مشاور ترامپ: الزرفی شهروند آمریکاست و با نخست وزیر شدن او مخالفتی نداریم

به گزارش انوار بلاگ، مشاور رئیس جمهور آمریکا در خاورمیانه تاکید نمود که مامور تشکیل کابینه در عراق شهروند آمریکاست و این کشور با نخست وزیر شدن او مخالفتی ندارد.

مشاور ترامپ: الزرفی شهروند آمریکاست و با نخست وزیر شدن او مخالفتی نداریم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گابریل صوما مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، امروز (چهارشنبه)، در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه ضمن اعلام اینکه عدنان الزرفی مامور تشکیل کابینه در عراق شهروندی آمریکایی است، تاکید نمود که آمریکا با نخست وزیر شدن او مخالفتی ندارد.

مشاور ترامپ در خاورمیانه در این خصوص گفت: الزرفی شهروند آمریکاست. ما او را کاندید نخست وزیری عراق نکردیم.

گابریل صوما در ادامه گفت که بسیاری از شخصیت ها در خاورمیانه شهروند آمریکا هستند و پست های ریاستی و پادشاهی را برعهده دارند.

صوما با اشاره به اینکه ایالات متحده با نخست وزیر شدن الزرفی مخالفتی ندارد، اضافه نمود که آمریکا از او حمایت خواهد نمود اگر باعث ثبات عراق گردد و با فساد مبارزه کند.

در همین ارتباط، یک منبع مجلسی عراق امروز از طرح جدید آمریکا برای اعمال فشار در داخل عراق جهت پذیرش عدنان الزرفی به عنوان نخست وزیر این کشور با استفاده از ابزار تهدید نظامی اطلاع داد (جزئیات بیشتر).

گروه های شیعی عراق تا به امروز بر سر نام نامزد نخست وزیری عراق به تفاهم نرسیدند از همین رو برهم صالح رئیس جمهور عراق 27 اسفند ماه طی مراسمی عدنان الزرفی را مامور تشکیل دولت انتقالی کرد. پیش از الزرفی محمد توفیق علاوی برای تشکیل دولت انتقالی عراق مامور شده بود که به دلیل مخالفت بعضی جریان ها با اسامی نامزدهای تصدی وزارتخانه ها در کابینه پیشنهادی جدید، در این امر ناکام ماند.

الزرفی از اعضای فراکسیون النصر به رهبری حیدر العبادی (نخست وزیر سابق) در مجلس عراق است، اما معرفی او موجی از مخالفت شدید در میان گروه های مجلسی به راه انداخته است.

او از زمان مکلف شدن طبق قانون 30 روز مهلت دارد کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند که با وجود مخالفت گروه های اصلی شیعی که اکثریت را در مجلس تشکیل می دهند موفقیت الزرفی بعید به نظر می رسد.

گفته می گردد الزرفی در سال 2004 از سوی سوی پل برمر حاکم آمریکایی عراق برای استانداری نجف انتخاب شد و در همان زمان به مبارزه با کلیه گروه های مسلح در این استان و خلع سلاح آنها متعهد شد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 3639

به "مشاور ترامپ: الزرفی شهروند آمریکاست و با نخست وزیر شدن او مخالفتی نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور ترامپ: الزرفی شهروند آمریکاست و با نخست وزیر شدن او مخالفتی نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید