اعتراض دولت نجات ملی یمن به گزارش سازمان ملل

به گزارش انوار بلاگ، دولت نجات ملی یمن بیان کرد، گزارش تیم کارشناسان وابسته به سازمان ملل درباره یمن جانبدارانه بوده و بسیاری از حقایق در آن گفته نشده است.

اعتراض دولت نجات ملی یمن به گزارش سازمان ملل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دولت نجات ملی یمن در صنعاء، بیان کرد، گزارش دوم تیم کارشناسان وابسته به سازمان ملل درباره یمن جانب ائتلاف متجاوز [سعودی-اماراتی] را گرفته و حقیقت را روایت ننموده است.

دولت نجات ملی یمن امروز با صدور بیانیه ای، بیان کرد: در این گزارش به بسیاری از جنایت های جنگی کشورهای ائتلاف متجاوز و مزدوران آن از 26 مارس 2015 تا کنون پرداخته نشده است.

بر اساس گزارش شبکه المسیره، در ادامه این بیانیه تأکید شد، گزارش دوم کارشناسان بین المللی جنایت ترور شهید صالح الصماد و نقض آشکار قانون بین الملل در این جنایت را نادیده گرفته است.

دولت نجات ملی از همکاری کامل خود با تیم کارشناسان مذکور اطلاع داد و اضافه کرد، اما کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به بسیاری از شبکه ها و روزنامه ها اجازه نداد به صنعا بیایند.

در این بیانیه تأکید شد، گزارش کارشناسان بین المللی درباره یمن به اشغال بخش هایی از یمن و جزایر آن توسط سعودی و امارات اشاره ننموده است. این کارشناسان بدون ادله ادعاهایی را علیه دولت نجات ملی مطرح نموده اند و در این موضوع به منابع وابسته به ائتلاف استناد نموده اند.

دولت نجات ملی یمن بیان کرد، تیم کارشناسان بین المللی تحت فشار زیاد ائتلاف متجاوز قرار گرفته اند و حتی بعضی تهدید شده اند.

در این گزارش اتفاقات یمن، نزاع مسلحانه غیر بین المللی معرفی شده و این خلاف حقیقت است زیرا دستور جنگ از واشنگتن اعلام شده است. در این گزارش به دست داشتن فرانسه، آمریکا و بریتانیا در جنگ اشاره شده و همین تأکید می نماید که آنچه در یمن رخ می دهد حمله مسلحانه بین المللی است.

در ادامه این بیانیه آمده ، این تیم یک سال پیش در سفر به یمن شاهد جنایت جنگی ائتلاف متجاوز بود؛ امید است با از بین رفتن فشارهای سعودی، گزارش سوم کارشناسی آنها منصفانه باشد.

سوم سپتامبر تیم سازمان ملل در گزارش جامعی از وضعیت یمن، تمامی طرف های درگیر در این کشور را ناقض قوانین جنگ دانست و بیان کرد که تمامی طرف ها از جمله دولت سعودی و امارات در پنج سال گذشته مرتکب جنایت جنگی، قتل و کشتار، غارت، مین گذاری و مهاجرت های اجباری شده اند.

در گزارش تیم سازمان ملل همچنین تأکید شده بود که علی رغم عدم همکاری ائتلاف سعودی و دولت عبد ربه منصور هادی [دولت مستعفی یمن که در ریاض مستقر شده است]، با 600 نفر از خانواده قربانیان و شاهدان عینی مصاحبه و سپس راستی آزمایی شده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 250

به "اعتراض دولت نجات ملی یمن به گزارش سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض دولت نجات ملی یمن به گزارش سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید