خبرنگاران مایع ضدعفونی کننده در خراسان جنوبی توزیع می شود

به گزارش انوار بلاگ، بیرجند - خبرنگاران - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: مایع و اسپری ضدعفونی دست از عصر امروز (سه شنبه) برای دسترس مردم در داروخانه های استان توزیع می شود.

خبرنگاران مایع ضدعفونی کننده در خراسان جنوبی توزیع می شود

غلامرضا آهنی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران افزود: برای تولید محول ضدعفونی کننده از ظرفیت واحدهای تولیدی استان استفاده شده که قیمت فروش این محلول از قیمت درج شده روی آن پایین تر است.

وی گفت: با تقاضای ناگهانی در بازار چند روز دچار کمبود محلول و ژل های ضدعفونی دست شدیم و بنا بر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با توجه به ظرفیت بالای تولید در کشور جای نگرانی وجود ندارد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: محلول ضدعفونی کننده محیط نیز به همراه دستورالعمل رقیق سازی آن به اندازه کافی در داروخانه های استان موجود است.

وی افزود: تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی می توانند این محلول را تهیه و در محیط کار استفاده کنند.

آهنی درباره کمبود ماسک در سطح داروخانه های استان یادآور شد: در این خصوص هیچگونه برنامه ای نداریم و تابع دستور وزارت بهداشت هستیم.

وی گفت: محموله ماسک در حال تحویل دریافت است البته در اختیار کادر درمانی استان قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر 96 داروخانه در استان خراسان جنوبی وجود دارد که 71 داروخانه خصوصی، 16 داروخانه داخل بیمارستانی و 9 باب نیز شبانه روزی است.

بنابر اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تا به امروز هیچ گونه مورد ابتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی مشاهده نشده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 2665

به "خبرنگاران مایع ضدعفونی کننده در خراسان جنوبی توزیع می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مایع ضدعفونی کننده در خراسان جنوبی توزیع می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید