تشکیل شورای حاکمیتی در سودان به ریاست البرهان

به گزارش انوار بلاگ، سخنگوی شورای نظامی انتقالی در سودان از تشکیل شورای حاکمیتی سودان به ریاست عبدالفتاح البرهان اطلاع داد.

تشکیل شورای حاکمیتی در سودان به ریاست البرهان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، شورای نظامی انتقالی در سودان، عصر دیروز حکم تشکیل شورای حاکمیتی را صادر کرد.

از سوی دیگر، شمس الدین کباشی سخنگوی شورای نظامی طی کنفرانسی مطبوعاتی اعلام نمود: شورای نظامی حکمی قانونی برای تشکیل شورای حاکمیتی را صادر نموده است و اعضای آن مقابل رئیس شورای حاکمیتی و رئیس شورای قضایی سوگند یاد خواهند کرد که پیش از آن نیز، رئیس شورای حاکمیتی در حضور رئیس شورای قضایی سوگند یاد می نماید.

کباشی اضافه نمود، شورای حاکمیتی نخست وزیر جدید در سودان را عصر چهارشنبه(امروز) معرفی خواهد نمود.

بر این اساس، شورای نظامی انتقالی در سودان پنج عضو خود را برای حضور در شورای حاکمیتی انتخاب کردند و تصمیم این شورا بر این است که عبدالفتاح البرهان (رئیس کنونی شورای نظامی) ریاست شورای حاکمیتی را بر عهده بگیرد.

محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی، شمس الدین کباشی، یاسر العطا، طیار صلاح عبدالخالق از اعضای شورای نظامی در شورای حاکمیتی هستند.

شورای حاکمیتی سودان متشکل از 11 عضو که 6 عضو غیرنظامی و پنج عضو نظامی هستند، قرار است اداره سودان را به مدت سه سال تا برگزاری انتخابات به عهده بگیرند.

شورای نظامی انتقالی و جریان اپوزیسیون نیروهای آزادی و تغییر، روز شنبه در خارطوم، پایتخت سند قانون اساسی را با حضور سران بعضی کشورها و هیئت های رسمی از کشورهای عربی و بین المللی به امضا رساند.

طرفین درباره جدول زمانی دوره انتقالی 39 ماهه به توافق رسیدند که طی آن قدرت تقسیم می گردد و این دوره با برگزاری انتخابات آزاد انتها می یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 129

به "تشکیل شورای حاکمیتی در سودان به ریاست البرهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشکیل شورای حاکمیتی در سودان به ریاست البرهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید