چند پیشنهاد برای اجاره خانه دانشجویی در مشهد

به گزارش انوار بلاگ، شهر مشهد به واسطه دانشگاه های متعدد یکی از مهم ترین شهرهای علمی و فرهنگی کشور است. این شهر دارای دانشگاه و دانشکده های متعدد است و هرساله حدود 45 هزار دانشجو در خراسان جنوبی، 269 هزار و 630 دانشجو در خراسان رضوی و 41 هزار دانشجو در خراسان شمالی موردپذیرش قرار می گیرند که بخش عمده ای از دانشجوها فاقد محل سکونت و خوابگاه دولتی هستند. به همین منظور بخش خصوصی وارد گود شده سوییت و خوابگاه های متعدد دانشجویی در شهر مشهد ساخته است. اگر دانشجوی یکی از دانشگاه های مشهد هستید و به دنبال خوابگاه یا سوییت می شد، مطلب زیر را بخوانید.

چند پیشنهاد برای اجاره خانه دانشجویی در مشهد

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

رهن و اجاره سوییت در مشهد

اگر به دنبال سوییت 40 تا 60 متری دانشجویی هستید به محله های فلاحی، بلوار سرافرازان، فرهاد و جلال ال احمد سر بزنید. بیشتر محله های مشهد دارای سوییت های کوچک برای دانشجویان بوده و قیمت رهن سوییت در این محله ها 2 میلیون تومان و اجاره آن از 300 هزار تومان تا 2 میلیون تومان است. به عنوان مثال یک واحد 40 متری در طبقه چهارم، حدود 5 میلیون تومان رهن و یک میلیون و 100 هزار تومان اجاره و همچنین یک ملک 55 متری در طبقه زیر همکف حدود 3 میلیون تومان رهن و 700 هزار تومان اجاره دارد.

نکاتی برای اجاره خانه دانشجویی در مشهد

اگر به دنبال خانه دانشجویی در مشهد هستید باید به نکات کلیدی برای انتخاب آپارتمان دقت کنید. این نکات شامل ساکت و آرام بودن، نزدیکی به بازار و محل مطالعات (کتابخانه)، نزدیکی به حمل نقل ارزان و با صرفه و همچنین ارزانی محل است. بعضی از محله ها برای دانشجویان به علت فاصله بسیار دور از دانشگاه و هزینه های بالای زندگی برای دانشجویان مناسب نیست.

به عنوان مثال بلوار سجاد، بلوار هاشمیه، خیابان احمدآباد جزو بهترین محله های مشهد است؛ اما قیمت و سطح زندگی این برای بسیاری از دانشجویان مناسب نیست.

محله های دنج و ساکت برای دانشجویان

اگر به دنبال محله های بسیار ساکت و به دوراز تنش هستید، باید نگاهی به محله های کم جمعیت داشته باشید و کوچه های کم عرض و بن بست می تواند ایده جالبی برای خانه های دانشجویی باشد. اگر به دنبال واحدهای بسیار ساکت و بدون دور برگردان یا راستا عبور هستید هم می توانید به محله های بلوار سجاد، خیابان های ابوذر غفاری، ناصرخسرو، ملاصدرا و بابک مراجعه کنید. این محله ها بسیار ساکت هستند. همچنین خیابان های معاد و عدل حد فاصل بلوار فرهنگ و بلوار وکیل آباد، بلوار باهنر و بلوار هاشمیه و هنرستان می توانند انتخاب های مناسبی برای دانشجویان باشند. بعضی از محله های مورد اشاره، گران بوده و برای بیشتر دانشجویان مناسب نیست.

بهترین محله های مشهد از نظر نزدیکی به بازار و مراکز خرید

اگر دانشجوی مشهد هستید و برای شما نزدیکی به مراکز خرید امتیاز محسوب می گردد باید بگوییم که بلوار جانباز، بلوار سجاد، خیابان احمدآباد، بلوار امامت و میدان دکتر شریعتی جزو محله های مناسب برای شماست.

این محله ها دسترسی خوبی به بازار و مراکز خرید دارد. البته باید به شما بگوییم این محله ها جز مناطق شلوغ و پر سروصدا است؛ اما اگر روحیه شما با این جو سازگاری دارد، می توانید مایحتاج خودتان را به راحتی از این محله ها تأمین کنید.

محله هایی با دسترسی آسان به حمل نقل ارزان و سریع

بهترین محله های مشهد از نظر دسترسی آسان به سایر نقاط شهر، بلوار وکیل آباد، بلوارهای امامت، جلال آل احمد، سید رضی، دانش آموز، دانشجو، باهنر، کوثر شاقتصادی، هاشمیه، هنرستان، هفت تیر و صیاد شیرازی است. بنابراین اگر دانشجو هستید و به دنبال یک محل زندگی آرام و نزدیک به حمل و نقل ارزان و سریع هستید، نگاهی به این محله های داشته باشید. البته نباید فراموش کرد که بعضی از محله ها از دانشگاه های مشهد بسیار دور هستند؛ اما اگر محله ای یافتید که به کمربند بزرگراه مشهد نزدیک است حتماً آن را معامله کنید؛ چرا که این کمربندی سریع ترین و راه ترین خط برای رسیدن به محل درس و زندگی شما خواهد بود. در وهله بعد مناطقی مانند بلوار ملک آباد، خیابان احمدآباد و میدان دکتر شریعتی گزینه های خوبی برای زندگی دانشجویی هستند.

خوابگاه های دانشجویی در مشهد

اگر به دنبال خوابگاه یا پانسیون دانشجویی هستید هم باید به محله های خیابان فدائیان اسلام، خیابان سید رضی، امامت، وکیل آباد، خیابان هدایت، شهید قانع و خیابان دانشگاه مراجعه کنید. در حال حاضر خیابان های فدائیان اسلام، سید رضی و وکیل آباد، دارای خوابگاه دانشجویی پسرانه و محله های مانند شهید قانع و خیابان دانشگاه دارای خوابگاه های دخترانه است. این خوابگاه ها به صورت ودیعه و نقدی اجاره داده می شوند و بعضی از این واحدها در صورت تسویه کامل دارای تخفیف های خوبی هستند.

به طورکلی زندگی در خوابگاه های خودگردان دارای قوانین و مقرراتی است که از سوی مالک این خوابگاه ها معین می گردد و تعداد نفرات در اتاق ها از یک تا 10 نفر متفاوت است.

ساعت ورود و خروج معین شده، ضوابط بهداشتی و مقررات اجتماعی جز قوانین این خوابگاه ها است. قیمت این خوابگاه ها از ماهی 200 هزار تومان تا 600 هزار تومان با ودیعه 3 تا 10 میلیون تومانی است.

هم خانه ای در شهر مشهد

علاوه بر سوییت و خوابگاه های خودگردان دانشجویی و کارمندی، شما می توانید گزینه یافتن همخانه را هم به فهرست های سکونت در مشهد اضافه کنید. این بخش دارای یک مستأجر اصلی است، یعنی سوییت یا واحد مورد نظر توسط یک فرد اجاره شده و اجاره نامه به اسم این فرد است و در وهله های بعدی این شخص برای رهایی از چالش و دغدغه های اقتصادی، ملک مورد نظر را به فرد یا افراد دیگری هم اجاره می دهد.

شرایط این نوع مکان های استراحتی توسط موجر اصلی و موجر فرعی (شخصی که ملک را اجاره کرده است) معین می گردد.

آیین نامه های سوییت و خوابگاه های خودگردان، قوانینی هستند که باید دانشجو به تک تک موارد آن توجه کند. ازآنجا که قوانین سوییت مانند قوانین موجر و مستأجر است، در متن زیر به قوانین وآئین نامه انضباطی خوابگاه های خودگردان غیردولتی می پردازیم. این آئین نامه براساس آیین نامه خوابگاه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ومصوبات شورا تنظیم و در تاریخ 10/12/89 به تصویب اعضا شورا رسید و لازم الاجراست.

البته ممکن است بعضی از خوابگاه های خودگردان دارای قوانین و معینات خاص دیگری هم باشند؛ اما ماده های زیر برای بسیاری از خوابگاه های غیردولتی عمومیت دارد.

بر اساس تعریف ارائه شده در آئین نامه اداره خوابگاه های دانشجویی، خوابگاه مکانی تحت نظارت شورای سیاست گذاری خوابگاه¬های خودگردان غیردولتی است که دانشجویان طبق ضوابط و شرایط معین شده به صورت فردی یا گروهی قسمتی از اوقات فراغت خود را در آنجا به سر برده و به هنگام سکونت ضمن رعایت حقوق دیگران و مقررات خوابگاه از امکانات فرهنگی، فوق برنامه، ورزشی، معیشتی و خدماتی آن در حدود مقدورات استفاده می کنند. بنابراین ضروری است کلیه دانشجویان ساکن خوابگاه از مقررات خوابگاه آگاه باشند و خود را ملزم به رعایت آن بدانند.

برای اطلاع، گزیده ای از مقررات انضباطی خوابگاه در ادامه آمده است.

الف - مقررات اسکان

1) دانشجویان حق واگذاری محل سکونت خود را به دیگری ندارند؛ ولی در صورت لزوم، تعویض محل سکونت با اجازه کتبی مدیر خوابگاه امکان پذیر خواهد بود.

2) هر دانشجو موظف به حفظ اموال شخصی خود خواهد بود و مسوول خوابگاه در این زمینه هیچ مسوولیتی ندارد.

3) دانشجو حق طبخ غذا در اتاق خود را ندارد.

4) تغییر یا تعویض قفل و سایر وسایل محل سکونت دانشجو بدون هماهنگی با مسئول خوابگاه ممنوع است

5) دانشجو موظف به نظافت محل سکونت (اتاق) خود و حفظ بهداشت و پاکیزگی معابر عمومی خوابگاه است.

6) در صورتیکه در امور تاسیساتی خوابگاه از قبیل کلید و پریز، انشعاب آب و…… خللی بوجود آید و احتیاج به تعمیر داشت دانشجو باید مراتب را به سرپرست مربوطه اطلاع دهد تا نسبت به برطرف آن اقدام گردد.

7) دانشجو حق جابجایی لوازم خوابگاهی را ندارد.

8) در ابتدای سکونت در خوابگاه مبلغی به عنوان ودیعه از دانشجو اخذ در صورت عدم خسارت به هنگام تسویه حساب وجه مذکور مسترد خواهد شد. (مبلغ ودیعه توسط شورا معین و ابلاغ می گردد)

9) سکونت افراد غیر خوابگاهی در خوابگاه ممنوع است.

10) مسئولیت حفظ و نگهداری اموال داخل اتاق از قبیل : قفل، کمد، درب، جالباسی، دیوار و … بر عهده اعضاء اتاق خواهد بود و در صورت بروز هر خسارت ساکنین اتاق موظف به جبران خسارت خواهند بود.

11) پس از انعقاد قرارداد چنانچه دانشجویی به هر دلیل از خوابگاه انصراف دهد. در صورتیکه انصراف در نیمه اول ترم باشد مبلغ شهریه تا زمان سکونت با یک ماه اضافه محاسبه و اگر در نیمه دوم ترم باشد بایستی کل شهریه را پرداخت کند.

تبصره: چنانچه دانشجو بتواند فرد دیگری را که صلاحیت اسکان در خوابگاه را داشته باشد به جای خود معرفی کند صرفا مدت سکونت برای وی محاسبه خواهد شد. بدیهی است در این مورد مبلغ کل پرداختی دو نفر به مدیر خوابگاه معادل شهریه یک نیمسال یک نفر خواهد بود.

12) در صورتی که دانشجو قسمتی از ترم تحصیلی را در خوابگاه حضور داشته باشد و از ادامه سکونت منصرف گردد، بدون تسویه حساب و اعلام انصراف به مسوول خوابگاه آنجا را ترک نماید بایستی اجاره بها آن نیم سال را بپردازد.

13) تامین لوازم شخصی مانند پتو، تشک، بالش و….. به عهده دانشجو است.

14) حضور و غیاب در خوابگاه خواهران هر شب و در خوابگاه برادران به صورت راندم انجام می گردد و کلیه دانشجویان موظف به همکاری خواهند بود.

15) دانشجو در هنگام تخلیه خوابگاه باید اتاق را کاملا نظافت نماید و وسایل تحویل گرفته را سالم به سرپرستی تحویل دهد.

16) مدیر خوابگاه موظف است غیبت دانشجوی ساکن را به خانواده اش اطلاع دهد.

17) در صورت غیبت مستمر دانشجو، مدیر خوابگاه با هماهنگی شورا می تواند در خصوص ادامه سکونت دانشجو تجدید نظر کند.

18) مدیر خوابگاه موظف است هر گونه تخلف انضباطی دانشجویان ساکن خوابگاه را در اسرع وقت کتباً به کمیته انضباطی محل تحصیل دانشجو اعلام کند.

ب- شرایط ملاقات - مهمان- مسافرت

19) چنانچه بستگان درجه یک (مادر یا خواهر در خوابگاه خواهران، پدر یا برادر در خوابگاه برادران) به عنوان مهمان مراجعه کنند با اجازه کتبی مسئول خوابگاه و موافقت ساکنان اتاق حداکثر 3 شب در طول نیمسال تحصیلی می توانند در خوابگاه سکونت یابند و بدون مجوز اکیدا ممنوع است.

20) چنانچه بستگان دانشجو بعنوان ملاقات کننده مراجعه کنند، پس از شناسایی و ارائه مدارک معتبر به سرپرست خوابگاه می توانند با دانشجو ملاقات کنند (در هر صورت اقامت شبانه در خوابگاه بدون مجوز مجاز نیست)

21) خواهران دانشجو می توانند حداکثر 4 شب در ماه در منازل خویشاوندان که قبلا معینات و آدرس و نسبت آنها با دانشجو به تائید اولیای قانونی او رسیده باشد با اعلام به مدیر خوابگاه اقامت کند.

22) دانشجو موظف است قبل از مسافرت مقصد و مدت مسافرت خود را معین کرده و کتبا به سرپرستی خوابگاه اطلاع دهد و پس از بازگشت نیز بایستی حضور خود را به مسوول یا سرپرست اعلام کند.

جمع بندی

اگر به دنبال اجاره سوییت یا خوابگاه غیردولتی هستید به چند نکته ازجمله ارزانی، محیطی آرام و ساکت، دسترسی به سامانه حمل و نقل ارزان و سریع توجه داشته باشید و در عقد قرارداد از هدایت های یک مشاوره خبره استفاده کنید. دوران دانشجویی یکی از دوران دلپذیر زندگی مدرن است و شما با یک محل سکونت مناسب می توانید این دوران را به خوبی بگذرانید.

به این مقاله چه امتیازی می دهید؟

منبع: هومینگ
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4091

به "چند پیشنهاد برای اجاره خانه دانشجویی در مشهد" امتیاز دهید

13 کاربر به "چند پیشنهاد برای اجاره خانه دانشجویی در مشهد" امتیاز داده اند | 3.8 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند پیشنهاد برای اجاره خانه دانشجویی در مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید