5 پیشنهاد برای ساختن اینترنت خانگی مناسب دورکاری، استریم فیلم و بازی آنلاین

به گزارش انوار بلاگ، هفته ها ماندن در خانه از ترس کرونا و جلوگیری از شیوع این ویروس خطرناک و منحوس، بدون اینترنت غیرممکن است.

5 پیشنهاد برای ساختن اینترنت خانگی مناسب دورکاری، استریم فیلم و بازی آنلاین

تازه اگر دورکاری، کار در خانه، ویدیو کنفرانس، آموزش مجازی مدارس و دانشگاه ها را حساب نکنیم و فرض را بر این بگذاریم که از اینترنت برای سرگرمی و ارتباط استفاده می گردد؛ باز هم به یک اینترنت پرسرعت و خوب برای لذت بردن احتیاج داریم.

اگر یک فریلسنر باشیم که همواره در خانه کار می کنیم یا یک کارمندی که اکنون مجبور به دورکاری شده؛ اوضاع جدی تر و سخت تر می گردد و داشتن یک اینترنت با کیفیت ضروری است و بدون آن امکان کار کردن نیست.

خلاصه اینکه این روزهای آخر سالی همه به تکاپو افتادند یک اتصال اینترنت خوب برای خودشان در خانه دست و پا نمایند.

زیاد سوال می گردد که چه کار کنیم تا مشکل اینترنت خانگی ما حل گردد؛ آنتن دهی و وای فای خانه بهتر گردد و بتوانیم بازی کنیم، به راحتی دانلود کنیم؛ فیلم زنده تماشا کنیم یا ویدیو کنفرانس و تماس تصویری داشته باشیم.

من 5 پیشنهاد برای ساختن یک اینترنت خانگی رضایت بخش دارم:

ترکیبی از اینترنت ثابت و موبایل

در ایران ثابت شده نمی توان به یک اتصال اینترنت به تنهایی اکتفا کرد. اینترنت ثابت را بگیرید؛ مثل این روزها سرعت افتضاحی خواهد داشت و حتی شاید برای چندین ساعت و روز قطع گردد. اینترنت همراه را بگیرید؛ باز هم ممکن است اپراتورهای موبایل با مسئله ای روبرو شوند و دست شما از اینترنت خالی بماند.

به علاوه، در چندین مقاله به طور مفصل شرح دادم برای بازی، دانلود، تماشای فیلم و سریال، ویروایش ویدیو، استریم ویدیو و نظایر این ها اینترنت همراه و موبایل مناسب نیست.

اگر می خواهید همواره از اینترنت خانگی لذت ببرید؛ ترکیبی از اینترنت ثابت و موبایل داشته باشید:

اینترنت ADSL + اینترنت موبایل

اینترنت VDSL + اینترنت موبایل

اینترنت فیبرنوری + اینترنت موبایل

اینترنت TD-LTE + اینترنت موبایل

به این روش، دانلودها و بازی و فیلم را به اینترنت ثابت داده و از اینترنت همراه برا وب گردی، شبکه های اجتماعی، تحقیقات و غیره استفاده می کنید.

مودم رومیزی

واقعیت این است که برای درون خانه مودم همراه چندان جالب نیست و آنتن دهی به مراتب کمتری خواهد داشت.

حتما برای خانه خود یک مودم رومیزی خوب با آنتن های خارجی داشته باشید. حالا برحسب اینکه اینترنت ثابت شما چیست می توانید یک مودم دو بانده رومیزی ADSL/VDSL یا یک مودم رومیزی TD-LTE بخرید.

بیشتر بخوانید: تفاوت مودم جیبی با مودم رومیزی چیست؟

حتی اگر در خانه می خواهید زیاد از اینترنت همراه بهره ببرید؛ پیشنهادم خرید یک مودم 4G رومیزی است. اگر مودم هواوی B612 یا ایرانسل TF-i60 را بخرید یا داشته باشید؛ می توانید از هر دو اینترنت ثابت و همراه به صورت رومیزی بهره ببرید.

مزیت های مودم های رومیزی چیست؟ آنتن دهی بهتر، درگاه های شبکه اترنت گیگابایتی، سرعت بیشتر، پردازش بیشتر، تنظیمات و امکانات نرم افزاری بیشتر، قدرت بیشتر برای اتصال چندین دستگاه به یک مودم و اینترنت!

برایم قابل تصور نیست بدون داشتن یک مودم رومیزی خوب در خانه بگردد از اینترنت لذت برد.

روتر وای فای 5 یا وای فای 6

اگر روتر دوبانده در خانه ندارید؛ از اینترنت خوب حرف نزنید.

اگر مودم رومیزی شما روتر دو بانده نسبتا خوبی است و جوابگوی کل اعضای خانه و همین طور پوشش دهی وای فای در تمام نقاط خانه هست که خوش شانس هستید وگرنه باید در کنار مودم یک روتر دو بانده هم داشته باشید.

بیشتر بخوانید: وای فای 6 واقعا چقدر سریع تر است؟

توقع زیادی است که انتظار داشته باشم یک روتر وای فای 6 بخرید چون هم باید چندین میلیون تومان هزینه کنید و هم احتمالا جز گوشی های موبایل رده بالایی که اگر داشته باشید؛ نمی توانید دستگاه وای فای 6 دیگری به آن وصل کنید.

خرید و استفاده از یک روتر دو بانده خوب می تواند جهانی سیاه و سفید شما را رنگی کند. اصراری بر خرید بهترین روترهای بازار نیست. یک روتر AC1200 یا AC1700 هم برای کاربران خانگی و آپارتمانی مناسب و کافی است.

اگر کسب وکار خود را در خانه راه اندازی کردید؛ قطعا به یک روتر وای فای 6 احتیاج دارید و هم اکنون پول بیشتری برای خرید روتر بدهید؛ یک جورهایی پس انداز برای آینده است.

مش وای فای

کاربرانی که در خانه های عظیم چند صد متری زندگی می نمایند؛ کاربرانی که در خانه کسب وکار آنلاین راه اندازی کردند و چند نفر باید به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا نمایند؛ کاربرانی که در خانه های دوبلکس زندگی می نمایند به سیستم های مش وای فای احتیاج دارند.

دو الی سه سال از ورود این سیستم ها به بازار می گذرد و اکنون ارزان تر شدند. یک سیستم مش وای فای شامل دو الی سه روتر است که یکی در نقش روتر اصلی و دیگر روترها در نقش نودهای تقویت نماینده وای فای نصب می شوند.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب سیستم های مش وای فای

روتر اصلی در سالن اصلی خانه و کنار مودم نصب می گردد و روترهای بعدی باید در نقاطی نصب شوند که وای فای ضعیف است. به این ترتیب یک چتری از وای فای و اینترنت سراسر خانه را در بر می گیرند. بعضی سیستم های مش وای فای قابلیت افزودن چندین روتر را دارند.

اصلا تصور نکنید مش وای فای یک فناوری لوکس و تزئینی است یا به درد ایران نمی خورد و ارزش هزینه کردن ندارد. در جهان مش وای فای را تنها راه کار خلاص شدن از مسائل و دردسرهای وای فای کند و آنتن دهی ضعیف می دانند.

اکستندر وای فای

انتظار نداشته باشید یک روتر تمام خانه و آپارتمان شما را یک وای فای سریع بدهد. حتی ممکن است در اتاق شما سرعت وای فای خوب باشد ولی برای کارهای شما کافی نباشد.

اگر از سیستم های مش وای فای استفاده نمی کنید یا چندین اینترنت و مودم در خانه ندارید که بتوانید برای خودتان یک اینترنت و مودم اختصاصی داشته باشید؛ سراغ خرید یک دستگاه اکستندر یا تقویت نماینده وای فای بروید و آن را در نزدیک ترین مکان به خودتان نصب کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه اینترنت را بدون افت سرعت از سالن به پای میز کارمان در اتاق خودمان بکشانیم؟

اکستندر وای فای می تواند امواج رادیویی مودم روتر یا روتر بی سیم شما را دریافت و پس از تقویت دوباره در هوا منتشر کند. دقیقا نقش آمپلی فایر را در بلندگوها دارد.

خرید تقویت نماینده وای فای یک راه کار مالی برای تقویت اینترنت در خانه بدون دست زدن به شرایط فعلی سرویس اینترنت و روتر و مودم نصب شده در خانه است.

این روزها یکی از روترهای مش وای فای پر سروصدا در اینترنت، روتر وای فای 6 ایسوس ZenWiFi AX با کد نام XT8 است. ایسوس این روتر…

وای فای 6 جدیدترین استاندارد شبکه های بی سیم مبتنی بر استاندارد 802.11 است. پس از استاندارد 802.11n که حوالی سال 2010 در اوج خود قرار داشت و…

هواوی در مراسمی که به معرفی نسل جدید محصولات تبلت، لپ تاپ و تجهیزات جانبی اختصاص داشت، از فناوری ها، روترها و هات اسپات های جدید خود رونمایی کرد….

شرکت شیائومی در خلال معرفی اسمارت فون های پرچم دار می 10 و می 10 پرو در کشور چین، از روتر دو بانده و وای فای 6 جدید خود…

سامسونگ شب گذشته پرچم دارهای سال 2020 خود را معرفی کرد. همان طور که انتظار داشتیم؛ گوشی های گلکسی S20، گلکسی S20 Plus و گلکسی S20 Ultra معرفی…

در سال های اخیر، گوشی های میان رده پیشرفت بسیار زیادی داشتند و از جنبه های مختلفی فاصله خود را با گوشی های رده بالا و پرچم دار کاهش دادند. این…

شرکت لینک سیس در نمایشگاه CES سال جاری از یک دستگاه فوق العاده رونمایی کرد. یک مودم 5G داخلی که به وای فای 6 مجهز است. یعنی داشتن هر…

با شروع نمایشگاه CES سال جاری در امریکا، شاهد معرفی نسل تازه ای از روترهای وای فای 6 و مش وای فای توسط شرکت های مختلف هستیم. دی لینک نخستین شرکتی…

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: شبکه چی
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3261

به "5 پیشنهاد برای ساختن اینترنت خانگی مناسب دورکاری، استریم فیلم و بازی آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 پیشنهاد برای ساختن اینترنت خانگی مناسب دورکاری، استریم فیلم و بازی آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید