مسیرهای تونل مانند اروپا، مناظری بی بدیل

به گزارش انوار بلاگ، در سراسر اروپا، در حومه شهرها با مسیرهایی روبرو می شوید که مانند گودال یا دره، سطح آن ها از سطح زمین های اطراف پایین تر است. با خبرنگاران همراه شوید تا با این مسیرها و نحوه شکل گیری آن ها آشنا شوید.

مسیرهای تونل مانند اروپا، مناظری بی بدیل

راستاهای باستانی زیادی در اروپا به شکل گودال های حفرشده در زمین یا تونل های در دل جنگل وجود دارد که به آن ها راستاهای تونل مانند (holloways or sunken lanes) می گویند که می توانید در سراسر اروپا، منطقه ها اطراف شهر پیدا کنید. در اصل این راه ها ابتدا روی زمین ساخته شده بودند اما در طول قرن ها با عبور میلیون ها پا و زیر سم اسب های هزاران مسافر، کف این راستاها پایین تر رفته تا این که به سنگ بستر رسیده و گودال هایی به وجود آورده که سطح آن پایین تر از منظره ها اطراف آن است.

چون هر دو طرف این راستاها در ارتفاع بالاتری نسبت به آن ها قرار داشتند، بسیاری از این راستاهای باستانی به آب راه های موقتی تبدیل شدند که در موقع بارش باران آب در آن ها جاری می شد. این امر سبب شد که این راستاها عمیق تر و عریض تر شود و این چنین بود که به یکی از ویژگی های همیشگی این منظره ها تبدیل شد. بعضی از این راستاها 6 الی 9 متر پایین تر از سطح زمین قرار دارند و به دره بیشتر شباهت دارند تا به جاده.

راستاهای تونل مانند فقط در منطقه های پیدا می شوند که زمینی نرم دارند مانند زمین های جنوب انگلیس که زمین های آن از گچ و ماسه غنی هستند؛ به خصوص در شهرستان دورست (Dorset) راستاهای تونل مانند بسیار زیادی دارد و یکی از برترین مکان هایی است که می توان به نظاره این شاهکارهای طبیعی نشست.

اگرچه ممکن است یک راستا تونل مانند در عرض یک یا دو دهه شکل یابد، (شاهد این ادعا راستای است که در استان ارگان قرار گرفته است و در اثر عبور واگن های بسیار زیادی که مهاجران را در راستا میان غرب و شمال آمریکا جابه جا می کردند) اما راستاهایی که در سراسر اروپا کشیده شده اند، قطعا باستانی بوده و در طی چندین سده شکل گرفته است؛ قدمت بعضی از این راستاها به دوران حکومت روم یا عصر آهن بازمی شود. بعضی هم در دوره های اخیر شکل گرفته اند و قدمت شان به 300 سال می رسد.

طی جنگ جهانی اول و دوم، تعدادی از این راستاهای طبیعی مانند راستاهای موجود در Beaumont Hamel در فرانسه، به عنوان پناهگاه یا مکانی مستحکم برای دفاع استفاده می شدند. بسیاری از راستاهای تونل مانند باریک تر از آن هستند که بتوان با وسایل و ابزار حمل ونقل مدرن امروزی از آن ها استفاده کرد؛ اما بعضی از آن ها این امکان را به شما می دهد که پیاده و حتی با یک وسیله حمل ونقل (عرض آن ها برای عبور یک اتومبیل مناسب است) از آن ها عبور کنید.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 13292

به "مسیرهای تونل مانند اروپا، مناظری بی بدیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسیرهای تونل مانند اروپا، مناظری بی بدیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید