بایدهای حفاظت از حریم خصوصی در کافی نت ها ، رمز عبور را ذخیره نکنید

به گزارش انوار بلاگ، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: ذخیره نکردن رمز عبور و خروج از حساب های کاربری در هنگام استفاده از اینترنت در کافی نت ها از جمله اقدامات لازم جهت حفاظت از حریم خصوصی است.

بایدهای حفاظت از حریم خصوصی در کافی نت ها ، رمز عبور را ذخیره نکنید

به گزارش خبرنگاران، سرهنگ علی محمد رجبی، رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در تبادل نظر با فارس به موضوع حفاظت از حریم خصوصی در کافی نت ها پرداخت و گفت: گاهی اوقات بنا به دلایلی مجبور می شویم به کافی نت و یا اماکنی مشابه مانند سایت کامپیوتری دانشگاه ، مؤسسات و شرکت ها که امکان استفاده از اینترنت را به صورت عمومی فراهم می نمایند، مراجعه کنیم که صرف نظر از دلیل مراجعه، باید بدانید که مراجعه به این گونه مکان ها احتمال به خطر افتادن اطلاعات شخصی و حریم خصوصی تان را افزایش می دهد.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا توضیح داد: افراد دقت داشته باشند که به منظور افزایش امنیت در اماکن عمومی به هیچ عنوان رمز عبور خود را بر روی مرورگر ذخیره ننمایند؛ همچنین پس از اتمام کار حتما از حساب های کاربری خود نظیر ایمیل خارج شوند.

وی گفت: افراد برای وارد کردن رمزهای عبور ترجیحا از صفحه کلید مجازی استفاده نمایند چراکه احتمال نصب برنامه های شنود وجود دارد.

سرهنگ رجبی گفت: پاک کردن تاریخچه مرورگر و فایل های دانلود شده و شخصی از دیگر اقدامات لازم جهت حفاظت از حریم خصوصی در کافی نت ها است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 9176

به "بایدهای حفاظت از حریم خصوصی در کافی نت ها ، رمز عبور را ذخیره نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدهای حفاظت از حریم خصوصی در کافی نت ها ، رمز عبور را ذخیره نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید