جنوب غرب یمن... درگیری های شدید از استان الضالع تا عمق تعز

به گزارش انوار بلاگ، هم زمان با ناکامی ائتلاف سعودی در عملیات جدیدی در استان الحدیده یمن، یک عملیات دیگر این ائتلاف در دو استان الضالع و تعز نیز ناکام ماند.

جنوب غرب یمن... درگیری های شدید از استان الضالع تا عمق تعز

گروه بین الملل خبرنگاران - هم زمان با شکست عملیات جدید نیروهای ائتلاف سعودی در استان الحدیده در غرب یمن، شبه نظامیان این ائتلاف در استان الضالع و تعز نیز در دو عملیات جدید ناکام ماندند.

پایگاه خبری یمنی پرس امروز دوشنبه گزارش کرد که عملیات نیروهای ائتلاف متجاوز که کوشش کرد سبب پیشروی هم زمان در دو استان هم جوار الضالع و تعز گردد، باخت.

یک منبع نظامی یمنی هم به شبکه خبری المسیره گفت که شماری از مزدوران ائتلاف آمریکایی-سعودی در عملیات همزمان الضالع و تعز کشته و زخمی شدند و دلاوران ارتش و کمیته های مردمی، پیشروی آنان را در جبهه الارازق متوقف و به آنان ضرباتی وارد کردند که مانع پیشروی شان شد.

موقعیت استان ضالع و تعز

این در حالی است که وبگاه خبری حضرموت امروز دوشنبه ادعا کرد که نیروهای موسوم به القوات الجنوبیه پیروز شده درگیری از شهرستان الازارق در شمال غرب استان الضالع را به عمق استان تعز بکشاند و سه منطقه را در شهرستان مأویه از توابع استان تعز تصرف کند.

این منبع خبری، این اتفاق را تحولی راهبردی در نبردهای استان الضالع توصیف کرد و دلیل آن را تصرف تقاطع شوکان، مقر تصعان و التباب در نزدیکی روستای الهویده دانست و این نقاط را راهبردی توصیف کرد.

وبگاه خبری اخبار الساعة یمن گزارش کرد که نیروهای وابسته به ائتلاف از بامداد امروز دوشنبه درگیری ها را به فرماندهی شخصی موسوم به محمد البتول و در پشت جبل الفراشه در شهرستان مأویه شروع کردند و شبه نظامیان حوثی نیز با آنان بشدت درگیر شدند.

در مقابل، وبگاه خبری انصارالله گزارش کرد که ارتش و کمیته های مردمی، طی ساعات گذشته پیروز شدند عملیاتی تهاجمی علیه مواضع منافقین در مریس و قعطبه در استان الضالع انجام بدهند.

موقعیت جبهه های نبرد در ضالع و تعز/ اندازه بزرگتر اینجا

همچنین المسیره نیز گزارش کرد که در جبهه ذابه در استان تعز نیز پیشروی مشابه نیروهای ائتلاف سعودی زمینگیر شد و شماری از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی، کشته و شماری نیز مجروح شدند.

همزمان با تشدید درگیری ها در دو استان تعز و الضالع، از روز گذشته نیز نیروهای وابسته به ائتلاف در جنوب استان الحدیده در شهرستان التحیتا کوشش کردند با عملیاتی جدید، مواضع جدیدی در جنوب این استان اشغال نمایند (جزئیات بیشتر).

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی انقلاب یمن خاطرنشان کرد که عملیات ائتلاف در جنوب استان الحدیده نشان دهنده مقاصد پنهان ائتلاف برای از بین بردن توافق استکهلم سوئد است.

التحیتا در جنوب استان الحدیده همچنان ناآرام است. وبگاه خبری انصارالله یمن یکشنبه شب (نُهم تیرماه) گزارش کرد که نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی توافق سوئد برای الحدیده را دیشب به شکل فاحشی نقض و حمله ناکامی به شهرستان التحیتا کردند (جزئیات بیشتر).

توافق سوئد یا استکهلم، توافق صنعاء و دولت مستعفی هادی است که سیزدهم دسامبر 2018 حاصل شد. سازمان ملل هم مدتی بعد از آن (30 بهمن ماه 1397) خاطرنشان کرد که طرفین درگیر در یمن، به توافق رسیدند که نیروهای خود را از الحدیده خارج نمایند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 87

به "جنوب غرب یمن... درگیری های شدید از استان الضالع تا عمق تعز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنوب غرب یمن... درگیری های شدید از استان الضالع تا عمق تعز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید