باج 15 میلیارد دلاری گوگل به اپل برای حفظ رجحان

به گزارش انوار بلاگ، گفته می گردد گوگل ممکن است به اپل 15 میلیارد دلار در سال 2021 بپردازد تا موتور جست و جوی پیش فرض در دستگاههای این شرکت بماند.

باج 15 میلیارد دلاری گوگل به اپل برای حفظ رجحان

به گزارش خبرنگاران، از مدتها قبل معین شده بود که گوگل هر سال مبلغ سنگینی به اپل پرداخت می نماید تا موتور جست و جوی پیش فرض در آیفون، آی پد و مک بماند. اکنون تحلیلگران شرکت برن اشتاین می گویند پرداخت گوگل به اپل در سال 2021 ممکن است به 15 میلیارد دلار برسد که بالاتر از 10 میلیارد دلار در سال 2020 خواهد بود.

تحلیلگران برن اشتاین در یادداشتی به سرمایه گذاران اعلام کردند برآورد می گردد پرداختی گوگل به اپل به 15 میلیارد دلار در سال 2021 افزایش پیدا می نماید و در سال 2022 بین 18 تا 20 میلیارد دلار خواهد بود. این آمار بر مبنای اظهارنامه های عمومی اپل و بعلاوه تحلیل هزینه های خرید ترافیک گوگل است.

به گفته تحلیلگران برن اشتاین، گوگل احتمالا این مبلغ سنگین را پرداخت می نماید تا مطمئن گردد مایکروسافت پیشنهاد قیمت بالاتری نمی دهد. تحلیلگران به دو ریسک احتمالی پرداخت پول از سوی گوگل به اپل اشاره نموده اند که یکی ریسک رگولاتوری و دیگری این است که گوگل تصمیم بگیرد به این توافق ادامه ندهد.

تصمیم اپل برای حفظ گوگل به اسم موتور جست و جوی پیش فرض در آیفون، آی پد و مک طی سالها با نقدها رو به رشد روبرو شده است. جین هورواث، مدیر ارشد حریم خصوصی اپل با وجود نگرانیهای حریم خصوصی، به توجیه این توافق پرداخت و گفت: در حال حاضر گوگل محبوب ترین موتور جست و جوی دنیا است. ما از گوگل پشتیبانی می کنیم اما پشتیبانی برای موتور جست و جوی داک داک گو را هم منظور نموده ایم و اخیرا پشتیبانی از اکوزیا را هم عرضه کردیم.

بر اساس گزارش وب سایت 9to5mac، پرداخت گوگل به اپل اندازه قابل توجهی از عایدی بخش خدمات این شرکت است. اپل طی سالهای اخیر توجه زیادی را به بخش خدمات معطوف نموده تا به سرمایه گذاران نشان دهد علاوه بر فروش سخت افزار، راههای دیگری برای افزایش عایدی و سود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 شهریور 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 10607

به "باج 15 میلیارد دلاری گوگل به اپل برای حفظ رجحان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باج 15 میلیارد دلاری گوگل به اپل برای حفظ رجحان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید