شروع فصل دوم عملیات تجهیز دبیرخانه شهر ملی گلیم نقش برجسته در ایلام

به گزارش انوار بلاگ، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از شروع عملیات اجرایی فصل دوم تعمیر و تجهیز دبیرخانه شهر ملی گلیم نقش برجسته استان اطلاع داد.

شروع فصل دوم عملیات تجهیز دبیرخانه شهر ملی گلیم نقش برجسته در ایلام

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه زاده روز 13 مرداد 99 با اعلام این خبر اضافه کرد: با اعتبار تخصیص یافته به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، فصل دوم تجهیز و تعمیر دبیرخانه شهر ملی گلیم نقش برجسته استان شروع شد.

او با بیان این که نمای بیرونی این دبیرخانه به صورت سنتی تجهیز و تکمیل می گردد، اضافه کرد: در راستای معرفی فراوری، توزیع، تکمیل زنجیره فراوری و همچنین معرفی بیشتر این صنعت بومی دبیرخانه شهر ملی گلیم در استان راه اندازی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی ایلام اظهار کرد: هدف از راه اندازی دبیرخانه شهر ملی گلیم نقش برجسته، انجام فعالیت های پژوهشی، تهیه پلان های مدیریتی و برنامه ریزی برای حرکت به سمت جهانی شدن شهر ایلام است.

او گفت: انتخاب ایلام به عنوان شهر ملی گلیم نقش برجسته نقش مهمی در جذب جهانگرد و رونق صنایع دستی استان و همچنین معرفی بیشتر این صنعت در سطح ملی و جهانی دارد.

شنبه زاده ادامه داد: این محصول، هولوگرام سوغات ملی دریافت نموده و به عنوان سوغات و برند اختصاصی ایلام شناخته می گردد. بیش از 10 هزار صنعتگر در 33 رشته صنایع دستی استان در بیش از 120 کارگاه فعال به صورت رسمی فعالیت می نمایند که بیش از نیمی از آن ها در بخش فراوری گلیم نقش برجسته فعال هستند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5350

به "شروع فصل دوم عملیات تجهیز دبیرخانه شهر ملی گلیم نقش برجسته در ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فصل دوم عملیات تجهیز دبیرخانه شهر ملی گلیم نقش برجسته در ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید