آکسیوس: ترامپ امروز شماری از نزدیکانش را عفو می نماید

به گزارش انوار بلاگ، منابع نزدیک به کاخ سفید می گویند رئیس جمهور آمریکا میخواهد روز آدینه و در آستانه کریسمس شماری از نزدیکان خود را مورد عفو قرار دهد.

آکسیوس: ترامپ امروز شماری از نزدیکانش را عفو می نماید

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا میخواهد امروز (آدینه) جمعی از نزدیکان خود را مورد عفو قرار دهد.

به نوشته پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع نزدیک به کاخ سفید، هنوز معین نیست چه افرادی در لیست عفو قرار دارند اما گمان می رود ترامپ عفو افرادی نظیر پل مانافورت مدیر سابق ستاد انتخاباتی اش و جولیان آسانژ بنیان گذار سایت افشاگر ویلی لیکس را در نظر دارد.

همچنین همانطور که روزنامه نیویورک تایمز پیش تر گزارش نموده است، ترامپ اعضای خانواده اش را از بیم هدف قرار دریافت از سوی جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا در لیست عفو خود قرار داده است.

از سوی دیگر رند پاول سناتور جمهوری خواه از ترامپ درخواست نموده ادوارد اسنودن افشانماینده جاسوسی دولت از شهروندان در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما را مورد عفو قرار دهد. اما به گفته منابع نزدیک به ترامپ، احتمالاً وی دست به چنین اقدامی نخواهد زد.

اواسط ماه آذر یک منبع مطلع گفته بود که بحث هایی که در روزهای اخیر درباره تصمیم ترامپ درباره صدور حکم عفو برای سه فرزند اول خود، داماد و مشاورانش از جمله رودی جولیانی وکیل مدافع شخصی وی، انجام شده است، بیشتر در قالب یک رئیس جمهوری است که احساس می نماید به شدت تحت فشار و گرفتار است.

ترامپ چندی پیش برای مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق خود که دو مرتبه به دلیل دروغگویی به اف بی آی گناهکار شناخته شده بود، حکم عفو کامل صادر کرد.

فلین، ژنرال بازنشسته ارتش در سال 2017 به دروغگویی به اف بی آی درباره تعاملات خود با سفیر روسیه در آمریکا در هفته های قبل از روی کار آمدن ترامپ، اعتراف کرد. او از آن موقع کوشش نموده از خود برطرف اتهام کند و گفته دادستان ها حقوق او را نقض کردند و او را برای بیان این اعتراف فریب دادند.

با این حال طبق قوانین آمریکا، عفو این افراد و حتی خود ترامپ، آن ها را فقط در برابر تعقیب جرایم فدرال مصون می نماید و دادگاه های ایالتی همچنان می توانند به تخلفات این افراد رسیدگی نمایند.

شبکه سی اِن اِن پیش تر در همین خصوص نوشت، پرونده های قضایی زیادی پیرامون قانون شکنی های ترامپ چه قبل از ریاست جمهوری و چه بعد از آن وجود دارد اما در حال حاضر دستکم شش پرونده علیه او در جریان است که قضات مربوطه، ادامه رسیدگی به آن ها را به بعد از خروج وی از کاخ سفید موکول نموده اند .،فارس

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: anvarblog.ir شناسه مطلب: 7596

به "آکسیوس: ترامپ امروز شماری از نزدیکانش را عفو می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکسیوس: ترامپ امروز شماری از نزدیکانش را عفو می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید