استرالیا ادعای آمریکا درباره ساخته شدن کرونا در آزمایشگاه های چین را رد کرد

به گزارش انوار بلاگ، دولت استرالیا فرضیه آزمایشگاهی بودن ویروس کرونا را رد کرد و گفت مطرح شدن چنین فرضیه هایی راه را برای انجام تحقیقات مستقل در مورد منشأ این ویروس سخت می نماید.

استرالیا ادعای آمریکا درباره ساخته شدن کرونا در آزمایشگاه های چین را رد کرد

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، دولت استرالیا فرضیه ساخته شدن ویروس کرونا در آزمایشگاه های شهر ووهان چین را رد کرد.

به نوشته روزنامه گاردین، اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا عقیده دارد مطرح شدن چنین فرضیاتی راه را برای انجام تحقیقات مستقل درباره منشاء شیوع ویروس کرونا سخت خواهد نمود، زیرا قبول چنین فرضی، بر کوشش برای جلب حمایت بین المللی جهت انجام این تحقیقات تأثیری غیرسازنده دارد.

در حال حاضر دولت استرالیا به عنوان یکی از متحدان آمریکا در حال راه رفتن بر روی لبه تیغی دیپلماتیک است. اخیراً مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شده شواهد متعددی وجود دارد که نشان می دهد ویروس کرونا در آزمایشگاه های چین ساخته شده است.

این در حالی است که سازمان جهانی بهداشت و دولت چین، این فرضیه را رد نموده اند. روز گذشته (چهارشنبه) نیز وزارت بهداشت انگلیس بیان کرد هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد این بیماری در شرایط آزمایشگاهی فراوری شده است.

با این حال گزارشی اطلاعاتی در استرالیا منتشر شده است که در آن به ساخته شدن ویروس کووید-19 در آزمایشگاه های چین اشاره می نماید. به گفته گاردین گمان می رود این پرونده با دخالت سفارت آمریکا در استرالیا منتشر شده باشد.

آنتونی برایان رئیس کمیته اطلاعات و امنیت مجلس استرالیا که جزو مخالفان سرسخت گزارش های این پرونده به شمار می رود، در گفت وگویی با مقامات دولتی گفته است اقدام به انتشار چنین مطالبی، کوششی آشکار علیه منافع ملی استرالیا است.

دولت موریسون نیز اعلام نموده است چنین گزارشی توسط جامعه اطلاعاتی پنج چشم تهیه نشده و مورد تأیید آن نیست.

پنج چشم، نام اتحادیه اطلاعاتی کشور های انگلیسی زبان شامل انگیس، آمریکا، استرالیا، نیوزیلند و کانادا است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 4440

به "استرالیا ادعای آمریکا درباره ساخته شدن کرونا در آزمایشگاه های چین را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرالیا ادعای آمریکا درباره ساخته شدن کرونا در آزمایشگاه های چین را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید