اطلاعات لازم درباره مهاجرت کاری به آلمان

به گزارش انوار بلاگ، مهاجرت کاری به آلمان

مهاجرت مهارت یا مهاجرت کاری به آلمان یک قانون تازه است که تعداد فرصت ها را برای متخصصان واجد شرایط برای کار در آلمان افزایش می دهد. اکنون برای کارگران ماهر با آموزش حرفه ای و غیر آکادمیک از کشورهای غیر اتحادیه اروپا آسان تر است که به آلمان مهاجرت نمایند تا کار نمایند. شرایط فعلی برای متخصصان واجد شرایط با مدارک دانشگاهی، با بعضی از تسهیلات قوانین، به قوت خود باقی خواهد ماند.

اطلاعات لازم درباره مهاجرت کاری به آلمان

قانون تازه چه تغییراتی برای مهاجرت کاری به آلمان ایجاد می نماید؟

قانون تازه چارچوبی را توسعه می دهد که تحت آن متخصصان واجد شرایط از کشورهای غیر اتحادیه اروپا می توانند برای کار در آلمان بیایند. تغییرات کلیدی به توضیح زیر است:

متخصصان واجد شرایط و مهاجرت کاری به آلمان

  • تعریف متخصص واجد شرایط: افراد زیر طبق قانون مهاجرت کاری به آلمان متخصصان واجد شرایط در نظر گرفته می شوند:
  1. افرادی که یا دوره های آموزشی حرفه ای واجد شرایط را در آلمان گذرانده اند (که معمولاً برای آن دوره آموزشی حداقل دو سال ضروری است) یا افرادی که مدرک حرفه ای را در خارج از کشور کسب نموده اند که معادل آموزش حرفه ای واجد شرایط آلمانی شناخته شده است. دوره های کوتاه تر آموزش حرفه ای خارجی ممکن است معادل آموزش حرفه ای واجد شرایط در آلمان در نظر گرفته گردد، اگر آموزش تفاوت عمده ای نداشته باشد .
  2. افراد دارای مدرک تحصیلی عالی که با مدرک تحصیلی عالی در آلمان قابل مقایسه است.
  • دسترسی به بازار کار آلمان: اکنون ورود به بازار کار آسان تر شده است. متخصص واجد شرایط باید دارای یک قرارداد کاری یا یک پیشنهاد شغلی خاص و یک مدرک معتبر در آلمان باشد. آنالیز اولویت به وسیله دولت فدرال. این به این معنی است که هیچ فرآیند تأییدی برای اینکه آیا متقاضی از آلمان یا اتحادیه اروپا برای شغل خاص در دسترس است وجود ندارد. آژانس کار فدرال همچنان شرایط استخدام را آنالیز خواهد نمود.
  • فرصت های شغلی: یک متخصص واجد شرایط ممکن است شغلی را انجام دهد که برای آن واجد شرایط است. این بدان معنی است که استخدام در مشاغل مرتبط نیز یک گزینه است. علاوه بر این، متخصصان واجد شرایط با مدارک آکادمیک نیز می توانند در مشاغلی کار نمایند که احتیاجی به مدرک تحصیلی عالی ندارند. آنها بعلاوه می توانند در سایر مشاغل مرتبط با صلاحیت خود که معمولاً به مدرک غیر آکادمیک حرفه ای احتیاج دارند، کار نمایند. این امر مشاغل کمکی و نیمه ماهر را مستثنی می نماید: این شغل همواره باید به مدرک تحصیلی احتیاج داشته باشد. کارت آبی اتحادیه اروپا برای مشاغلی صادر می گردد که متناسب با آن صلاحیت حرفه ای باشد، که به طور معمول باید مدرک دانشگاهی معین می گردد. مهاجرت کاری به آلمان با توجه به موارو زیر مورد آنالیز قرار می گیرد.
  • متخصصان واجد شرایط با صلاحیت های حرفه ای و مهاجرت کاری به آلمان:

استخدام متخصصان واجد شرایط خارج از اتحادیه اروپا با آموزش حرفه ای، به عنوان مثال غیر آکادمیک، دیگر محدود به مشاغلی نیست که با کمبود مهارت روبرو هستند. اگر فردی دارای مدرک تحصیلی حرفه ای شناخته شده در آلمان باشد به انها اجازه اقامت برای کار در یک شغل خاص داده میگردد بعلاوه به آنها اجازه می دهد تا در تمام مشاغلی که دارای صلاحیت هستند در آلمان کار نمایند.

  • آمدن به آلمان برای جستجوی کار یعنی همان مهاجرت کاری به آلمان: افراد حرفه ای با مدرک آموزش حرفه ای نیز می توانند برای جستجوی کار به آلمان بیایند. به آنها اجازه اقامت تا شش ماه داده خواهد شد. پیش شرط ها به توضیح زیر است: صلاحیت خارجی باید به وسیله نهاد تصمیم گیری ذیصلاح در آلمان به رسمیت شناخته گردد، فرد می تواند در طول مدت اقامت خود از نظر اقتصادی از خود حمایت کند و مهارت های لازم در زبان آلمانی برای شغل مورد نظر را داشته باشد. به طور کلی، مهارت های زبان آلمانی در سطح حداقل B1 با توجه به چارچوب مشترک اروپایی مرجع برای زبان ها (CEFR) مورد احتیاج هستند. در طول مدت اقامت در آلمان و جستجوی کار، استخدام تا 10 ساعت در هفته به صورت آزمایشی امکان پذیر است. این یک کارفرما و متخصص خارجی واجد شرایط را قادر می سازد تا دریابند که آیا مناسب یکدیگر هستند یا خیر. افراد حرفه ای با مدرک تحصیلی شناخته شده، که هنوز اجازه دارند به مدت شش ماه برای جستجوی کار به آلمان بیایند، به صورت آزمایشی نیز مجاز به کار هستند.
  • دوره اقامت برای آموزش و توسعه مهارت و مهاجرت کاری به آلمان: فرصت های ورود به آلمان به منظور انجام آموزش در حال بهبود است. پیش شرط اصلی این است که در زمانی که متقاضی در خارج از کشور است، یک رویه شناسایی به وسیله نهاد تصمیم گیر صلاحیت دار در آلمان انجام گردد، و این رویه نشان دهد که صلاحیت خارجی شخص به طور کامل معین گردد.برای مهاجرت کاری به آلمان میتوانید به موسسه کاریابی بین المللی ویکو مراجعه کنید.
  • آمدن به آلمان برای جستجوی یک مکان آموزشی و مهاجرت کاری به آلمان: از قبل برای دانشجویان بالقوه امکان آمدن به آلمان برای یافتن جایی در آموزش عالی وجود دارد. طبق قوانین تازه، علاقه مندان به آموزش حرفه ای نیز می توانند برای یافتن محل آموزش به آلمان بیایند. پیش شرط ها به توضیح زیر است: مهارت های زبان آلمانی در سطح B2، گواهی خاتمه تحصیل از مدرسه آلمانی خارج از کشور یا گواهی خاتمه تحصیل که به فرد اجازه تحصیل عالی را می دهد، حداکثر سن 25 سال و توانایی پشتیبانی خود از نظر اقتصادی
  • دوره زبان آلمانی برای آمادگی برای آموزش حرفه ای: اگر فردی دارای مجوز اقامت برای دوره آموزش حرفه ای باشد، می تواند در دوره زبان آلمانی (اعم از عمومی یا مرتبط با شغل) شرکت کند.
  • فرصت های بهبود یافته برای دانشجویان خارجی در آلمان برای تغییر شرایط اقامت خود: دانشجویان خارجی در حال حاضر این گزینه را دارند که حتی قبل از اتمام تحصیل خود به انواع دیگر مجوزهای اقامت تغییر دهند. به عنوان مثال، به جای ادامه تحصیل، می توانند آموزش حرفه ای را آغاز نمایند و اجازه اقامت برای شرکت در دوره آموزش حرفه ای دریافت نمایند. قانون مهاجرت مهارت این گزینه ها را برای تغییر شرایط توسعه می دهد: تحت پیش شرط های خاصی و در پی آنالیز آژانس کار فدرال، می توان در زمانی که فرد هنوز در حال تحصیل یا آموزش حرفه ای است، به عنوان یک متخصص واجد شرایط، یک پیشنهاد شغلی را پذیرفت. این مستلزم تغییر به اجازه اقامت برای کار در یک شغل واجد شرایط است.
  • مجوز اقامت دائم برای کسانی که دوره آموزش حرفه ای را در آلمان گذرانده اند: قانون تازه به خارجیانی که دوره آموزش حرفه ای را با موفقیت در آلمان گذرانده اند این امکان را می دهد که پس از دو سال مجوز اقامت دائم دریافت نمایند ، همان مدتی که برای فارغ التحصیلان اعمال می گردد.
منبع: فوت و فن
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 15050

به "اطلاعات لازم درباره مهاجرت کاری به آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات لازم درباره مهاجرت کاری به آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید