تجلیل از مؤسس خانه تار و سه تار آزمایش در گیلان

به گزارش انوار بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان به مناسبت هفته صنایع دستی از مؤسس خانه تار و سه تار آزمایش تجلیل کرد.

تجلیل از مؤسس خانه تار و سه تار آزمایش در گیلان

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، مسعود حلاج پور سه شنبه 20 خردادماه 99 ضمن بازدید از این کارگاه و با تاکید بر صندلی هنرمندان در فرهنگ و هنر کشور گفت: وظیفه ذاتی این اداره کل به عنوان میراث دار فرهنگ و حافظ فرهنگ کهن این مرز و بوم این است که پیش از همه این ها حافظ و حامی هنرمندان حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی باشیم.

حلاج پور گفت: کار و فعالیت هنرمندان گیلانی علاوه بر حفظ فرهنگ و هنر و ارتقاء صندلی استان و کشور در این حوزه از این جهت قابل تقدیر است که عرصه هنر را به عرصه اقتصاد پیوند زده و با به کارگیری صنعت گران و هنرمندان اشتغال پایدار ایجاد نموده اند.

خانه تار و سه تار آزمایش توسط اسماعیل آزمایش هنرمند فعال در این عرصه در جاده لاکان رشت واقع شده است و علاوه بر ثبت 9 اختراع در زمینه ساز و موسیقی، ساخت سازهای تخصصی برای بسیاری از دانشگاه های معتبر ایران را در کارنامه کاری خود دارد.

این کارگاه هر ساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی است و صادرات متعددی به کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و آمریکایی داشته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4612

به "تجلیل از مؤسس خانه تار و سه تار آزمایش در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از مؤسس خانه تار و سه تار آزمایش در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید