شروع اقدامات زیرساختی آستان قدس رضوی در 35 روستای سیل زده سیستان و بلوچستان

به گزارش انوار بلاگ، به گفته استاد آقا، قرارگاه مرکزی آستان قدس رضوی با استقرار در دو منطقه، بخش چاهان و دهستان زیردان، در مجموع 35 روستا را تحت پوشش عملیات خدمت رسانی خود برده است.

شروع اقدامات زیرساختی آستان قدس رضوی در 35 روستای سیل زده سیستان و بلوچستان

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، در ششمین روز استقرار تیم های امدادرسان آستان قدس رضوی در مناطق آسیب دیده از سیل استان سیستان و بلوچستان و تأمین و توزیع اقلام اساسی در میان سیل زدگان، عملیات عمرانی و زیرساختی در دستور کار نیرو های خدمت رسان نهاده شد.

محمدحسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی در مورد جزئیات امدادرسانی به سیل زدگان سیستان و بلوچستان گفت: پس از انجام ارزیابی های اولیه از میزان خسارت وارده، مناطقی از شهرستان نیک شهر به عنوان محل استقرار تیم خدمت رسان آستان قدس رضوی انتخاب شد.

وی اضافه نمود: بنیاد کرامت رضوی پس از انجام اقدامات ضروری اولیه نظیر استقرار آشپزخانه سیار، نانوایی، طبخ غذای گرم، توزیع جیره خشک، تهیه و توزیع پوشاک، اقدامات زیرساختی و عمرانی را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته استاد آقا، قرارگاه مرکزی آستان قدس رضوی با استقرار در دو منطقه، بخش چاهان و دهستان زیردان، در مجموع 35 روستا را تحت پوشش عملیات خدمت رسانی خود برده است.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با اشاره به شماری از اقدامات پیش روی این بنیاد و دیگر نهاد های دست اندرکار آستان قدس رضوی در جریان امدادرسانی به سیل زدگان، گفت: پیش از هر اقدامی، چاه ها و پمپ های آب این مناطق که در اثر گل گرفتگی ناشی از سیل دچار انسداد شده بودند، طی عملیاتی در حال راه اندازی مجدد هستند. همین طور بخش زیادی از سیستم لوله کشی آب شرب هم در دست تعمیر و از سرگیری آب رسانی به منطقه است.

وی راه اندازی مجدد سیستم دریافت سیگنال دیجیتال تلویزیونی را از دیگر اقدامات اجرا شده برشمرد و اضافه نمود: مدرسه زیردان با 9 پایه تحصیلی برای دختران و پسران که از مدارس بزرگ این مناطق روستایی است و احتیاج به اصلاحاتی از جمله اضافه نمودن دو کلاس، سیمان کردن حیاط مدرسه، ساخت زمین فوتبال و والیبال دارد، برای امور عمرانی انتخاب شده است.

استاد آقا با بیان دیگر اقدامات کلیدی در حال اجرا در این مناطق، اظهار کرد: عملیات عمرانی در جاده ها و راه های روستایی تخریب شده چاهان، از اول بهمن ماه آغاز می گردد.

وی در ادامه افزود: عملیات لایروبی در 5 بندآب مسدود شده از فردا آغاز می گردد تا آب رسانی به نخلستان های این مناطق دوباره از سر گرفته گردد.

این مقام مسئول در آستان قدس رضوی همچنین بیان نمود: تیم های پزشکی در منطقه مستقر شده اند و با ویزیت و توزیع داروی رایگان به مردم مناطق سیل زده استان یاری می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 2209

به "شروع اقدامات زیرساختی آستان قدس رضوی در 35 روستای سیل زده سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع اقدامات زیرساختی آستان قدس رضوی در 35 روستای سیل زده سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید