همکاری ها برای صعود ثبت اختراع افزایش یافت

به گزارش انوار بلاگ، اختراع و ثبت آن در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. موضوعی که کانون پتنت معاونت علمی روی آن تمرکز دارد و در همین زمینه اقدام به حمایت از راه اندازی دفاتر همکار در دانشگاه های مختلف کشور نموده است.

همکاری ها برای صعود ثبت اختراع افزایش یافت

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اختراع و ثبت آن در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. موضوعی که کانون پتنت معاونت علمی روی آن تمرکز دارد. در همین زمینه کانون اقدام به حمایت از راه اندازی دفاتر همکار در دانشگاه های مختلف کشور نموده است که سال گذشته تعداد این دفاتر رشد قابل توجهی داشت.

در حال حاضر نزدیک به 60 دفتر به عنوان همکار کانون پتنت معاونت علمی در دانشگاه های گوناگون در حال فعالیت هستند. دفاتری که اهمیت و ضرورت ثبت اختراع را برای اساتید و دانشجویان روشن می نمایند و آنها را به ثبت ایده خود ترغیب می نمایند.

این دفاتر پراکندگی زیادی دارند. دانشگاه تهران، دانشگاه تبریز، دانشگاه شیراز، دانشگاه اصفهان، دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود، دانشگاه ارومیه، دانشگاه قم و دانشگاه آزاد اسلامی داحد قزوین بعضی از مراکزی هستند که دفاتر در آنها فعالیت دارند. حمایت کانون از این دفاتر راستا ورود دانشگاه ها به سمت دانشگاه های نسل سوم را هموار می نماید. در این صورت دانشگاه ها می توانند خود درآمدزایی نمایند. موضوعی که این روزها اهمیت زیادی برای دانشگاه ها دارد و به نوعی زیست بوم خلاقیت و نوآوری را رونق می دهد.

البته این دفاتر محدود به دانشگاه ها نیستند و در پارک های علم و فناوری هم استقرار دارند. پارک های علم و فناوری به عنوان مکان هایی که ایده ها در آن پرورش می یابد، مناسب برای این دفاتر است. با حضور دفاتر از سویی فرهنگسازی در این حوزه سرعت می گیرد و همچنین زمینه برای ثبت ایده و درآمد زایی از آن فراهم می گردد. کانون برای توانمندسازی این دفاتر دوره های آموزشی را در طول سال برگزار می نماید تا افراد حاضر در این دفاتر با آگاهی کامل اطلاع رسانی در این حوزه را انجام دهند.

در امسال نیز کانون حمایت از این دفاتر را بیشتر از گذشته دنبال می نماید تا شاهد شتاب دریافت فعالیت ها و راه اندازی دفاتر در سایر دانشگاه ها باشیم. ثبت اختراع برای شرکت های فناور مانند یک دروازه است. دروازه ای که آنها را به بازارهای جهانی ورود می دهد. پس توجه به این مسئله امری مهم است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3735

به "همکاری ها برای صعود ثبت اختراع افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همکاری ها برای صعود ثبت اختراع افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید