برای مقابله با ترس از کرونا چه باید کرد؟

به گزارش انوار بلاگ، یک روانشناس برای مقابله با ترس و اضطراب از کرونا چند راه حل ساده را مطرح نمود.

برای مقابله با ترس از کرونا چه باید کرد؟

به گزارش خبرنگاران از خبرنگاران ، مرجان پلویی، یک روانشناس درباره روش های کنترل استرس ناشی از کرونا اظهار کرد: ترس و دلهره در روبرو با بیماری های ناشناخته مانند کرونا تا حدی طبیعی است، اما ترس بیش از اندازه و یا بی خیالی و نادیده دریافت موارد بهداشتی، آسیب زا هستند.

او بیان نمود: اگر نگران هستید بهتر است با دوستان صمیمی خود درمیان بگذارید اما اگر این استرس عملکرد روزانه شما را تحت تاثیر قرار داده با روان شناسان و مشاوران آن را در میان بگذارید. در منزل به فعالیت های شاد مثل ورزش ، مطالعه، آشپزی، نقاشی و غیره بپردازید و کودک درونتان را فعال کنید؛ همچنین خبر ها را از سایت های معتبر دنبال کنید و از شایعات دوری کنید.

پلویی ادامه داد: از سیگار کشیدن دوری کنید همچنین دیده شده بعضی از افراد بدون تجویز پزشک از آرام بخش استفاده می نمایند که این عمل بسیار اشتباه است.

پلویی گفت: به توصیه های بهداشتی مانند شستن و ضدعفونی کردن دست ها به خصوص پس از استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی، استفاده از ماسک، پوشاندن دهان با دستمال کاغذی هنگام عطسه یا سرفه، پرهیز از تماس نزدیک با افرادی که علائمی شبیه علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا دارند، عمل کنید.

او ادامه داد: سعی کنید از برآورد نسبت به این بیماری خودداری نموده چراکه این خود یکی از عوامل افزایش استرس و اضطراب در جامعه است، دسترسی به اطلاعات صحیح و باکیفیت در خصوص این ویروس می تواند در کنترل اضطراب یاری زیادی کند.

این رونشناس در انتها گفت: کار های روزمره خود را انجام دهید، فعالیت های بدنی مثل پیاده روی، دویدن و یا فعالیت های کششی انجام دهید، وعده های غذایی سالم مصرف کنید و به اندازه کافی بخوابید و سرتان را با انجام فعالیت های لذت بخش گرم کنید.در شرایط شیوع ویروس و بلاتکلیفی احساس ترس و اضطراب را از خود دور کنید. به آنچه در درونتان احساس می کنید توجه نموده و در یک دفتر یادداشت کنید.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 2700

به "برای مقابله با ترس از کرونا چه باید کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای مقابله با ترس از کرونا چه باید کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید