آشنایی با فرودگاه اراک و بخش های مختلف آن

به گزارش انوار بلاگ، اراک که یکی از صنعتی ترین شهرهای ایران است، در حدود 500 هزار نفر جمعیت داشته و دارای یک فرودگاه پر رفت و آمد هست. با ما در مقاله فرودگاه اراک کجاست همراه باشید تا شما را هر چه بیشتر با بخش های فرودگاه اراک آشنا کنیم.

آشنایی با فرودگاه اراک و بخش های مختلف آن

اطلاعات مهم درباره فرودگاه

این فرودگاه جزو اولین فرودگاه های ایران محسوب می گردد. سال اعلام گشایش آن 1317 گفته شد اما با توجه به قدمتش و گفته های عزیزانی که در آنجا زندگی می کردند، احتمال می رود که تاریخ آغاز به کار این فرودگاه بزرگ خیلی قبل تر بوده باشد. براساس مقاله فرودگاه اراک کجاست، باید بدانید که در سال 1366 عزیزانی که در استان مرکزی بودند، همراه با سازمانهایی سازمان هواپیمایی کشوری آغاز به مطالعه در رابطه با احداث ساختمانهای اداری و باندهای پرواز کردند. در شمال شرقی شهرستان اراک و در قسمت کویر میغان در زمینی به مقدار 470 هکتار ساخت فرودگاه آغاز شد و در شهریور سال 1378 به اتمام رسید.

فرودگاه دارای برترین تجهیزات ناوبری و بعلاوه ماشین های کف ساز بوده و علاوه بر اینها، این فرودگاه دارای گمرک برای تمام پروازهای بین المللی هست. نور برای فرود و پارکینگ، فضای سبز و برترین نوع سوخت و سوخت گیری و سیستم های قوی یاری ناوبری هم از ویژگی های آن است. این فرودگاه دارای 30000 متر طول و 60 متر عرض بوده و باندش دو فروند هواپیما را در خود جای می دهد. از امکانات دیگر این فرودگاه باید به پلکان جهت تخلیه مسافر، یک دستگاه برای استارت موتور هواپیما، سه تا چرخ و گاری حمل بار، یک دستگاه خودروی حمل پلکان، تسمه نقاله ها برای تحویل دادن وسایل به مسافرها، یک عبادتگاه، کتابخانه، فروشگاه صنایع دستی، کافی شاپ، رستوران و...اشاره داشت.

شماره تلفن: 33680029

هتلهای حوالی فرودگاه اراک

  • هتل امیرکبیر: فاصله تا فرودگاه 23 دقیقه با وسیله نقلیه
  • هتل پیغام: فاصله تا فرودگاه 20 دقیقه با وسیله نقلیه
  • هتل آفتاب: فاصله تا فرودگاه 23 دقیقه با وسیله نقلیه
منبع: همگردی
انتشار: 11 تیر 1403 بروزرسانی: 11 تیر 1403 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 20217

به "آشنایی با فرودگاه اراک و بخش های مختلف آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه اراک و بخش های مختلف آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید