خبرنگاران نتیجه پالایش دور دوم مسکن ملی 45 روز کاری طول می کشد

به گزارش انوار بلاگ، تهران- خبرنگاران- ثبت نام مسکن ملی در سال گذشته با انجام 2 مرحله در 31 استان کشور انجام شد تا برای خانه دار کردن بیش از یک میلیون خانواده ایرانی با ساخت 400 هزار واحد تا انتها دولت تدبیر و امید برنامه ریزی گردد.

خبرنگاران نتیجه پالایش دور دوم مسکن ملی 45 روز کاری طول می کشد

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی خانه قدیمی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

از ابتدای ثبت نام مسکن ملی در مرحله اول تا به امروز 120 هزار نفر به استان ها اعلام شده اند و قبل از شیوع ویروس کرونا پرونده 50 هزار نفر تکمیل شد.

اکنون به دلیل تعطیلات نوروزی و همچنین توقف مراجعات حضوری به ادارات دولتی به دلیل گسترش کرونا تشکیل پرونده سایر متقاضیان پذیرفته متوقف شده است.

در مرحله دوم ثبت نام مسکن ملی که از اواسط اسفند ماه سال گذشته شروع شد بیش از یک میلیون و 331 هزار نفر ثبت نام کردند.

بر این اساس آمار کل پیامک های دریافتی تا ظهر روز 27 اسفند سال گذشته، 801 هزار و 228 نفر و میزان ثبت نام به وسیله سامانه اینترنتی 529 هزار و 827 نفر بود.

نتیجه پایش اطلاعات ثبت نام نمایندگان دور دوم مسکن ملی هنوز اعلام نشده و قرار است تا اواخر اردیبهشت سال جاری اعلام گردد.

متقاضیانی که به وسیله سامانه پیامکی اقدام به ارسال کدملی سرپرست خانوار جهت ثبت نام در طرح مسکن ملی داشتند، پس از برطرف شدن مسائل ناشی از بروز بیماری کرونا باید نسبت به تکمیل ثبت نام به وسیله سامانه tem.mrud.ir با ورود کدملی اقدام نمایند.

زمان اعلام مجدد ثبت نام این افراد به وسیله سامانه مسکن ملی اعلام خواهد شد.

به همین دلیل، محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره برنامه وزارتخانه درسال جدید گفت: این طرح برای ساخت 400 هزار واحد مسکونی است و به قوت خود ادامه پیدا می نماید و ساخت و سازها در حال اجرا است.

وی گفت: نتیجه پالایش مرحله دوم در 2 بخش ثبت نام نمایندگان در سامانه و ثبت نام نمایندگان به وسیله پیامک تقسیم می گردد.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی آنهایی که در سامانه مسکن ملی ثبت نام نموده اند بیش از 500 هزار نفر هستند.

وی گفت: ظرف 45 روز کاری صلاحیت آنها آنالیز می گردد، ولی کسانی که به وسیله پیامک ثبت نام نموده باشند، پس از برطرف مشکل شیوع ویروس کرونا اطلاع رسانی می گردد تا اطلاعاتشان را روی سامانه بارگذاری و پس از آن طی 45 روز اعلام نتیجه می گردد.

در دور دوم ثبت نام مسکن ملی در استان تهران 50 هزار و 870 نفر برای خانه دار شدن در سه شهر پرند، ایوانکی و هشتگرد ثبت نام کردند.

به محض این که شرایط به حالت عادی بازگردد و ستاد فرماندهی کرونا، اجازه فعالیت مجدد کارگزاری طرح اقدام ملی مسکن بدهد، برنامه زمان بندی جدید مراحل مختلف طرح به متقاضیان مسکن ملی اعلام خواهد شد و ساخت و سازها در سراسر کشور شروع خواهد شد.

اکنون مکان یابی واحدهای طرح اقدام ملی فراوری و عرضه مسکن به صورت کامل در درون شهر پرند، هشتگرد و پردیس انجام و تمامی امکانات، پیش بینی شده و برخلاف مسکن مهر تمام پروژه ها از زیرساخت های لازم برخوردار هستند.

در صورت تامین زمین، برای شهرهایی که در مرحله اول و دوم ثبت نام قرار نداشتند در مراحل بعدی ثبت نام صورت خواهد پذیرفت.

پردیس یکی از این شهرها بود که به علت استقبال زیاد تهرانی ها در دور اول ثبت نام در مرحله دوم در لیست ثبت نام قرار نگرفت با این حال کوشش وزارت راه و شهرسازی این است که با آزادسازی زمین های دولتی امکان ثبت نام مجدد در این منطقه فراهم گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 2427

به "خبرنگاران نتیجه پالایش دور دوم مسکن ملی 45 روز کاری طول می کشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نتیجه پالایش دور دوم مسکن ملی 45 روز کاری طول می کشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید