طرح محرمانه حزب کارگر برای برکناری جانسون و نخست وزیری کوربین

به گزارش انوار بلاگ، یک رسانه غربی از طرح محرمانه حزب کارگر انگلیس برای برکناری بوریس جانسون از پست نخست وزیری این کشور اطلاع داد.

طرح محرمانه حزب کارگر برای برکناری جانسون و نخست وزیری کوربین

به دلیل وضعیت سیاسی بوجود آمده در انگلیس و تاکید بوریس جانسون بر خروج این کشور از اتحادیه اروپا حتی بدون توافق با بروکسل، حزب کارگر در طرحی محرمانه قصد برکناری وی از سمت نخست وزیری را دارد.

بر اساس این طرح محرمانه که نیازمند کسب حمایت از سوی احزاب سیاسی دیگر همچون لیبرال دموکرات، و نمانیدگان جدا شده از حزب محافظه کار است، با آغاز کار مجدد مجلس، طرح رای اعتماد به بوریس جانسون به اجرا گذاشته شده و وی از سمت نخست وزیری کنار می رود؛ در ادامه این طرح، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر، به عنوان نخست وزیر موقت برای شش ماه عهده دار امور می شود تا همه پرسی دوم در مورد برگزیت انجام شود و پس از آن انتخابات عمومی برگزار می شود.

طی چهار سال گذشته و پس از همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، هیچ دولتی هنوز پیروز نشده این وعده را عملی کند و تمامی کوشش ها و اقدامات دولت جانسون در هفته های گذشته نیز بی نتیجه بوده است.

مجلس انگلیس حتی مصوبه ای علیه خروج بدون توافق از اتحادیه تصویب نموده و جلوی انتخابات زودهنگام را هم گرفته و دولت جانسون نیز مجلس را تا 14 اکتبر معلق نموده است. ، مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 208

به "طرح محرمانه حزب کارگر برای برکناری جانسون و نخست وزیری کوربین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح محرمانه حزب کارگر برای برکناری جانسون و نخست وزیری کوربین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید