ترکیه مدعی شد؛ ده ها داعشی فراری را دستگیر کردیم

به گزارش انوار بلاگ، وزیر کشور ترکیه گفت نیروهای ارتش این کشور توانسته اند 41 داعشی را که از زندان تحت کنترل کُردهای شمال سوریه گریخته بودند، دستگیر کنند.

ترکیه مدعی شد؛ ده ها داعشی فراری را دستگیر کردیم

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه روز شنبه گفت هفته گذشته نیروهای نظامی این کشور 41 فرد مظنون به عضویت در گروه تروریستی داعش را که در پی درگیری بین ارتش ترکیه و نیروهای کُرد از کمپ های بازداشت در شمال سوریه گریخته بودند، دستگیر کرده اند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، سویلو گفت پیش از این هم، 195 فرد دیگر که مظنون به عضویت در داعش بودند هم بازداشت شده بودند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه کُردهای سوریه را به رهاسازی حدود 750 عضو داعش و خانواده هایشان متهم کرده است.

آسوشیتدپرس به نقل از شبکه تی آر تی نوشت، در میان این اعضای گروه داعش که توسط نیروهای کُرد شکال سوریه زندانی شده بودند افرادی با ملیت ترکیه ای و اروپایی دیده می شود که ممکن است به منطقه تحت کنترل ترکیه در شمال حلب منتقل شوند.

ترکیه به همراه تروریست های موسوم به ارتش آزاد از هفدهم شهریور ماه عملیاتی را در شمال سوریه آغاز کرد. هدف ادعایی آنکارا، دور کردن خطر شبه نظامیان کُردی است که ترکیه آنان را تروریستی می داند.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته با تأکید بر اینکه از تسط دولت سوریه بر مناطقی که پیشتر تحت تصرف شبه نظامیان کُرد قرار داشت، ناراحت نیست، گفت که نیروهای ترکیه ای از مناطقی که در شمال سوریه وارد آن شدند، خارج نخواهند شد.

آمارهای مختلفی درباره شمار نیروهای خارجی که برای جنگ به عراق و سوریه رفته اند ارائه شده است. وزارت خارجه آمریکا ژوئن سال 2016 گفت بیش از 40 هزار پیکارجوی خارجی از بیش از 100 کشور مختلف برای حضور در جنگ به سوریه رفته اند.، فارس

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 11 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 750

به "ترکیه مدعی شد؛ ده ها داعشی فراری را دستگیر کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه مدعی شد؛ ده ها داعشی فراری را دستگیر کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید