برج کبوترخانه و قیزقلعه سی خسروشاه بازسازی و احیا می گردد

به گزارش انوار بلاگ، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده روز سه شنبه 21 مردادماه 99 در ملاقات با بخشدار و شهردار خسروشاه به لزوم توسعه زیرساخت های گردشگری در این بخش تأکید کرد و گفت: با توجه به اهتمام ویژه بخشدار و شهردار منطقه در راستای توسعه گردشگری و همچنین صیانت از مواریث تاریخی، شاهد اقدامات مؤثری در این حوزه همچون ایجاد کمپ گردشگری در ورودی خسروشاه و پیگیری احیای ابنیه تاریخی همچون برج کبوترخانه، قیز قلعه سی و حمام اسفهلان هستیم.

برج کبوترخانه و قیزقلعه سی خسروشاه بازسازی و احیا می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او در ادامه با اشاره به نقش مؤثر کمپ گردشگری خسروشاه در راستای توسعه گردشگری منطقه، عنوان نمود: این کمپ یکی از بهترین کمپ هایی است که توسط شهرداری ایجاد شده که علاوه بر ارائه خدمات سرپایی، بهترین مکان برای ایجاد بازارچه صنایع دستی و معرفی آثار هنری هنرمندان خسروشاه برای گردشگران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در ادامه گفت: در راستای احیا و حفاظت از برج کبوترخانه خسروشاه، طرح بازسازی و احیای آن توسط تیم تخصصی و فنی میراث فرهنگی ارائه خواهد شد، همچنین در مورد منطقه پیرامون قیز قلعه سی پس از معین محدوده اقدامات لازم برای ساماندهی این منطقه تاریخی انجام خواهد شد.

او به لزوم تسریع فرایند احیای حمام تاریخی اسفهلان و تعریف کاربری مناسب اشاره نمود و اضافه نمود: با توجه به اقدامات پیشین صورت گرفته در حوزه استحکام بخشی و ساماندهی این حمام تاریخی توسط اداره کل استان ضروری است تا اقدامات مربوط به معین تملک بنای حمام و اراضی پیرامونی آن نیز انجام گردد تا کاربری مناسب با احتیاج منطقه برای بهره برداری از این ظرفیت ارزشمند معین گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 5152

به "برج کبوترخانه و قیزقلعه سی خسروشاه بازسازی و احیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برج کبوترخانه و قیزقلعه سی خسروشاه بازسازی و احیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید