین فوجی فیلم X-T3

سیستم فوکوس اتوماتیک در گذشته یکی از نقاط ضعف دوربین های فوجی فیلم بود. این سیستم در دوربین X-T2 اندازهی پیشرفت کرد و بعضی از ایرادات آن برطرف شد. فوکوس اتوماتیک در فوجی فیلم X-T3 کاملاً متحول شد و تقریباً از هر لحاظ پیشرفت چشمگیری کرد. این دوربین 4 نوع فوکوس اتوماتیک ارائه می کند: یک نقطه ای، منطقه ای، عریض/ردیاب و تمام موارد. مورد آخر کار را برای عکاس های کمتر حرفه ای آسان کرده و به صورت اتوماتیک یکی از 3 حالت دیگر را انتخاب میکند. مهم تر از تمام این موارد، این دوربین از ویژگی شناسایی صورت و چشم هم پشتیبانی می کند که سیستم آن ها برای این دوربین کاملاً بازنویسی شده است.

سنسورهای به کاررفته در دوربین X-T3 مجهز به 2.16 میلیون سنسور تشخیص فاز است که در کل منطقه تصویر پخش شده اند. این یک پیشرفت بزرگ نسبت به دوربین قبلی X-T2 محسوب می گردد، چرا که اکنون دوربین قادر است سوژه ها را در حدود 99 درصد از بخش های تصویر تعقیب کند. عملکرد دوربین در زمینه فوکوس اتوماتیک هم به لطف به کارگیری پردازنده های نو چهار هسته ای X-Processor پیشرفت چشمگیری داشته است که 3 برابر سریع تر از مدل های قبلی هستند. بهبود پردازنده به بهبود طول عمر باتری نیز کمک می کند.

علاوه بر بهبود بخشید قابلیت تعقیب، فوجی فیلم حالت های شناسایی چهره و چشم برای فوکوس اتوماتیک را به کلی تغییر داده است. به نظر می رسد که این بخش ها اکنون بیشتر بر اساس اطلاعات شناسایی فاز عمل می کنند و توانایی بیشتری در زمینه شناسایی چهره هایی پیدا کرده اند که مستقیماً رو به دوربین نیستند.

تمام این ها به معنای فوکوس سریع تر، دقیق تر، بهبود تعقیب سوژه ها و افزایش حساسیت فوکوس اتوماتیک تا -3EV است.

یک جوی استیک کوچک (اهرم فوکوس) در پشت دوربین قرار گرفته است که با استفاده از آن می توانید برای جابه جایی نقطه فوکوس در اطراف کادر استفاده کنید. نقطه فوکوس را همچنین می توانید با استفاده از صفحه نمایش لمسی دوربین انتخاب کنید.

بررسی فیلم برداری دوربین فوجی فیلم X-T3

این دستگاه را می توان پیشرفته ترین دوربین فیلم برداری فوجی فیلم دانست. در واقع، توانایی این دوربین در ضبط ویدئوهای با کیفیت 4K، دقت 10 بیت و با 60 فریم در ثانیه آن را در کنار بعضی از مهم ترین رقبای خود، مانند نوترین دوربین های پاناسونیک قرار می دهد و در بعضی از جهات از آن ها حتی پیشی می گیرد.

دوربین متأسفانه لرزش گیر داخلی ندارد؛ بنابراین برای فیلم برداری احتمالاً ناچار به استفاده از 3 پایه و یا گیمبال باشید. البته بعضی از لنزها خودشان به لرزش گیر مجهز هستند، ولی سیستم لرزه گیر آن ها برای فیلم برداری با کیفیت 4K مناسب نیست.

دوربین X-T3 همچنین می تواند ویدئوهای Slow-motion را با کیفیت 1080 و با 120 فریم در ثانیه ضبط کند. البته این حالت از ضبط با سنسور 1.29 برابر زوم شده انجام می گردد؛ بنابراین پیش از شروع فیلم برداری بهتر است مجدد به کادربندی های خود توجه کنید.

سیستم فوکوس اتوماتیک در ویدئوهای X-T3 را می توان نوعی ساده شده از سیستم به کاررفته برای عکس های ثابت دانست. شما می توانید بین فوکوس تک و فوکوس پیوسته یکی را انتخاب کنید. انتخاب سوژه را نیز می توانید به عهده خود دوربین بگذارید و یا اینکه خودتان با استفاده از دکمه ها و نمایشگر آن را انتخاب کنید. اولویت اول دوربین برای فوکوس اتوماتیک، شناسایی چهره است. اما این نکته را باید در نظر داشته باشید که چهره ها تنها سوژه هایی هستند که دوربین به صورت اتوماتیک حین فیلم برداری در کل تصویر دنبال آن ها می گردد.

بدنه و حمل ونقل دوربین FujiFilm X-T3

دوربین X-T3 فوجی فیلم یک دوربین بدون آینه با اندازه میانه است که نسبت به سایر رقبای DSLR خود کمی کوچک تر است. ولی هنوز به اندازه کافی بزرگ است که بتواند طیف وسیعی از کنترل ها و دکمه های خارجی را روی خود جای دهد.

همانند بسکمک دیگر از دوربین های فوجی فیلم، در این دوربین هم سعی شده تا دکمه ها و کنترل های دوربین های قدیمی تر از عصر دیجیتال مجدداً بازسازی گردد؛ بنابراین، هیچ دایل ای برای تنظیم حالت در این دوربین تعبیه نشده است. چرا که دایل جداگانه ای برای تنظیم سرعت شاتر و لنز و همچنین حلقه دیافراگم به صورت جداگانه تعبیه شده است. حتی برای تنظیم ISO هم یک دایل جداگانه در نظر گرفته شده است.

مزیت به کارگیری این سبک این است که تنظیمات دوربین را حتی بدون روشن کردن آن هم می توانید مشاهده کنید. از سوی دیگر، ایجاد تنظیمات دستی با استفاده از دایل های فیزیکی خیلی راحت تر از چرخیدن در منوها، پیدا کردن گزینه ها و حتی لمس نمایشگر است. چند دکمه هم در بخش جلویی و پشت دوربین قرار دارند که خود شما می توانید کارکرد آن ها را شخصی سازی کنید.

از لحاظ اندازه، دوربین X-T3 کمی بزرگ تر از Fujifilm X-T30 و سایر دوربین های با لنز X-Mount است، اما همچنان می تواند در دست های شما کمی کوچک احساس گردد. X-T4 تنها چند میلی متر بزرگ تر است، اما تفاوت قابل توجهی در هندلینگ دوربین ایجاد می کند.

منظره یاب دوربین Fujifilm X-T3

منظره یاب الکترونیکی این دوربین عالی است! فوجی فیلم از نمایشگر الکترونیکی OLED با رزولوشن آن 3.69 میلیون نقطه برای این دوربین استفاده کرده و ادعا می کند که نرخ رفرش 100 فریم در ثانیه دارد که باعث می گردد تصاویر را تنها با 0.005 ثانیه تأخیر مشاهده کنید. این به معنای حرکت نرم تر سوژه های متحرک و سریع مانند اتومبیل های اسپورت است و با کمی تسلط می توانید آن ها را حتی در مرکز کادر هم قرار دهید. البته نرخ رفرش این منظره یاب در حالت عادی 60 فریم در ثانیه است و درصورتی که حالت Boost Mode را فعال کنید، به 100 فریم در ثانیه می رسد. اگر چند دقیقه از دوربین استفاده نکنید، روشنایی و نرخ رفرش منظره یاب کاهش پیدا می کند. فوجی فیلم به احتمال زیاد این کار را به منظور مدیریت مصرف باتری انجام داده است.

به منظور جلوگیری از مشکل تماس بینی با نمایشگر، فوجی فیلم منظره یاب این دوربین را کمی جلوتر آورده تا فاصله ای بین دوربین و بینی شما ایجاد گردد.

بحث های زیادی مطرح می گردد که آیا سیستم های فوکوس اتوماتیک بدون آینه می توانند با بهترین فوکوس اتوماتیک تشخیص فاز DSLR برای عکاسی ورزشی مطابقت داشته باشند یا خیر. اما این مشکل در واقع بیشتر به منظره یاب دوربین مربوط می گردد. منظره یاب های الکترونیکی نو به قدری سریع شده اند که به عملکرد نسبتاً بدون تأخیر مورد احتیاج برای تعقیب سوژه های در حال حرکت رسیده اند.

بررسی نمایشگر دوربین

نمایشگر لمسی که در پشت دوربین تعبیه شده تصویری بسیار شفاف و واضح دارد و تمام انتظارات ما از یک نمایشگر دیجیتال و مدرن را برآورده می کند. البته اگرچه این نمایشگر به صورت کامل و در جهات مختلف نمی چرخد، اما دارای یک لولای جانبی است که به آن اجازه می دهد هم به بالا و پایین و هم به سمت راست بچرخد. دامنه حرکات آن در واقع چندان بالا نیست، اما احتیاج شما برای عکاسی را کاملاً برطرف می کند. نمایشگرهایی که در زوایای بسیار بیشتری می چرخند، مانند نمایشگر دوربین X-T4، برای استفاده از گیمبال و فیلم برداری بسیار مناسب تر هستند.

X-T3 امکان سفارشی سازی بسیار متنوعی دارد، بنابراین سفارشی کردن صفحه لمسی آن (حتی غیبرطرفال کردن حساسیت لمسی به طورکلی) احتمالاً یکی از اولین چیزهایی است که کاربران نو باید به آن نگاه کنند.

باتری، حافظه و اتصالات

همانند مدل X-T2، در این مدل هم می توانید از دو کارت حافظه استفاده کنید. ولی خبر خوب اینکه، در دوربین X-T3 از دو کارت حافظه UHS-II / V90 پشتیبانی می کند. اگر قصد فیلم برداری با کیفیت 4K یا عکاسی با 30 فریم در ثانیه را داشته باشید، به سرعت بالای این کارت های حافظه احتیاج خواهید داشت. کارت حافظه دوم می تواند نقش پشتیبان و یا حجم اضافه را داشته باشد. شما همچنین می توانید تصاویر با فرمت RAW را روی یک کارت حافظه و تصاویر JPEG را روی حافظه دیگری ذخیره کنید. امکان استفاده از یک کارت حافظه برای ذخیره سازی تصاویر و کارت دیگر برای ذخیره کردن ویدئوها نیز وجود دارد.

در مجموع، 6 پورت روی دوربین فوجی فیلم X-T3 قرار گرفته است: میکروفون (3.5 میلی متری)، هدفون (3.5 میلی متری)، USB-C، پورت Micro HDMI، اتصال remote release و ترمینال همسان سازی فلش.

این دوربین از باتری معروف لیتیوم - یونی NP-W126S استفاده می کند. با یک مرتبه شارژ کامل دوربین می توانید حدود 390 عکس در حالت استاندارد بگیرید که عددی قابل قبول برای یک دوربین بدون آینه شمرده می گردد.

بررسی عملکرد دوربین

سیستم نو فوکوس اتوماتیک این دوربین بسیار عالی است و از در تست های اجرا شده با لنزهای مختلف عملکرد بسیار خوبی داشت. ولی به یک نکته باید توجه داشته باشید: عملکرد فوکوس اتوماتیک به همان اندازه که به توانایی و سرعت دوربین بستگی دارد، به همان اندازه نیز به توانایی و قابلیت های لنز بستگی دارد؛ بنابراین، توجه داشته باشید که استفاده از بعضی لنزهای قدیمی تر ممکن است در عملکرد بی نقص و سریع دوربین X-T3 تداخل ایجاد کند و فوکوس اتوماتیک این دوربین را کمتر از آنچه هست کارآمد نشان دهد.

در واقع، X-T3 فوکوس اتوماتیک را در تمام شرایط به خوبی مدیریت می کند. عملکرد آن حتی زمانی که سوژه ها به سمت دوربین در حال حرکت هستند نیز قابل قبول است. ولی به عنوان یک ترفند باید در نظر داشته باشید که حالت فوکوس خود را ترجیحاً روی منطقه فوکوس (Focus Zone) قرار دهید. چرا که تعقیب یک سوژه متحرک با استفاده از چند نقطه بسیار آسان تر و دقیق تر از نکته داشتن فوکوس اتوماتیک روی تنها یک نقطه است.

چیزی که در بین بیشتر دوربین های بدون آینه متداول است، ضعف منظره یاب الکترونیکی در ثبت حرکات سریع است و این مشکل ارتباطی با سیستم فوکوس اتوماتیک ندارد. ازآنجایی که بیشتر این منظره یاب ها نرخ رفرش چندان بالایی ندارند، دنبال کردن سوژه های متحرک با استفاده از آن ها سخت خواهد بود. عملکرد دوربین X-T3 در این زمینه هم بسیار مناسب است. منظره یاب این دوربین نرخ رفرش 100 فریم در ثانیه دارد که باعث می گردد حتی حرکت سوژه های سریع را هم به نرمی و خوبی تماشا کنید.

کیفیت تصاویر دوربین فوجی فیلم X-T3

کیفیت عکس های ثبت شده از طریق این دوربین واقعاً تحسین برانگیز است. بیشترین اندازه رزولوشنی که از یک لنز با سنسور APS-C انتظار می رود را می توانید از این دوربین دریافت کنید. عملکرد دوربین در نرخ دینامیک و کاهش نویز هم واقعاً عالی است. عکس هایی که با ISO پایین گرفته شده اند هم عالی به نظر می رسند. پایین تر آوردن اندازه ISO پایه در این دوربین (نسبت به مدل های قبلی) باعث شده که بهبودی کوچک اما ملموس را در کیفیت تصاویر ببینیم.

با نگاهی به جزئیات عکاس های خام ثبت شده از طریق این دوربین متوجه عملکرد بهتر X-T3 نسبت به همتایان خود خواهیم شد. استفاده فوجی فیلم از فیلترهای X-Trans اختصاصی خود فرکانس را کمی کاهش می دهد و اطلاعات قرمز و آبی را با یکنواخت تر ثبت می کند که نتیجه آن کاهش احتمال بروز اشکالات جزئی در رنگ ها و الگوهای خاص است. البته احتمالاً فقط افراد خبره و متخصص متوجه این تغییرات شوند. به طورکلی، X-T3 از نظر نویز تا بالاترین اندازه ISO خود بسیار رقابت پذیر است و عملکردی عالی دارد.

رنگ ها در تصاویر با فرمت JPEG حتی در حالت پیش فرض Provia/Standard هم با استاندارد بالای معمول فوجی فیلم مطابقت دارد. این تصاویر را می توان با بهترین نمونه عکس های ثبت شده با دوربین های کانن هم مقایسه کرد. البته رنگ های سبز کمی قوی تر هستند و رنگ های قرمز و صورتی هم رگه های کمتری از نارنجی دارند.

به نظر می رسد که وضوح پیش فرض این دوربین توانسته تعادلی بین تأکید بر جزئیات و زیاده روی در وضوح ایجاد کند. از سوی دیگر، کاهش نویز هم عملکرد خوبی داشته و بین کاهش نویز و حفظ جزئیات تعادل وجود دارد. در واقع، اندازه جزئیاتی که این دوربین قابل به ثبت آن ها است ممکن است شما را شگفت زده کند.

همانند بیشتر دوربین های فوجی فیلم، X-T3 هم از پروفایل های رنگی این شرکت (که با نام حالات شبیه سازی شناخته می شوند) پشتیبانی می کند. با استفاده از این پروفایل ها می توانید تصاویری بسیار خاص و طبیعی را با رنگ بندی ها و فیلترهای بسیار زیبا در حالت JPEG ثبت کنید.

یکی از ضعف های این دستگاه، عدم تعبیه سیستم لرزش گیر در درون بدنه دوربین است. البته ازآنجایی که بسکمک از لنزهای شرکت فوجی فیلم خودشان مجهز به این تکنولوژی هستند، این مورد احتمالاً برای بسکمک از عکاسان اهمیتی ندارد. اگر هم طرف دار فیلم برداری با استفاده از گیمبال باشید، لرزش گیر درون دوربین باز هم اهمیت چندانی برای شما نخواهد داشت.

جمع بندی

دوربین X-T3 در زمان رونمایی خود (سال 2018) به جرئت بهترین دوربین موجود در بازار بود. اما دوربین های فول فریم گران تری هم در بازار موجود هستند که تصاویر ثابت بهتری می گیرند. از سوی دیگر، دوربین هایی هم با سیستم لرزش گیر داخلی در بین رقبا دیده می گردد. ولی هیچ یک از آن ها نمی تواند چنین تعادلی عالی را بین کیفیت تصویر و فیلم برداری ارائه کند. با استفاده از این دوربین می توانید عکس هایی فوق العاده را با ترکیبی از محبوب ترین و مجذوب کننده ترین پروفایل های رنگی موجود در صنعت عکاسی ثبت کنید و فیلم های مجذوب کنندهی هم با قابلیت فوکوس اتوماتیک دوربین بگیرید.

نمره دهی به دوربین فوجی فیلم X-T3

معیارنمره (از 100)
کیفیت ساخت90
بدنه و کنترل88
قابلیت ها80
شناسایی و فوکوس اتوماتیک78
کیفیت تصویر (RAW)86
کیفیت تصویر (JPEG)80
عملکرد در محیط کم نور/ با ISO بالا80
منظره یاب و نمایشگر86
عملکرد کلی79
فیلم برداری95
اتصال67
ارزش خرید78
نمره کلی88

نقاط قوت دوربین فوجی فیلم X-T3

  • کیفیت تصاویر فوق العاده در هر دو فرمت RAW و JPEG
  • فیلم برداری تحسین برانگیز 4K و دقت 10بیت
  • دکمه های سبک دایل های سنتی با قابلیت شخصی سازی مناسب
  • فوکوس اتوماتیک سریع و قابل تنظیم
  • عکس برداری سریع با سرعت بافر عالی
  • تنظیمات جداگانه و مستقل برای نوردهی در حالت عکاسی و فیلم برداری
  • طول عمر باتری قابل توجه (هرچند عالی نیست)
  • سیستم شناسایی چشم مؤثر
  • مجهز به سوکت های جداگانه برای میکروفون و هدفون
  • اتصال آسان به گوشی هوشمند از طریق بلوتوث
  • ثبت جزئیات و کیفیت بسیار مناسب در منظره یاب
  • صفحه نمایش دو لولایی
  • مجهز به بلوتوث و وای فای داخلی
  • ساخت ضدآب
  • شارژ آسان از طریق USB

نقاط ضعف دوربین فوجی فیلم X-T3

  • سطوح کمی بالاتر از نویز در مقادیر بسیار بالا ISO (نسبت به مدل های پیشین فوجی فیلم)
  • فیلم برداری های 50 و 60 فریم در ثانیه از ناحیه کمی برش خورده حسگر گرفته می گردد
  • بعضی از لنزهای قدیمی نمی توانند از تمامی قابلیت های سرعت بالای فوکوس اتوماتیک این دوربین استفاده کنند
  • تاریک کردن بسیار آسان صفحه به منظور صرفه جویی در مصرف باتری
  • عدم تعبیه لرزش گیر داخلی و احتیاج به استفاده از سه پایه و یا گیمبال برای بهره گیری هرچه بیشتر از قابلیت های فیلم برداری دوربین
  • عدم تعبیه هیچ کلید میان بر برای تغییر شرایط سیستم شناسایی چهره (باید از داخل تنظیمات خاموش/روشن گردد)
  • عدم امکان تعقیب سوژه های غیر از چهره در ویدئوها

منبع: dpreview و Digitalcameraworld

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 بهمن 1400 بروزرسانی: 5 بهمن 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 12280

به "بررسی دوربین بدون آینه فوجی فیلم X، T3؛ همه فن حریف واقعی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی دوربین بدون آینه فوجی فیلم X، T3؛ همه فن حریف واقعی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید