فراوری سالانه 2175 تن عسل به وسیله زنبورداران خداآفرینی

به گزارش انوار بلاگ، خبرنگاران/آذربایجان شرقی مدیر جهادکشاورزی خداآفرین از فراوری سالانه 2175 تن عسل به وسیله زنبورداران این شهرستان اطلاع داد.

فراوری سالانه 2175 تن عسل به وسیله زنبورداران خداآفرینی

رشید نظمی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به این که غنای آب و هوا و تنوع پوشش گیاهی، خداآفرین را به یکی از شهرستان های پیشرو در زمینه فراوری عسل تبدیل نموده است، گفت: 827 زنبورستان در سطح این شهرستان زیر نظر مدیریت جهادکشاورزی خداآفرین و تعاونی زنبورداران مشغول به فعالیت است.

وی اعلام کرد: 927 نفر به صورت مستقیم در این زنبورستان ها مشغول به فعالیت بوده و 127 هزار کلنی مدرن و 85 کلنی سنتی در این زنبورستان ها وجود دارد. در سال 99 مقادیر قابل توجهی از شکر میان زنبورداران این شهرستان با نرخ مصوب دولتی یعنی هر کیلوگرم 70 هزار ریال توزیع شد.

وی با اشاره به این که تعداد دو شرکت تعاونی کشاورزی زنبورداری در سطح شهرستان خداآفرین به فراوری عسل و زنبورداری مشغول هستند، اعلام کرد: سال جاری بیش از 32 تن موم، 1.5 تن بره موم، 200 کیلوگرم ژله رویال و 2.5 تن گرده گل در شهرستان خداآفرین فراوری شده است .

نظمی افزود: زنبور عسل علاوه بر فراوری عسل با گرده افشانی عملکرد محصولات باغی و زراعی را تا دو برابر افزایش می دهند.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی با بیان این که یکی از مهمترین برنامه های ما در صنعت زنبورداری برندسازی، بسته بندی و بازار رسانی است گفت: عسل فراوری شده در این شهرستان از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار است.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 11085

به "فراوری سالانه 2175 تن عسل به وسیله زنبورداران خداآفرینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری سالانه 2175 تن عسل به وسیله زنبورداران خداآفرینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید